Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Augustus 22, 2008, 03:37:59

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: allergie voor (moeder)melk  (gelezen 621 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #75 Gepost op: April 24, 2008, 09:32:40 »

Hey Marijke,

Dat klinkt goed meis!!!! Fijn dat er nu rust komt. Blijf met fruit wel voorzichtig introduceren, koken van appel maakte hier geen verschil in reactie. Dus per fruitsoort rustig uitproberen...

Geniet van jullie rust!

knuffel

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

Duracell
Mama

Lief: +0/-0

Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!

« Antwoord #76 Gepost op: April 24, 2008, 09:46:37 »

De jam heb ik in een kleine hoeveelheid gemaakt, een bakje dus, maar kan natuurlijk ook in een grotere hoeveelheid gemaakt worden. Jam koken doe ik op gevoel, als het stroperig genoeg is, is het goed. Je kan het testen door een klein beetje op een theelepel te doen, even af te laten koelen en te kijken hoe dik het is. Het belangrijkste is de verhouding fruit:suiker, dan blijft het lang goed. En het water is om het niet te dik te maken, kan variëren per fruitsoort. Zelf jam maken is echt heel erg makkelijk!

Nynke, ik zal zeker voorzichtig blijven met appel e.d. Eerst kijken hoe de abrikozenjam valt, en vers fruit eet ik zeker nog niet. Eerst rust...... slaap je lekker?

O ja, mijn vriend Leen begon gisteren te mopperen dat ik bezig was met die 'kwakzalverij' (homeopathie). En dat ik spoken zag omdat ik alles met appel wegliet, en geen Spa fruit appel-kers meer dronk(bevat appel, citroenzuur, sorbinezuur, benzoëzuur en ascorbinezuur - hoeveel zuur wil je hebben?!). Dat ik veel te ver aan het doordraven ben (was mijn schoonmoeder ook mee eens)....Ik heb er maar geen antwoord op gegeven, gelukkig begon Lennard te huilen boven.

Het gaat mij om MIJN nachtrust, niet om de zijne. Zolang ik niet weet waarom hij niet slaapt (los van het eczeem en de jeuk), tot die tijd blijf ik uitproberen. Eczeem zit bij ZIJN familie (zijn broer), en ze hebben er blijkbaar mee leren leven. Maar ik wil weten of Lennard eczeem krijgt van wat ik eet, of dat het 'constitutioneel' is. Daar kan ik ook niks mee, want volgens mij wordt eczeem altijd veroorzaakt door iets.

En wie weet is het een combinatie van groeisprong/tandjes/allergie, maar zelfs dan nog moet er toch een keer een moment zijn dat hij wel kan slapen s'nachts?? Dit duurt al sinds 3 weken oud is (toen kreeg hij eczeem) dus het is meer dan groeisprong/tandjes.

Zucht.... Ik hoop dat de truc met het weglaten van citroenzuur nen alle andere soorten zuur eindelijk wat rust en regelmaat geeft.....sommige kindjes kunnen nu eenmaal niet tegen citrusfruit en andere zure dingen (appel is ook zuur).

Duracell
Mama

« Antwoord #77 Gepost op: April 28, 2008, 12:22:59 »

Pffff....na weer een aantal rusteloze nachten (van 9 tot 3 uur 'snachts met hem in de weer geweest, tot hij echt diep sliep), heb ik gisteravond Stefan Kleintjes gemaild. Ik heb alles op een rijtje gezet, ook de voorgeschiedenis van Eloise verteld.

Ik weet nu niet meer of het nou allemaal allergie is, of gewoon een heel erg overprikkeld kind, en daarom slecht reageert op alles. Bijvoeden lukt niet (gisteren peer geprobeerd, kramp en stinkende groenbruine ontlasitng), slapen lukt niet, en hij heeft nog steeds eczeem.

Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik besef dat het overprikkeld zijn het grootste probleem is. En daar is in mijn ogen maar 1 oplossing voor.....zelf in slaap laten vallen. En dat is moeilijk want het is een echt moederskindje, en hij heeft nu goed door wanneer hij alleen is. Maar niet slapen maakt alles erger: de jeuk, het eczeem, de darmkramp....

Ben benieuwd wat Stefan erover zegt...ik zie in ieder geval niet meer wat oorzaak en gevolg is..... Wat Wat? Wat?

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #78 Gepost op: April 28, 2008, 12:30:19 »

Oh meid, wat ellendig joh.
ik weet even niet meer waar, maar er staat een sticky over het laten slapen van je kindje.
heb het hier ook ingevoerd en het werkte bij lisanne wel (samen met de bakerzak overigens)

sterkte hoor
ben benieuwd wat stefan zegt.

knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #79 Gepost op: April 28, 2008, 12:53:29 »

Even wat linkjes opgezocht:

Sticky over slapen
Mijn stukje over "slaaptraining"

Kijk maar even of je er al iets mee kan, kletsen we daarna verder...

knuffel

Duracell
Mama

« Antwoord #80 Gepost op: April 28, 2008, 14:47:24 »

Dank je wel Nynke voor de linkjes! smile

Hm, als ik die verhalen lees zie ik in ieder geval dat ik niet de enige ben met vrolijke stuiterballen! Wel een geruststellende gedachte...maar tegelijkertijd denk ik: o jee, ik heb echt een overprikkeld kind, en misschien zit het in zijn karakter....

Het punt is dat ik niet meer weet wat door allergie veroorzaakt wordt, en wat door slaaptekort. De afgelopen 3 dagen reden tot ongerustheid: een halve zak zoete popcorn gegeten (zat sojalecitinie in, bleek later), hij heeft zelf peer op (groenbruine ontlasting, zat dat dwars?) en gisteren een Calippo Cola op (citroenzuur?) dus reden genoeg om te denken dat het daardoor komt.

Maar goed, morgen (dinsdag) krijgt hij zijn 2e vaccinatie (ben pas met 6 maanden begonnen), daarna nog 5 hele dagen thuis. Zou toch voldoende moeten zijn om uit te proberen wat het beste werkt voor Lennard. Hij komt nu al spartelend en trappend uit bed, wel heel grappig om te zien, maar in slaap vallen wil hij dan niet meer zelf. Hij werkt op zonlicht: zodra hij in het licht gehouden wordt gaat alles bewegen.... hmmm

Ik heb in het verleden beide geprobeerd, de 5 minuten-methode én bij hem blijven tot hij slaapt. Ik heb daardoor helaas ook een gillend speenvarken gehad, als hij te moe was, en dat is echt helemaal niks. Ten eerste omdat het tegen m'n gevoel indruist, ten tweede omdat we niet willen dat Eloise erdoor wakker wordt.

Eloise is trouwens ook een behoorlijk stoorzender, ze is zo geobsedeerd door hem (ook deels jaloezie) dat ze voortdurend om hem heen hangt, bovenop hem ligt, aan hem friemelt, speelgoed aan hem geeft. En als je haar elke keer wegstuurt heb je een mokkend huilend kind, wat ook niet rustgevend werkt. Dus leuk, die Ria Blom, maar ze houdt geen rekening met een hyperactieve peuter in de buurt!

Bij hem blijven hielp alleen als hij niet te overprikkeld was, dat ging nog vrij aardig. Dat idee van op de bank zitten en een liedje zingen lijkt mij wel wat. En dan zit ik nog met die jeuk op m'n wang, en dat slaapzakje is soms wel erg warm en zweterig (zelfs met alleen aan rompertje aan). Maar goed, misschien zie ik beren op de weg die er niet zijn, ik zal het toch moeten proberen want zoals het nu gaat is bijna niet te doen.

Ben gewoon een beetje moe.... huh?

Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #81 Gepost op: April 28, 2008, 21:57:11 »

Hallo Marijke,

De soja-lecitine is iets waar maar heel weinig kindjes op reageren, en hoef je niet weg te laten.
Hier staat een reactie van Nynke over de soja-lecitine.

Groet Ageeth

Duracell
Mama

« Antwoord #82 Gepost op: April 29, 2008, 13:22:49 »

Ja, volgens mij lag het ook niet aan de sojalecithine...ik geloof zelf ook niet dat het allergische reacties oproept. Het is volgens mij een vetachtige stof, maar ja, op het laatst ga je spoken zien als je niet weet waarom je elke avond/nacht met een huilend hongerig kind zit.

Maar het was wel verhelderend om alles op te schrijven voor Stefan Kleintjes! Dan zie je het opeens van een afstand, en ik denk dat de oververmoeidheid bij Lennard veel meer problemen geeft dan zijn allergie! Het niet zelf kunnen slapen, oververmoeid raken (op het KDV maar 3x 3 kwartier slapen). Daardoor krijgt hij 'savonds last van maagzuur en oprispingen, wil drinken, dat maakt het nog erger etc. etc. Dan kan hij pas slapen als hij helemaal uitgeput is, wordt moe wakker de volgende ochtend etc. etc. Als hij wat beter uitgerust is zal het makkelijker zijn om uit te proberen waar hij werkelijk op reageert.

En nu is hij ziek, met koorts, hoesten en keelpijn, de hele nacht kon hij niet slapen omdat ik geen zetpillen in huis had (dom dom dom dom dom dom dom dom). Gelukkig slaapt hij nu wel, heb net zetpillen gehaald. Dus het zelf leren slapen moet maar een dagje wachten....ik heb ook nog niks gehoord van Stefan, zou hij op vakantie zijn?

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #83 Gepost op: April 29, 2008, 18:57:26 »

Ah gos, ook nog ziekjes
sterkte hoor

Stefan is volgens mij ook druk met het afmaken van een nieuw boek, althans, vorige week woensdag nog wel en heb hem na vorige week donderdag niet meer gehoord.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Lilian
Mama

« Antwoord #84 Gepost op: April 29, 2008, 21:40:15 »

Ons verhaal is zo'n beetje te vergelijken van begin tot eind, daar waren we al achter. Maar wij zijn nu een andere weg in geslagen en het lijkt nu te gaan werken. Jent slaapt al 3 nachten heerlijk. Hij komt ergens tussen 3 en 4 uur voor een voeding, (tenminste, dan wordt hij wakker en leg ik hem gewoon meteen aan). En de rest van de nacht slaapt hij door. Echt super. We durven nog niet te hopen op een blijvend effect, maar jeetje wat een energie hebben we na 3 goede nachten zeg. Dat werd hier ook wel eens tijd. 6 maanden meerdere keren wakker 's nachts breekt echt op he.

Ik eet momenteel geen dierlijke vetten, geen varkensvlees, geen eieren en voor de rest alles wel (Oh ja, geen sojaproducten, maar wel die waar soja in verwerkt is). Qua melkproducten alleen de zure varianten zoals yoghurt en kwark en dan ook biologisch. Jent zijn lever en galfunctie zijn (waren??) verstoord. Die van mij ook ivm met te weinig inname van vetten. Dus Jent krijgt ook te weinig vetten. Daardoor heeft hij moeite met het verteren ervan, en dan vooral de dierlijke, harde vetten. Ik moet dus ook plantaardige, onverzadigde vetten eten. Veel vis ook. En ik slik nu visoliecapsules. Na 2 weken dit, lijkt het nu te gaan verbeteren. Zijn huidje is nog onrustig, maar niet zo erg en hij ligt er dus niet meer wakker van.

Is het voor jou een optie om iemand naar hem te laten kijken dmv electro-acupunctuur? Kijk, dat hij nu overprikkeld is en verstoord slaapgedrag heeft, is een gevolg van de onrust in zijn lijfje lijkt mij. Als je nu eerst de oorzaak uitsluit, kun je daarna verder met slaaptraining. (Wij hebben het geluk dat Jent vanaf het begin een heerlijke slaper was, alleen de afgelopen 2 mnd was het zo erg, omdat hij steeds meer last kreeg denken wij).

Succes en heeeeeeeeel veel sterkte. (Ook vannacht...) knuffel knuffel

Lilian

Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)

Duracell
Mama

« Antwoord #85 Gepost op: April 30, 2008, 22:12:20 »

Hee Lilian,

sorry dat ik nog niet teruggemaild heb, de enige tijd die ik heb gehad de afgelopen dagen heb ik gebruikt om Stefan Kleintjes te mailen!

Ik herken veel van Eloise d'r voorgeschiedeins in Lennard, toen zij ruim een jaar oud was heb ik een bioresonantietest laten doen die alles bevestigde wat ik al vermoedde. Is een beetje hetzelfde als electro-accupunctuur. Maar mijn klassieke homeopaat is tegen het gebruik van accupunctuur, omdat dat volgens haar alleen maar onderdrukt, en niet geneest. Dus dat laat ik maar even zo, en ten tweede wordt het niet vergoed, althans ik heb nog geen therapeut gevonden die wel vergoed wordt. En aangezien de test van Eloise € 90,- kostte....

Ik denk ook dat Lennard z'n lever en gal verstoord zijn, waardoor hij niet goed zijn eiwitten kan verteren. Om eiwitten goed te verteren heb je vet nodig, dat vertraagt de darmen, en dan kan het eiwit beter in kleine stukjes omgezet worden. Ik denk ook dat dit het grote probleem bij Eloise is dus ik heb 2 kinderen met dezelfde klachten. Eloise lust vooral brood, kipfilet en rijst, van ander vlees en vet krijgt ze buikpijn.

Trouwens, Jent heeft ook al zo'n heftige bevalling gehad, was hij in 2 uur geboren? Eloise en Lennard zijn geboren na 11 dagen overtijd, toen in het vruchtwater gepoept, heel veel weëen zonder ontsluiting (ben op 3 cm blijven steken), toen weëenversterkers en half werkende ruggeprik, uiteindelijk met keizersnede gehaald na 20 uur weëen.

De osteopaat zegt dat zulke heftige bevallingen ervoor zorgen dat er blokkades ontstaan doordat zij niet goed door dat geboortekanaal zijn gegaan. En die blokkades zorgen ervoor dat er zenuwen knel komen te zitten, en de darmen/gal/lever niet goed werken. Lennard heeft nu 1 behandeling gehad, 23 mei volgt de 2e.

Ik hoop zelf met osteopathie en homeopathie de boel wat beter werkend te krijgen. MITS mijn dieet natuurlijk goed is, ik vind het een goed idee om visolie te gaan gebruiken. Ik was er huiverig voor omdat Lennard zo hevig reageerde op de 3x dat ik vis heb gegeten (zalmfilet), maar ik geloof dat visolie weinig tot geen eiwitten bevat? En hoe komt het dat vis zo'n goed effect heeft op de lever en gal???

Volgens de homeopaat moet je vooral niks op de huid smeren, maar eerst de binnenkant goed krijgen. Anders slaat het naar binnen....de Sulphur werkte goed op z'n eczeem, maar een paar dagen later begon hij te hoesten, en nu zit hij helemaal vol met slijm in z'n longen. En typisch is dat hij nu wel beter zelf slaapt, hij hoest als een tierelier maar hij kan wel zelf in slaap vallen! Rara hoe kan dat....

Lilian, kan de onrust van de afgelopen 2 maanden ook een groeisprong geweest zijn? Lennard vond het super om om te kunnen rollen en op schoot te kunnen staan, als ik hem in de box legde begon alles aan hem te bewegen. Kan ook voor heel wat onrust zorgen....En met zo'n 7 maanden hebben ze ook door dat je weg kan lopen, dan slapen ze ook slechter.

We zullen wel zien hoe het gaat de komende dagen! Ik zal voor je duimen dat Jent blijft slapen! En ik begin ook met visolie.... hmmm

Duracell
Mama

« Antwoord #86 Gepost op: Mei 10, 2008, 21:07:46 »

Omdat er constant in het ziekenhuis gepraat werd over astma bij Lennard, ben ik wat op gaan zoeken over astma en de verbinding met voedselallergie. Blijkt dus dat astma samen kan hangen met een allergie voor melk, ei, tarwe en mais. Wat het blijft een feit dat Lennard nog steeds zoveel klachten heeft, hoe sober ik ook eet. Ik vermoed dat aardappel, mais of tarwe toch de boosdoener is, want hoe hoog of laag ik ook spring, ik blijf met een panieksituatie zitten elke avond van 9 tot 3 uur s'nachts. Als hij inderdaad op bv. tarwe reageert zit ik mooi met de gebakken peren....Heeft iemand enig idee hoe ik daarachter kom? Tarwe zit nl. in heel veel dingen!

Ik heb een reactie gekregen van Stefan, hij neemt volgende week weer contact op, als ik alle formulieren en groeicurves voor Eloise heb ingevuld.

Het was heel goed, zo net uit het ziekenhuis, maar gisternacht was weer als vanouds.... ehmmm

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #87 Gepost op: Mei 10, 2008, 21:24:38 »

knuffel Wat naar dat het nu weer zo gaat met Lennard.
Hopelijk kom je met de hulp van Stefan een heel stuk verder.

Ik heb geen ervaring met allergie voor tarwe.

sterkte hoor, hopelijk zijn er goede alternatieven want zo is ook niet prettig he? knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #88 Gepost op: Mei 10, 2008, 22:03:14 »

Hey Marijke,

Het is lastig he? Een hele zoektocht en nog heb je het juiste niet gevonden. Wil je hier nog eens heel specifiek opschrijven wat je eet/drinkt? Misschien dat er toch nog iets tussen zit wat je over het hoofd ziet. Hier heel lang brood met sojameel gegeten voordat ik er achterkwam  bloost de pan uit Ik roep altijd zo hard mogelijk: blijf etiketten lezen, ze kunnen het ieder moment veranderen... en staar zelf blind op het brood wat ik altijd haalde...

knuffel

Duracell
Mama

« Antwoord #89 Gepost op: Mei 10, 2008, 22:55:33 »

Tja, wat eet ik zoal....Cornflakes met rijstemelk, vaak als ontbijt of s'avonds laat. De AH cornflakes bevat mais, suiker, zout, gerstemout, emulgator E471, vitaminen en ijzer.

Verder het km-vrije brood van de AH, daarvan heb ik de ingredienten al 100x naglezen, zit echt niks in.
Verder gebakken kipfilet (ook AH), olijfolie, groente (sperciebonen, wortel, mais, courgette, champignons).
Een enkele keer popcorn (zout en zoet, de zoete bevat sojalecithine maar ook al ik dat niet eet reageert hij) of sinds kort countriekoekjes. DE AH fruitkoekjes heb ik even laten staan omdat krenten familie zijn van de druif en misschien ook een reactie geven.
Fruit eet ik niet, ik heb geen idee waar hij wel en niet tegen kan. Wel laatst een drupje perensap op, en fruitcocktail (peer/perzik/ananas), maar dat ging goed volgens mij, er zat ook te weinig tijd tussen eten en reactie (slechts 2 uurtjes).

Hij reageert echt op iets wat ik die ochtend of middag heb gegeten, en dan kom ik toch weer op brood (tarwe) of cornflakes (mais). Chips eet ik maar 1x per week, aardappel wel vaker maar laat ik sinds 2 dagen ook staan.

En rara wie er sinds vanmiddag 3 uur al slecht slaapt....en nu om 11 uur s'avonds wakker in de box ligt....Gisteravond laat om 1 uur nog een bak cornflakes op...misschien daarop een reactie?

Je wil echt niet weten hoe moe ik hiervan word...sinds zijn geboorte ben ik hier al mee bezig, en nog steeds kan ik niet met bijvoeding beginnen omdat ik niet weet waar hij  reageert.

Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7   Omhoog
  Print  

Ga naar: