Hallo,
Wij (Owen is 16 maanden en krijgt nog BV) zijn nu net een week bezig met ons HA dieet (koemelk, eiwit en soja vrij). Ik moet zeggen, het valt me tot nu toe best mee. Het is even een gepuzzel met alle etiketjes, maar je mag toch nog best een heleboel.
Alleen...het eczeem is alleen maar erger geworden afgelopen week, zit nu ook echt in zijn gezicht

Het einige wat ik kan bedenken is dat het door de hond komt die we er nu bijhebben voor 3 weken (sinds vorige week), maar we hebben zelf ook al een hond, dus vraag het me toch af

Vandaag had ik een fruitpureetje gemaakt met heel veel soorten fruit. Nu heeft mijn zoontje nog niet heel vaak aardbeien op, misschien dat het dus ook daar van komt. Nu zit ik dus te twijfelen of ik mijn dieet uit zal breiden, geen aardbei, tomaat (heb ik namelijk ook mijn twijfels over), en noten (op cashewnotenpasta heeft hij een keer gereageerd, maar op pindakaas/ saus weer niet). Aan de ene kant vind ik dat ik het nu ook echt goed moet doen als ik toch bezig ben, maar aan de andere kant mogen we dan bijna niets meer

Tja...denk toch dat ik beter het zekere voor het onzekere kan nemen.
Dan heb ik nog een vraagje: ik gebruik wasverzachter van Neutral, kan dit of kan ik beter helemaal geen wasverzachter gebruiken? Ik gebruik wel maar een half dopje per was.
O ja, nog een vraag: wat smeren jullie bij eczeem? Ik gebruik nu Lannette, wat ik erg prettig vind, maar het is toch erg snel weer droog, echt 10 minuten later al weer. Ik gebruik het zo'n 4x per dag de laatste tijd, maar vraag me ook af of het wel goed is om op zijn gezichtje te smeren.
Nog eentje dan: hoe gaan jullie uit eten? Neem je dan zelf wat mee? Je kan er ws niet echt op vertrouwen dat ze in iets plantaardigs (kunnen) bakken? En hoe lang duurt het voor eten weer uit je lijf is (stel je geeft een dagje geen BV).
Bedankt alvast!!!
Groetjes, Marjolein