Wat een domkop dat ik ben!!

Nele is al dágen moeilijk, onrustig, huilerig, 's nachts onrustig en van vanalles wakker schrikken. Haar huidje is ietsjepietsje onrustig maar nog niet verontrustend. Ze boert op. Haar buikje rommelt. Ze heeft rode walletjes onder haar ogen. Net of ze met pollen in aanraking is geweest. (ik heb dat trouwens ook nu) Ze hangt een hele dag aan mijn benen te zeuren of zit op mijn arm. Zo hangerig is ze. Ze poept ontzettend moeilijk. Heeft hele droge keutels die ze er maar niet uitgeperst krijgt. Ook al krijgt ze daarom van mij peer te eten.
Misschien ben ik iets vergeten?
Dus ik vroeg me de afgelopen dagen af; Een groeisprong? Of... toch? iets verkeerds gegeten?
Met die 2 dingen ingedachten ben ik mijn eten na aan het gaan. Wat eet ik anders?
Pindakaas op de boterham. Nele heeft zelf ook een klein beetje op vorige week. Een héél klein beetje. Toen niks geks aan Nele gemerkt.
De pindakaas laat ik sinds gisteren staan omdat ik dacht; Misschien is het toch door de pindakaas dat ze zo moeilijk is.
Daarnet zat ik hier wat in te vullen voor een vergoeding van de verzekering gaat de telefoon. Wil ik die pakken. Verdorie, hadden ze hem boven al opgepakt. Ach, dan pak ik nog een salmiacballetje dacht ik. Hmm lekker.
Maar op dat moment dacht ik; Toch nog eens die verpakking lezen.
Tjongejonge... wat een kleine lettertjes zijn dat toch! In de winkel had ik er ook al moeite mee. Maar.... even in het licht gaan staan en nog eens lezen.
Verdorie...

zit er SOJA in!!!

Een uur geleden heb ik nog 2 balletjes op.
Dus... het zal nog wel een aantal dagen gaan duren voordat het beter gaat met Nele. Maar vast en zeker... eigenlijk zeker weten, is dit de reden van haar moeilijk gedrag.
Hoe dom kan een mens zijn!

Ik baal enorm.

Nou ja, het is weer zeker dat Nele soja niet verdraagt. Kunnen we haar wel geven. Maar dan is ze geen vrolijk lief kind meer. Ze jengelt vandaag nog meer dan gisteren en eergisteren. Het lijkt wel of het elke dag een beetje erger wordt. Gelukkig is het zakje bijna leeg. Maar dat zal nu veel langzamer gaan nu ik er niet meer van mee eet.