ondertussen begonnen (woensdag/donderdag) en vannacht van 19.30 tot 7.30 geslapen met voeden rond 12 en 5 uur, verder 2x speentje gegeven en een hele rustige nacht, kan het als zo snel effect hebben? Ook vanmorgen heeft hij geslapen van 9.45 tot 12.15, wel na 3 kwartier wakker maar hij is toch weer door gaan slapen (na speentje en ff goed leggen). Vooral vannacht was erg lekker, ik was om 7.30 ook best wel uitgeslapen en dat was de laatste tijd echt niet zo met dat gespook/onrustig slapen s nachts.
Nu nog ff een vraag;
hoe leg ik het uit aan anderen? is opzich niet ingewikkeld maar belde net mn moeder ivm verjaardag van mn vader woensdag (daar eten) en die komt met allemaal ideeen aan waaruit ik toch opmaak dat ze t niet helemaal snapt.
Mijn zusje en broertje zijn allergisch voor oa koemelk en mijn moeder kan er ook niet goed tegen, zij gebruiken geitemelk+kaas en soms soja melk, volgens mijn moeder kan ik dat dus ook doen (haar uitleg is dat geitenmelk andere lactose heeft en daardoor makkelijker opgenomen wordt ik het lichaam). Ik doe het dus niet omdat ik weet dat het dezelfde reactie kan geven als koemelk en daarbij vind ik het niet te pruimen.
Uit haar 'lijstje' met wat ze allemaal gaat maken (taart) kan ik niets eten omdat er of ei of melk(product) of beide in is verwerkt, ik zei; ik neem mn eigen koekje wel mee. Haar reactie was dat ze nog stoopwafel en nog wat andere koek uit de reform winkel heeft liggen wat ik dan wel kan eten, daar zit het volgende in
Stroopwafel
tarwestroop* (36%), volkoren tarwemeel*, ongehard plantaardig vet* (palm), maïsmoutstroop* (12%), sojameel*, rijsmiddel (natriumbicarbonaat), emulgator (sojalecithine), zeezout, kaneel*.
Honingwafel
tarwestroop* (33%), volkoren tarwemeel*, ongehard plantaardig vet* (palm), maïsmoutstroop* (12%), honing* (8%), sojameel*, rijsmiddel (natriumbicarbonaat), emulgator (sojalecithine), zeezout, kaneel*.
*= Van gecontroleerd biologische teelt.
In beide zit sojameel dus lijkt me niet verstandig. Als ik het zo lees is het plantaardig vet van palm gemaakt.
Als er alleen plantaardig vet in een product zit, in hoeverre kan je er dan van uit gaan dat het wel/geen soja is? Ze heeft nml ook boter (uit de reform) waar op staat plantaardig vet, dus volgens haar moet dat kunnen (er staat niet op dat t soja is, dus denkt zij dat het er niet in zit).
Ook opperde mijn moeder om geen producten (brood) meer met gist te eten. In hoeverre komt gist in de borstvoeding en is gist wel een stof waar je allergisch op kunt reageren (weet wel dat je gist niet moet eten bij schimmel in de darmen).
Ook gaan we warm eten daar, ze gaat groentesoep maken (meestal zonder pakje), lasagne (ze maakt altijd eigen saus, dus zonder pakje, bladen kunnen wel), aardappelpuree (die sla ik maar over denk ik ivm de melk), suddevlees (jam, jam, lekker) en sla (hopenlijk zonder slasaus en anders pak ik een eigen kropje uit de tuin

(denk dat ik om een eigen bakje sla vraag want er gaan ook altijd eieren door heen)
Volgens mij val ik dan niet om van de honger.
Verder:
ik eet al een tijdje geen chocolade/cacao meer omdat wij het idee hadden dat hij hier op reageerde, maar het lijkt mij dat het ook een combinatie van melk/cacao kan zijn geweest. Toch maar er van af blijven of volgende week een keer chocohagel eten? (AH pure hagelslag; ingredienten: suiker, magere cacaopoeder, cacaoboter, emulgator(lecithine)
Hoelang ga je door zonder te provoceren? 4 weken of kan je al eerder iets proberen? En maakt het uit wat je gaat provoceren?
Provoceren alleen of toch onder begeleiding van consultatieburo (heb ik geen hoge pet van op, weten ook niet dat ik HA dieet volg, moet pas half juni weer heen), huisarts (waar je bijna nooit terecht kunt voor een afspraak) of een dietist?
dit was het tot nu toe weer ff (en t valt tot nu toe best mee)