Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Oktober 11, 2008, 14:53:55

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: allergische reactie of gewoon toevallig  (gelezen 115 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jennifer
Dreumes
**

Lief: +0/-0

« Gepost op: Mei 28, 2008, 21:06:44 »

Kan een allergies reactie na ongeveer 24 uur of meer toevallig?
Justin en Jorden hadden aardwafels en gaven ook wat aan mij. In totaal 2 wafeltjes gehad.
s'Avonds was Jorden dus erg onrustig en aan het overstrekken.Veel huilen en veel meer spugen.
Die reactie was duidelijk iig. Die nacht was hij onrustig en de dag erna veel wakker en veel hangen.

We hebben hem toen rond 19.00 in bad gedaan. In pyjama maar hij was nog redelijk wakker
dus mocht hij mee met zijn broers naar bed brengen en daar heeft hij gedronken en is rond 20.00
in slaap gevallen. Omdat hij al dagen wisselt slaapt van 5 a 10 minuten tot met uitzondering 45 minuten
vond ik om 21.00 dat hij langer sliep. Om 21.30 duurde het mij veel te lang en wilde ik dat hij NU wakker werd
(het is ook nooit goed slaapt hij eens keertje)
Maar goed ik toch naar boven en normaal hoor je hem wel redelijk ademhalen of beweegt hij wel iets.
Nu dus helemaal niet meer. Ik legde mijn hand op zijn rug/nek, niet bij stil staan dat ik redelijk warme handen had.
IJskoud voor mijn gevoel dus hij was iig koud. Normaal reageert hij wel op aanraking of word er wakker van maar nu dus helemaal niks.
Ik wat bewogen met mijn hand op zijn rug nog niet. Aan zijn armpje iets maar nog steeds
geen reactie van zijn kant. Dus ik heb hem uit bed getilt (bijna getrokken) maar nog steeds helemaal niks.
Tegen me aan en toen kwam er eens een reactie dat hij iets ging bewegen.
Wij naar beneden en toen ik op de bank zat begon hij eindelijk wat te huilen. Nog even bij mij gehouden.
Zijn temaparatuur was 36,8 dus opzich niet erg koud.

Maar goed de vraag dus is dit gewoon toevallig en pech? Dat hij het koud heeft gehad en/of eindelijk
een keer gewoon goed sliep en ik overbezorgt want dat hoort/past niet in het beeld van de dagen ervoor.
Of kan het toch een reactie zijn geweest op het ei in de wafeltjes??

iig bedankt voor het lezen.

Groetjes Jennifer
mv Justin, Joey en Jorden

- you can never know it all, so keep on wondering -
Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +29/-0

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 28, 2008, 21:26:27 »

Hey Jennifer,

Jeetje wat zal jij geschrokken zijn!
Denk dat de reactie wat betreft het overstekken, veel huilen en spugen zou kunnen komen van de wafeltjes.

Het ineens doorslapen herken ik wel als Kyan ziek gaat worden, dan ineens wel veel en lang slapen.
Is ook erg herkenbaar dat je hem wakker wilde maken, waarschijnlijk zat hij net in zijn diepe slaap en reageerde daardoor niet zoals je gewend bent.
Hoop dat het nu weer wat beter gaat, en hij niet ziek wordt.

Groet Ageeth

astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 28, 2008, 21:28:52 »

Poeh, wat zal je geschrokkenzijn.

denk idd het overstrekken en het huilen enzo, dat dat reactie is geweest op de wafels.

wbt het niet reageren, vindt de verklaring van Ageeth wel heel logisch

knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
AndreaF
Peuter

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 28, 2008, 21:31:38 »

Dat is schrikken zeg. Ik kan me het helemaal voorstellen, als Vince ineens veel meer en langer slaapt dan normaal, schrik ik ook. Maar wat Ageeth al zegt, als hij in z'n diepe slaap zit, kan het zijn dat hij wat anders reageert dan normaal.

Ik herken het overstrekken, huilen en spugen ook als reactie op o.a. ei.

Groetjes, Andrea ~ Trotse mama van Ryan (1 november 2004) en Vince (26 september 2007)

Jennifer
Dreumes
**

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 28, 2008, 22:03:04 »

bedankt voor jullie reacties
Ik was idd redelijk geschrokken. Ook omdat hij toch redelijk koud aanvoelde.
Nou dan word hij misschien toch nog eens een goede slaper.
Justin kunnen we inmiddels omkleden, tanden poetsen en laten plassen half in slaap
Maar meestal kan je Jorden (bij wijze van spreken) nog niet naar wijzen of hij is wakker.

We gaan toch eens kijken bij een biorestantie (?) of het er misschien uitkomt.
Zo niet dan laat ik het ei toch even staan.

Groetjes Jennifer

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +26/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 28, 2008, 22:56:19 »

Dat kan ik me heel goed indenken Jennifer! Ben ook wel eens zo geschrokken! Zo heeeeel af en toe liggen ze zo diep te slapen dat je ze echt even niet wakker krijgt. Je controleert alles, maar uiteindelijk kan je niks geks vinden. Temperatuur normaal, reacties na wakker worden normaal (boos omdat je ze wakker gemaakt hebt) en eigenlijk niks aan het handje dus.

Dan ga je denken: misschien heeft hij het altijd wat te warm... moet hij kouder liggen... maar op een ander moment slapen ze juist weer zo diep als ze lekker warm zijn... er is geen zinnig woord over te zeggen! Maar schrikken, ja dat doe ik dan ook nog iedere keer!

knuffel

Lilian
Mama

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 29, 2008, 09:23:59 »

Pfoe jeetje zeg, wat een heftig verhaal. Mijn hart bonst zelfs in mijn keel!  Schrik! Knap dat je relaxed bent gebleven, want ik ben geloof ik een beetje een paniekzaaier en weet niet wat ik gedaan had... (HA post??)
Gaat het nu weer goed met je ventje? Heeft ie daarna vaker nog zo lang geslapen?

groetjes Lilian

Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)

Jennifer
Dreumes
**

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 29, 2008, 11:36:14 »

Wel langer dan 5 minuten maar anderhalf uur is meestal nog wel uitzondering.
Met het bedje/wiegje iets schuin pakt hij overdag soms wel wat langer maar een uur aan een stuk
is vaak het langste. Of hij heeft tussendoor iig even dat hij zijn speen wil even weten dat er iemand is.
Ik had hem laatst in het zitje ipv reiswieg omdat hij eruit probeert te klimmen en toen sliep hij van iets
voor 12 uur tot bijna half 2 dus ook bijna anderhalf uur. Maar wel tussendoor een keer wakker.
O hij slaapt smorgens soms wel wat langer van half 5/5 uur tot half 8/8 uur. En soms zelfs langer.
Vooral als hij van 2 tot half 5 bijna niet heeft geslapen. Hij houd het onrustige soms een uur vol.
Nu pak ik hem sneller bij mij zodat we beide snachts iets meer slapen.Bij mij is hij rustiger.

Mijn hart stond ondertussen wel stil en het leek lang te duren. Dus van binnen wel iets paniek.

Bedankt voor jullie antwoorden
(Jorden is inmiddels weer in slaap gevallen bij mij op schoot. Rechtop)

Groetjes Jennifer

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: