Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. November 21, 2008, 17:37:56

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hoe lang borstvoeding?  (gelezen 150 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
san68
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Gepost op: Mei 16, 2008, 16:19:03 »

Hallo,

Ik heb nu vijf maanden borstvoeding gegeven waarvan bijna 4 maanden hypoallergeen dieet. Mijn kindje heeft nu geen klachten meer behalve eczeem. Hoe lang geven jullie al borstvoeding? Ik wilde eerst tot 6 maanden volhouden, maar misschien nu toch wat langer. Ik vind het wel moeilijk om op gewicht te blijven en heb niet altijd even veel energie, ook al zie ik een dietiste die zegt dat ik het verder wel goed doe. Ben zo bang als ik zou overstappen op nutramigen dat eczeem erger wordt of dat hij minder weerstand krijgt. Wat is jullie ervaring?
mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

Lief: +16/-1

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 16, 2008, 16:52:15 »

Hoi

kijk maar naar mijn banner dan kan je zien hoe lang ik al zelf voed. Wat fijn dat je kindje geen klachten meer heeft op de eczeem na. Ik hoop voor je dat dat ook vlug over is.

Mijn bv-doel was altijd een jaar maar nu dat zo dichtbij komt wil ik langer doorgaan met bv geven. Je zult wel zien dat er hier veel langvoedsters zijn, waarvan een groot aantal die ook een dieet volgen. Ik heb in berichtjes van hun gelezen dat provoceren van allergenen door de bv minder heftig is dan rechtstreeks, wat zelfs voor een ziekenhuisopname kan zorgen. Mijn advies naar jou toe is dus om minimaal een jaar bv te geven.

Groetjes van Marloes

Als je van iets houdt, laat het dan los
Als het terugkomt, is het pas van jou
Zo niet, dan is het nooit van jou geweest
Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 16, 2008, 17:10:53 »

Hai San,

Bij mij stopte het afvallen zo'n beetje rond de negen maanden, toen was ik schijnbaar ontzwangerd en was mijn stofwisseling weer een beetje normaal. Ik geef nu al bijna drie jaar borstvoeding MET dieet. Het is echt te doen! Nu zeg ik niet dat je het drie jaar MOET volhouden... maar zoals je ziet, kan het dus wel, ook met dieet!

Voordeel van volhouden is dat je heel voorzichtig kan gaan provoceren straks. Die voorzichtigheid is vaak het verschil tussen gillende krampen of helemaal open liggen... en mildere krampen en/of onrustigere huid.

Ga nu ff eten...

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 16, 2008, 17:12:52 »

Hier vanaf dat lisanne 7 mnd is op HA dieet
Lisanne is nu bijna 17 maanden.
ben langzaam aan het overgaan op flesvoeding (maar dat heeft een andere reden)

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
ana*nl
Zuigeling
*

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 21, 2008, 14:15:18 »

lang.
ik voed mijn oudste dochter nog. die is nu 4,8 jaar. de tweede wil ik zo lang voeden als dat ze het zelf wil. net zo als de eerste dus.
ik zie het wel. het lijkt mij in ieder geval "gezonder" dan flesvoeding, vooral in combinatie met haar allergieën.

liefs,

ana, sinds 4 maanden op ha-dieet

Lilian
Mama

Lief: +1/-0

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 21, 2008, 14:31:00 »

Ik heb superveel respecht voor iedereen die zo lang borstvoeding geeft! Petje af, ik vind het een hele prestatie. dit is okee

Zelf heb ik het bijltje er zeg maar bij neer gegooid. Ik trok het niet meer. Vanaf het begin was de BV hier geworstel, productiedips hebben ons al vaak bijna de das om gedaan, en uiteindelijk kon ik alleen nog maar voeden als ik trouw Domperidon gebruikte. Sinds we bij Jent de allergieen hebben ontdekt en ik op dieet ben gegaan is het voor mij meer negatief dan positief geworden. Natuurlijk ging het beter met Jent, maar hij blijkt ook slecht te reageren op de Domperidon, dus dat geeft mij een heel slecht gevoel. Daarnaast begon ik zo erg af tevallen en te verzwakken dat ik er steeds minder zin in kreeg.

En ik weet dat het te doen is en dat jullie het allemaal zo goed doen met het dieet, ik weet het. Maar ik kan het niet meer opbrengen. Al die onrust, al die slapeloosheid van de afgelopen maanden, het dieet, alles bij elkaar is mij nu opgebroken. Ik voel me een paar keer per dag zo slap dat ik het gevoel heb niet meer op mijn benen te kunnen staan. (Zelfs al heb ik net gegeten).

Dus: echt supergoed van jullie!!! Dikke pluim van mij knuffel

Liefs, Lilian

Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)

mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

Lief: +16/-1

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 21, 2008, 14:34:13 »

Jeetje zeg lilian,

dan ben je zo gemotiveerd m borstvoeding te geven en gaat het niet zoals je zou willen. Het is zo oneerlijk verdeeld in deze wereld. ER zijn genoeg vrouwen die makkelijk bv zouden kunnen geven en die proppen flesjes in hun kind zonder bv te proberen en jij bent zo gemotiveerd en het gaat niet. Naar mijn idee heb je er wel super je best voor gedaan en dat maakt je een topmoeder!!! Soms is het echter beter om voor jezelf te kiezen, hoe vervelend het ook is.

knuffel knuffel knuffel knuffel

Als je van iets houdt, laat het dan los
Als het terugkomt, is het pas van jou
Zo niet, dan is het nooit van jou geweest
Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +36/-0

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 21, 2008, 14:53:29 »

Sluit me aan bij Marloes, je hebt je best gedaan!
Dus ook een hele dikke pluim voor jou!!!

knuffel Ageeth

ana*nl
Zuigeling
*

« Antwoord #8 Gepost op: Mei 21, 2008, 14:59:04 »

beste lilian,

een blije moeder is een goede moeder. of jij nou bv geeft of niet, werkt of niet, je kind draagt of niet enzovoort. het zijn maar voorbeelden die mij nu zo binnen schieten, hoor.
jij moet doen wat voor jou goed voelt. dat straal je naar je kind uit....en klaar is kees!

sterkte verder!

groet ana, helaas niet afgevallen op ha-dieet.....hoe doen jullie dat toch?!

astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #9 Gepost op: Mei 21, 2008, 15:36:43 »

Lieve Lillian,
ik had het niet beter kunnen verwoorden dan dat wat Marloes al zei.
 knuffel kussie

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: