Miekes
Dreumes

Lief: +0/-0
|
 |
« Gepost op: Mei 14, 2008, 21:56:26 » |
|
Hoi, Ik ben benieuwd vanaf wanneer jullie brood hebben aangeboden. Ik eet zelf biologisch brood, maar wel vaak met zaadjes o.i.d. Wat is verstandig i.v.m. haar allergieën? Yinthe is nu 7,5 maand oud. Ze bijt wel af (zonder tanden), maar weet zich vervolgens geen raad met bijvoorbeeld grote stukken wortel.
Groentes en fruit gaan tot nu toe goed(behalve banaan): Peer, meloen, watermeloen, Mango (vandaag eerste dag) Broccoli, courgette ( niet geliefd), wortel, bloemkool Rijstwafel gaat ook goed. Met aardappel wist ze ook niet echt raad.
Tips?
Groet Miekes
|
|
|
|
|
|
Dochtertje, geboren op 26-09-2007, koemelk-, ei-, soja- en tomatenallergie, dus mam's is op dieet. 
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:04:09 » |
|
Ik ben ook rond de 7 maanden een broodkorst met een randje brood eraan gaan geven. Bij Nele gaf dat geen problemen. Ze sabbelde er wat af en kauwde daar wat op en slikte het door. Ik had wel altijd een bekertje water bij de hand mocht het in haar keeltje blijven hangen. Maar echt nodig is het nog niet geweest.
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:25:44 » |
|
Ik ook tegen de regels en adviezen in eerder met brood begonnen, rond de zevende maand. Dit aangezien er bij ons absoluut geen glutenovergevoeligheden in de familie zitten en fruit juist weer wel...
Volgens mij (maar heb nu niet nagekeken) adviseren de deskundigen om gluten pas in negende maand te geven... maar of dat ook zo moet? Geen idee.
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:27:11 » |
|
Op het cb hier zeiden ze dat dit de tijd was om met brood te beginnen maar allergische kindjes een maand later. (7 mdn)
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:34:33 » |
|
Even gespiekt op borstvoeding.com:
Vanaf zeven maanden: bruin brood zuurdesembrood boekweitmeel boekweitwafel
Vanaf tien maanden: vezelrijk volkoren brood baby-muesli havermout volkoren beschuit volkoren knäckebrød ontbijtkoek
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myrthe
Peuter

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Mei 14, 2008, 23:24:40 » |
|
Hier ook een ukkie van 7,5 maand Ik ben nog niet met brood begonnen, maar wil dat ook binnen kort gaan doen. een heel gewoon brood staat vor het weekend al op het boodschappen lijstje, daar wil ik mee gaan beginnen (denk ik, misschien verander ik het nog wel deze week)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miekes
Dreumes

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Mei 15, 2008, 06:59:30 » |
|
Oké, Dan durf ik het denk ik ook wel aan. Ga op zoek naar een biologisch bruin brood, niet vezelrijk of volkoren.
Dank jullie wel! Groet Miekes
|
|
|
|
|
|
Dochtertje, geboren op 26-09-2007, koemelk-, ei-, soja- en tomatenallergie, dus mam's is op dieet. 
|
|
|
Myrthe
Peuter

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Mei 19, 2008, 00:28:26 » |
|
Miekes, Heb je al brood geprobeerd?? Hoe vond ze het?? Ik nog niet, was uitverkocht, ze hadden alleen nog maar van dat brood met pitjes en zaadjes. Dus ik schuif het maar weer een paar dagen op... Ik zag net dag onze dochters maar een paar dagen schelen in leeftijd!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miekes
Dreumes

|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Mei 19, 2008, 22:36:51 » |
|
Nee, nog niet geprobeerd. We waren een weekendje weg en wilde dus niet iets nieuws gaan proberen. Inmiddels wel speciaal brood besteld en het zal er van de week zeker van gaan komen!
Groet Miekes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ana*nl
Zuigeling
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Mei 21, 2008, 14:09:37 » |
|
Brood (korst) mag al vanaf 6 maanden, als het maar blij en biologisch is ;o)
Ana
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miekes
Dreumes

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Mei 21, 2008, 17:05:06 » |
|
Gisteren ging het prima en ook vandaag nog geen reactie gezien (denk ook niet dat het kan met bio-brood). Ze vindt het heerlijk! Ik geef tot nu toe alleen de korst. Wat is ook al weer de reden dat je alleen de korst doet?
Groet Miekes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 21, 2008, 18:31:49 » |
|
Klinkt goed Miekes!!! Er kan natuurlijk wel wat in zitten... zoiets simpels als tarwe bijvoorbeeld, maar een overgevoeligheid voor tarwe komt gelukkig niet veel voor.
Het binnenste van het brood geef je eerst nog niet, omdat dat heel makkelijk vastplakt aan haar verhemelte. Dat kan een negatieve ervaring geven.. als ze iets ouder zijn en al iets meer gewend aan brood, gaat het vaak al een stuk beter, maar ook dan begin je met brood van minimaal een dag oud (dus niet zo vers)
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
Miekes
Dreumes

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 21, 2008, 18:55:28 » |
|
Aha, bedankt voor je heldere antwoord! Weer wat geleerd!
Groet Miekes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 21, 2008, 20:09:37 » |
|
Daarbij is een broodkorst ook erg lekker om op te "bijten" als tandjes beginnen door te komen!
Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lilian
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 21, 2008, 21:06:21 » |
|
Ik koop brood bij de natuurwinkel, maar nadeel vind ik dat het zo snel droog is. En ik weet niet of ik er goed aan doe, maar ik heb Jent ook korstjes van het fijn volkorenbrood gegeven, maar ik las dat dit nog niet zo goed was voor zijn darmen?
Oh ja, en is oerbrood altijd goed? Daarvan heb ik hem vandaag een korstje laten eten, hij vond het heerlijk. (Ik zelf ook trouwens).
Groetjes Lilian
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007) 
|
|
|
|