Stefke
Zuigeling
Lief: +0/-0
|
 |
« Gepost op: Augustus 07, 2008, 14:29:33 » |
|
TIjdens het ontbijt of de lunch halen we in het weekend wel eens iets lekkers zoals krentenbollen, croisantje of iets dergelijks. Tot nu toe gaf het niks dat ons zoontje niet mee kon eten, hij was hier toch te klein voor. Maar nu hij 1 1/2 is ziet hij ons natuurlijk iets anders eten en wil dat ook!
De meeste koemelkvrije lekkere broodjes die ik heb gevonden zijn niet geschikt voor kleine kinderen...
Wie heeft er tips?
En wie weet welke winkelketens bijv. krentenbollen of zo zonder melk verkopen?
Bedankt alvast!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

Lief: +19/-1
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Augustus 07, 2008, 14:31:34 » |
|
Hoi,
heb je al eens bij de bakker nagevraagd welke producten er zonder melk gemaakt worden. Misschien dat ze die eventueel op bestelling kunnen leveren? Of anders zelf aan de slag met dingen bakken. Krentebrood is makkelijk zelf te maken en dan gewoon met water.
Groetjes van marloes
|
|
|
|
|
|
 Als je van iets houdt, laat het dan los Als het terugkomt, is het pas van jou Zo niet, dan is het nooit van jou geweest
|
|
|
Stefke
Zuigeling
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Augustus 07, 2008, 14:34:49 » |
|
haha, zelf bakken is hier geen succes, ben niet zo'n geweldige kok.... er zijn hier al heel wat brood-kogeltjes rechtstreeks de biobak ingegaan. De bakker hier was helemaal enthousiast over de melkvrije musliebollen, maar Maurits heeft daar alleen vakkundig alle noten uitgepulkt en deze met een luid BAH de kamer doorgegooid.... helaas. Heb vandaar de allergenenlijst van bakkerij Bart megekregen. Maar al het melk-vrije waren 'gewone' broodjes en helaas geen 'lekkere' dingen. Zelfs in hun nijntjebrood zit melk. Jammer!
Maar iig bedankt voor het meedenken!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
antoinettez
Moderator
Super Mama

Lief: +13/-0
even wat drinken hoor......
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Augustus 07, 2008, 14:35:05 » |
|
Hey Stefke,  hier op borstvoeden.info ik heb zelf nog nergens krentebollen kunnen vinden. Wat ik wel doe is afbakstokbrood halen (meestal de goedkoopste kan) en die lekker afbakken. Dan heb je toch iets anders groetjes Antoinette
|
|
|
|
|
|
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad 
|
|
|
mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

Lief: +19/-1
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Augustus 07, 2008, 14:37:41 » |
|
Hihi een kind met een duidelijke wil dus. Ik maak meestal krentebrood in de broodbakmachine en dat is er tot nu toe altijd eetbaar uitgekomen. Wel liet ik de rozijnen eerst wellen anders onttrekken ze teveel vocht aan de rest en dan krijg je keihard brood  hier geen ervaring met allergiekinderen maar er zijn genoeg ervaringsdeskundigen hier. Heb je al eens gekeken in het draadje over boodschappen doen met een allergie? daar staan veel producten in. Groetjes van marloes
|
|
|
|
|
|
 Als je van iets houdt, laat het dan los Als het terugkomt, is het pas van jou Zo niet, dan is het nooit van jou geweest
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Augustus 07, 2008, 14:38:29 » |
|
Hoi Stefke,
Wat ik weet, (mijn broer is bakker) dat in de stokbroodvarianten geen koemelk of ei zit! In vele broodsoorten wel. Je zou bij je bakker na moeten vragen in welk brood geen melk, ei of soja zit. Bij mijn broer zitten in alle kleinbroodproducten, dus cadetjes, krentenbollen enz, WEL koemelk en kan ik dus niet eten. Zeer waarschijnlijk is dat bij jouw bakker ook zo. Een harde bol mag dus wel of een stukje stokbrood. (wel voor het zekere navragen of jouw bakker er geen melk of ei instopt)
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +38/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Augustus 07, 2008, 15:45:45 » |
|
Tja, mijn uk van drie eet wat de pot schaft. Als wij "luxe" doen, eten we afbakbroodjes met lekker beleg erop. Staat al feestelijker dan de gewone bruine boterham.
Je kan eventueel ook van bladerdeeg zelf croissantjes maken. Zal even iets oefening vergen en je zal het misschien met ietwat jam aan elkaar moeten plakken (normaal losgeklopt ei, meen ik) Maar jam geeft ook een mooi glanslaagje en maakt de croissant ook wat smakelijker!
Wel even op de ingrediënten letten natuurlijk! Krentenbollen zit vaak ook kippenei in, mag je dat wel hebben dan?
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stefke
Zuigeling
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Augustus 07, 2008, 18:46:44 » |
|
Stoppen met ei en soya hebben we eigenlijk niet gedaan. Was niet meteen expert en wist dit dus niet.... haha. Maar met alleen het weglaten van koemelk waren de ontlastingsproblemen opgelost.... en verder lijkt hij nergens last vqan te hebben (helaas las ik hier in mijn vorige bericht over pijngrens verleggen. Hoop dat mijn mannetje geen pijn (meer) heeft.... zijn eczeem en vermeende bronchitis zijn na het weglaten van melk ook verdwenen.... Stokbrood gaat er hier nog niet zo goed in. Maurits knaagt hier wel op, maar eten lukt, ivm tekort aan tanden, nog niet zo goed. De broodbakmachine vind ik wel een super-idee. Stom dat ik daar nooit eerder aan gedacht heb! Mijn zusje heeft een haast nieuwe ongebruikt staan en ik ben bijna jarig.....  wie weet, vraag ik haar die wel voor mijn verjaardag! Lekker beleg doet ook heel veel. Ik las vorige weer hier ergens dat hagelslag van Venz mag. Nou, je had hem moeten zien. Hij stond nog net niet te dansen, maar was zooooo blij met zijn boterhammetje hagelslag! Nou, bedankt voor de reacties meiden. Maurits krijgt dan al 9 maanden geen bv meer, maar ik ga hier zeker vaker komen! Helaas kan ik (nog) niemand adviseren, maar dat zal later wel komen... (helaas, had liever dat ik me hier niet druk om hoefde te maken) ! Groetjes!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +38/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Augustus 07, 2008, 20:02:24 » |
|
Dat de eczeem en 'bronchitus' verdwenen zijn, geeft mij de indruk dat het weglaten van koemelk idd voldoende was! Fijn hoor, dat scheelt een hoop gezoek!
Qua broodbeleg kan je wel meer eten hoor! Kokosbrood van lubeck, vruchtenhagelslag, jam, tartax (soort smeerleverpastei), appelstroop, bepaalde pindakaas, bepaalde hazelnootpasta, runderrookvlees bij Dekamarkt, rundersalami bij Vomar, kijk maar even in de sticky "boodschappen doen met dieet"
Als je het ooit weer gaat uitproberen, begin dan met de zure melkproducten zoals bijvoorbeeld yoghurt.
Dat Maurits al negen maanden geen borstvoeding meer krijgt, betekent niet dat je een andere moeder niet kunt helpen hoor! Je hebt borstvoeding gegeven, dus je weet genoeg! En vaak doet een hart onder de riem of een luisterend oor al heel veel! Gaat niet puur over borstvoeding of puur over allergie, maar ook onze heerlijke onzekere momenten als mama en papa!
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ana*nl
Zuigeling
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Augustus 08, 2008, 21:14:24 » |
|
de afbak-croissants van danone kunnen ook. niet zo gezond, maar wel lekker. en appelflappen zelf bakken, met de goedkoopste bladerdeeg en appels of zonnatura-jam is ook lekker.
ana
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Stefke
Zuigeling
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Augustus 09, 2008, 09:09:45 » |
|
die croisantjes zijn een goed idee! Ga ik meteen kopen voor het weekend! Stom eigenlijk dat je er bij sommige producten gewoon vanuit gaat dat er melk in zit en deze dus niet gebruikt. Dat had ik dus ook bij chocola en croisantjes. Hij heeft ook steeds soya-boter gegeten, omdat ik er nog niet opgekomen was dat er ook plantaardige boter is. Mocht iemand interesse hebben in allergeneninfo van de producten van bakkerij Bart: ik heb de hele lijst van ze meegekregen. Dus mocht je iets willen weten: zeg het maar! (nee, ik heb daar geen aandelen  , een vriendelijke verkoopster gaf hun eigen mapje met lijst aan me mee!)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lilian
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Augustus 09, 2008, 11:02:55 » |
|
de afbak-croissants van danone kunnen ook. niet zo gezond, maar wel lekker. ana
Kunnen die ook?? wist ik ook niet!! Zit daar ook geen ei of soja in? Want dan kan Jent het ook eten! 
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007) 
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Augustus 09, 2008, 11:29:15 » |
|
Hoi Stefke! Ik ben wel geïnterresseerd in die lijst! Want als we de stad ingaan is het zo moeilijk voor mij wat te kopen en dan kan ik lekker langs bakker Bart!  Weet jij zo wat dingen die ik lekker uit het vuistje kan eten?
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
Stefke
Zuigeling
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Augustus 09, 2008, 15:34:59 » |
|
Hai Anouschka, Ik kom hier nog niet zo lang, dus weet niet wat jij allemaal niet mag. Op de lijst staan alle producten die ze verkopen. Geef even aan wat je precies niet mag of stuur me hier even een prive-berichtje (kan dat hier>)met je adres dan maak ik een kopietje en stuur ik je de lijst!
Groetjes Stephanie
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ana*nl
Zuigeling
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Augustus 09, 2008, 22:59:34 » |
|
in de danone-croissantjes zit geen ei of soja en geen melk. kan gewoon.
groet,
ana, op melk, ei, soja, noten, vis, kaneel, tomaat, mosterd, paprika en sulfiet-dieet..... nog vragen? oh ja, vegetarisch ben ik ook. ;o)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|