LOL Qua technisch geneuzel kan BB het beter uitleggen, maar ga een poging wagen.
Jullie kennen bijna allemaal nu.nl wel. Zij maken onderandere gebruik van die RSS feed. Door RSS feeds van andere nieuwssites te "krijgen" worden artikelen van die andere nieuwssites bijna automagisch bij hun geplaatst (dan vaak wel met bronvermelding) Ze hoeven de meeste artikelen niet zelf te schrijven, hebben anderen al voor hun gedaan. Via RSS feeds krijgen ze automatisch de meest recente artikelen aangeleverd. Zo kan je ook je website vol zetten met recent nieuws, recente blogs, recente.... weersverwachtingen van mijn part.
Je kan het ook persoonlijk gebruiken. Schakel RSS feeds in en je krijgt zelf (als je browser het ondersteunt of als je het juiste programma er voor hebt) het nieuwste automagisch aangeleverd, hoef je niet alle losse sites af te struinen om te kijken of er wat nieuws is.
Ach, ik heb me er nog niet in verdiept, best kans dat ik nog ergens de plank missla... maar dan tikt BB me vanzelf wel weer op de vingers

Daar heb ik immers mijn technische rechterhand voor, nietwaar?