yfke
Babycakes ^^
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0
|
 |
« Gepost op: April 18, 2008, 12:49:01 » |
|
|
|
|
|
|
|
 One step at a time..There's no need to rush..It's like learning to fly Or falling in love..It's gonna happen and it's..Supposed to happen that we.. Find the reasons why..One step at a time..
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: April 18, 2008, 12:53:55 » |
|
 bah bah bah oh wat zal je balen en verdrietig en boos zijn 
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
yfke
Babycakes ^^
Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: April 18, 2008, 12:55:42 » |
|
gefrustreerd ja, hoe leg je een kind van 2 uit dat ze iets wat altijd goed gegaan is, en sindskort dus niet meer, ze zo verdomde lekker vind. niet meer mag hebben.. 
|
|
|
|
|
|
 One step at a time..There's no need to rush..It's like learning to fly Or falling in love..It's gonna happen and it's..Supposed to happen that we.. Find the reasons why..One step at a time..
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 18, 2008, 12:57:11 » |
|
dat valt niet uit te leggen he? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 18, 2008, 13:29:48 » |
|
Gatver! Hoe krijg je nu het glutenpoeder erin? Kan gewone gezeefde tomaten ook niet? Dat krijgt Renée bij haar patatjes omdat ze zo op de kunstmatige toevoegingen reageerde. 
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: April 18, 2008, 19:43:48 » |
|
Ow shoot wat sneu voor Arwen!  Wat k dat ze dat dan niet vermelden zeg!  Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: April 18, 2008, 20:02:00 » |
|
weet niet of het mag en wat er allemaal in moet, of arwen dat mag maar dit vond ik als recept voor ketchup Ingrediënten -2.5 kilo tomaten. -2 middelgrote ajuinen. -1 rode of groene paprika. -1 teentje look. -1 dl cider azijn. -16 harde klontjes suiker. -1/2 eetlepel zout. -1/2 koffielepel vers ,geraspte gember. -1 koffielepel paprikapoeder. -1 koffielepel nootmuskaat in poeder. -1 mespuntje cayennepeper. --wat kruidnagel in poedervorm. -peper.
Voorbereiding -Was en snij de tomaten in stukken. -Pel en hak de look. -Was en ontdoe de paprika van zaadjes en zaadlijsten. -Pel en hak de ajuinen fijn. -Doe alles in een ketel en laar gedurende 1 uur op een zacht vuurtje sudderen.
Bereidingswijze -Mix deze saus en doe door een zeef om alle schillen en pitjes te verwijderen. -Zet terug op het vuur en voeg er de azijn,de suikerklontjes en de kruiden bij.-Laat gedurende 1u30 zachtjes sudderen,zodat de saus voldoende ingedikt is. -Kruid zonodig bij met peper en zout. -Giet de warme saus in de inmaakbokalen. -Sluit deze hermetisch af en draai ze ondersteboven tot ze afgekoeld zijn. -Zo bewaard blijft de ketchup ongeveer 1 jaar goed. -Eens de bokaal geopend moet je deze wel in de koelkast bewaren.
zelf ketchup maken. Helemaal niet moeilijk, het enige wat je nodig hebt zijn veel tomaten. En een beetje geduld, want de tomaten moeten een dag lang onder zout staan. Tomatenketchup 2 kilo tomaten 2 dl azijn 200 gram kandijsuiker cayennepeper laurierblad grote ui peper en zout 2 tenen knoflook nootmuskaat Was de tomaten en ontvel ze. Snijd ze in stukken, bestrooi met zout en laat 12 uur staan. Daarna de tomaten in een vergiet uit laten lekker. Zet ze op het vuur en voeg de overige ingredi‘nten toe. De staafmixer erdoor en in laten koken tot de gewenste dikte. Ketchup INGREDIèNTEN: * 2kg tomaten * 2dl azijn * 200g kandijsuiker * cayenenpeper * laulierblaadje * grote ajuin * peper en zout * 2 teentjes knoflook * nootmuskaat RECEPT: * Was de tomaten en ontvel ze. * Snijd ze in stukken. * Bestrooi ze met zout en laat dit minstens 12 uur staan. * Laat de tomaten in een vergiet uitlekken * zet ze op het vuur en voeg de overige ingredri‘nten toe. * nog even mixen en inkoken tot de gewenste dikte
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yfke
Babycakes ^^
Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: April 18, 2008, 20:23:20 » |
|
hoe krijg ik zoiets vacuum verpakt in een fles  wordt anders wel een duur grapje haha.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: April 18, 2008, 20:26:12 » |
|
hoe krijg ik zoiets vacuum verpakt in een fles  wordt anders wel een duur grapje haha. euhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, geen flauw idee wijnfles en dan met de VacuVin?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yfke
Babycakes ^^
Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: April 18, 2008, 20:36:01 » |
|
ik drink geen wijn  maar ga morgen of van de week eens ff neuzen en proberen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: April 18, 2008, 20:38:51 » |
|
ik drink geen wijn  ik ook niet, karst wel, maarre goedkope wijn, ff wegspoelen door de gootsteen ofzo 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: April 18, 2008, 21:25:09 » |
|
Hey Yf,
Wat dacht je van in kleine porties/potjes/zakjes en dan in de vriezer? Dan kan je ontdooien wat je in een paar dagen gebruikt. Wel groot voordeel dat er geen conserveermiddelen etc. in zitten!
Kook ze!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: April 18, 2008, 21:30:04 » |
|
nou ik zat net hetzelfde te denken, kleine porties invriezen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: April 18, 2008, 21:31:27 » |
|
Astrid, waar had je die recepten gevonden? Mogen we ze kopiëren naar het receptendraadje of krijgen we dan iemand achter onze broek aan dat er copyright op zit?
Hoor het graag even van je!
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
antoinettez
Moderator
Super Mama

Lief: +14/-0
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: April 18, 2008, 21:36:53 » |
|
Misschien in ijsblokzakjes?
|
|
|
|
|
|
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad 
|
|
|
|