lieve allemaal,
weer terug van weggeweest. ik ben jullie helemaal niet vergeten en als ik even kon keek ik op het forum maar tijd om te beantworden was er niet.
ik heb het huidjes van catinca helemaal schoon gekregen!!! wonderbaarlijk!! veel uitgedokter en naar de dermatoloog, dr. brand in zwolle geweest. hij was onder de indruk van mijn wijze van aanpak met catinca. eigenlijk werken zij in het ziekenhuis volgens dezelfde methode. daarnaast heb ik een uitgebreid uitleg over de visies die in de medische wereld over de eczeem bestaan en welke in de laatste jaren meer omarmd wordt, nl dat constitutioneel eczeem inderdaad een chronische aandoening is waarbij de opbouw van de huidcellen bij mensen met deze aandoening veel losser in mekaar zit dan bij gezonde mensen. hierdoor verliest de "eczeem huid" veel meer vocht, vandaar de droge huid maar kunnen bacterieen makkelijker naar binnen en/of wordt de huid makkelijker geirriteerd. als de huid droog is, jeukt het en door het krabben ontstaan wondjes, deze ontsteken snel, wat ook weer jeukt enz. vicieuze cirkel. bij een matige eczeem hebben 10 tot 20% van de kinderen ook een voedselallergie. bij ernstige eczeem gaat het tot 30%. meestal koemelk/producten en kippeneiwit. misschien dat je je hierin kan vinden, nynke.

de huisartsen schrijven geregeld hydrocortison voor een corticosteroide van klasse 1 wat vaak niet voldoende helpt. dermatologen gaan gelijk op klasse 2, namelijk triamcynolon (misschien iets voor je man, nicole...voor zijn onvolwassen huidje, hihihihi). deze is veel effectiever en hoeft vaak niet zo vaak meer gesmeerd te worden omdat het resultaat veel sneller is. daarnaast is het noodzakkelijk om de huis goed met zlaven in te smeren zodat het huid een extra laag krijgt om de bariere functie daarvan te versterken.
de corticosteroiden kunnen de huid aantasten als ze meer dan 30 g per week, jaren lang gebruikt worden. en dat is erg veel.
ik heb catinca met tryamcinolon en zeer goede was/verzorging/bodycremes (in nederland te verkrijgen producten van la roche possay. ik gebruik producten van aderma en avene...alle drie producten zijn speciaal voor eczeem huid gemaakt)verzorgt en haar huid was binnen twee weken helemaal schoon. wat een gaaf huidje kan ze hebben ongelooflijk. en ze knapt zelf daar ook goed van op. veel vrolijker en ze kan meer dingen aan. een plezier om haar zo te zien.
maaaar, ik heb twee keer een provocatie gedaan met koemelk en mijn meisje zat weer onder eczeem plekken

. mama is dus weer aan de dieet! yuck! maar ik heb het daarvoor over.
alleen de combinatie werken, 's nachts nog een keer haar voeden, kolven en alleenstaande moeder valt niet altijd mee. soms heb ik de neiging om de handdoek in de rong te gooien. mar dat doe ik natuurlijk niet. ik weet hoe waardevol mijn melk voor haar is. maar makkelijk is het absoluut niet.
ik schrijf jullie dit vanuit het ziekenhuis in rotterdam. mijn zusje krijgt een ingreep vandaag. catinca bij mama achtergelaten en mijn zusje komt daarna bij mij logeren om even op adem te komen.
en ik heb behoefte aan een grooooooote vakantie....warme zeeeeeee....cocktails......iemand die ze bij mijn hangmat brengt.....en mij en catinca even verwent....hihihihiihi........snurk....volgens mij droom ik met mijn ogen open...gaaaaap...
dag lieve allemaal