Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. November 21, 2008, 17:35:45

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Ik heb toch een beetje gelijk  (gelezen 5291 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Duracell
Mama

Lief: +0/-0

Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!

« Antwoord #315 Gepost op: September 04, 2008, 11:04:04 »

Geeft die Gentiaanviolet nog bijwerkingen, aangezien het een kleurstof is en hij er toch wat van binnenkrijgt?

Die Nystatine zit vol met benzoaat-conserveringsmiddelen, na een dag Nystatine is hij al niet happy meer. In de bijsluiter staat dat je er mee mag stoppen als er overgevoeligheidsreacties optreden (dat staat er een stuk of 4 keer in).

Gisteren ging het tot een uur of 12 s'avonds best goed, bij m'n moeder de hele middag geslapen. Ook s'avonds kon ik hem onder protest zelf op bed leggen. Na 12 uur was hij onrustig na zijn fles (die hij gelukkig weer dronk), maar na anderhalf uur rondscharrelen kon ik hem toch in slaap zingen en op bed leggen. Hij heeft van 2 tot 5 geslapen dus ik ook! Vanochtend was hij in niet zo'n goede bui, ik hoop dat hij het uithoudt. Dus zodra ik de gentiaanviolet binnen heb toch maar snel daarmee aan de slag.

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +37/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #316 Gepost op: September 04, 2008, 12:54:21 »

Hier totaal geen bijwerkingen bemerkt!

Ja het is een "kleurstof" het is immers een speciale inkt die uitentreuren verdund wordt. Het is gewoon een heel erg puur middel zonder verdere toevoegingen. Dat vind ik juist het prettige aan GV!
De kleurstoffen waar vaak op gereageerd wordt, zijn van andere orde en samenstelling.

Groetjes Nynke

Duracell
Mama

« Antwoord #317 Gepost op: September 04, 2008, 15:16:04 »

Nynke,

Ik ben net terug van het CB, de CB-arts had het juist niet op de gentiaanviolet, en volgens haar is 5 dagen Nystatine voldoende. Misschien wel, MITS Lennard Neocate krijgt....Ik hou het in de gaten.

Gelukkig is de CB-arts ermee eens dat Lennard Neocate nodig heeft. Al zegt zij erbij dat hij een uitzondering is...dat maakt mij niet uit, als hij het niet goed doet op de Friso moet hij toch naar de Neocate. De Friso ondermijnt zijn afweer en zorgt ervoor dat hij zoveel energie in het verteren steekt, dat de combinatie met bijvoeding niet goed gaat.

Lennard was trouwens niet in lengte gegroeid in de afgelopen 5 weken (wel 2 cm in ruim 2 maanden), zijn gewicht wel, hij is nu net 10 kg. Zij maakte zich er geen zorgen om, maar wel typisch dat hij niet meer in lengte gegroeid is sinds hij over is op de FV, terwijl hij er wel sloten van drinkt.

Ik wist de dietiste niet 100 % te overtuigen, want zij vond de spruw geen allergische reactie. Ik uitgelegd dat hij wel degelijk allergisch reageerde (hetzij op de melk, hetzij op de combi mango/pompoen met Friso). En dat door de allergische reactie zijn weerstand zo omlaag was gegaan, dat hij daardoor de spruw erbij kreeg. Nu wil zij morgen in het gesprek om 11 uur overleggen met de KA. Maar dan is de KA die Lennard behandelt al op vakantie, vandaag is haar laatste dag. Dus ik heb de assistente van de KA gebeld, en doorgegeven dat de KA VANMIDDAG contact moet opnemen met de CB-arts die ik vanochtend heb geproken. De CB-arts had gezegd dat ik gewoon om de dietiste heen moest gaan, mocht het nodig zijn, en direct contact moest opnemen met de KA zelf. Die zal vast niet mij terugbellen, maar misschien wel  de CB-arts, aangezien zij elkaar kennen en samenwerken in het zkh.

EN ik heb een bericht aan de de CB-arts doogegeven, en gevraagd om contact op te nemen met de KA, mocht zij vanmiddag toch niet bellen.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is, klinkt wel warrig. In ieder geval: ik heb heel erg m'n best gedaan, meer kan ik niet doen. Morgen hoor ik of de boodschap is overgekomen of niet. Van binnen grom ik, in het zicht van zoveel domheid, met dat voorbeeld van die openstaande rekening van € 4000,- in m'n achterhoofd..... Whaaaaaaaa

En volgens mij is Lennard gelijk aan zijn 8e tandje bezig, kan dus ook de onrust vannacht verklaren. Gut, wat een gedoe....
 zucht

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #318 Gepost op: September 04, 2008, 20:24:26 »

Hmm... CB arts hier was ook niet enthousiast, maar met mijn uitleg over allergie en toegevoegde stoffen vond ze het toch wel ok dat ik de GV ging gebruiken.

De vijf dagen Nystatine is vaak niet voldoende, spruw is dan vaak nog niet weg en als het al wel weg "lijkt" komt het binnen de kortste keren weer terug. Op bijna alle schimmelbestrijdende producten staat duidelijk dat je tien dagen moet doorsmeren als alle symptomen verdwenen zijn, waarom zou dat bij spruw anders zijn?

Dat de spruw geen allergische reactie is, daar moet ik haar gelijk in geven... de allergische reactie is veroorzaker van slechte weerstand en slechte weerstand is een ultieme kans voor de schimmel. Als je het mens ooit weer eens spreekt, vraag haar dan of zij de neocate uit eigen portemonnee moet betalen. Ze is zo voorzichtig met het voorschrijven van het spul...

knuffel

Duracell
Mama

« Antwoord #319 Gepost op: September 04, 2008, 21:55:38 »

Citaat
Als je het mens ooit weer eens spreekt, vraag haar dan of zij de neocate uit eigen portemonnee moet betalen. Ze is zo voorzichtig met het voorschrijven van het spul...
Dat is nou precies ook wat ik denk! Ik spreek haar morgen weer, ze wil NOG een keer dat ik mijn verhaal doe. En als zij er niet mee genoegen neemt, wacht ik net zo lang tot ik de KA zelf kan spreken. Ze zullen het weten dat ik boos ben.... Whaaaaaaaa

Lilian
Mama

Lief: +1/-0

« Antwoord #320 Gepost op: September 05, 2008, 10:26:26 »

Je hebt helemaal gelijk! Laat je door niets en niemand meer met een kluitje in het riet sturen! Er moet actie ondernomen worden en wel NU!!

Succes Marijke.  knuffel

Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)

Duracell
Mama

« Antwoord #321 Gepost op: September 05, 2008, 18:13:28 »

Yes! We hebben een machtiging!! egyptian egyptian YEAH YEAH

Dus de boodschap is toch overgekomen...de dietiste begon er zelf direct over, ze had overlegd met de KA en stelde voor om 3 maanden Neocate te geven. Daarna wordt hij een paar dagen in het zkh opgenomen voor een provocatie met koemelk, en evt. ander vast voedsel, dat zal wel voor een week ofzo zijn. Ik vond alles best, als die machtiging maar doorging!

Enig nadeel is dat de machtiging vanaf vandaag (5 september) geldt, na mijn vakantie zal ik waarschijnlijk nog moeten nagaan of de declaraties van vóór die tijd (5 blikkken) ook vergoed worden, of dat er een extra machtiging geschreven wordt.

Nou, als je maar duidelijk bent dan krijg je het wel.....

Vanmiddag heeft hij mij m'n moeder 2 spercieboontjes à al Rapley op, echt elke keer een hapje, kauwen, vond hij echt lekker!

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #322 Gepost op: September 05, 2008, 18:54:27 »

Joepie Marijke!!! Super meis! De provocatie over een maand of drie is wel wat afschrikwekkend.. zeker als het met pure koemelk moet, maar de komende drie maanden zit je iig snor!

Sla niet te zuinig in he? Als je in het weekend een blik uit je handen laat vallen, kan je echt met je handen in het haar zitten  Knipoog

Duracell
Mama

« Antwoord #323 Gepost op: September 05, 2008, 21:24:37 »

IK heb nu 3 blikken gescoord, maar heb er toch nog eentje nodig voor m'n vakantie, ik ga nog wel even naar de apotheek in Alphen a/d Rijn. Zondag om 8 uur inchecken en om 11 uur s'ochtends vliegen naar Suriname! Een hele week zon, mango's eten, heeeeeel veel foto's maken. En bijpraten met mijn zus die al 2 jaar in Suriname woont, en herinneringen van 28 jaar geleden ophalen, toen ik op vakantie was in mijn geboorteland..... love

Ben blij dat de melkkwestie uit de weg is...over 3 maanden zien we wel weer, zo erg als afgelopen weken (zeker maandagnacht) kan het toch niet worden.

Weet je wat ik denk....ik denk dat die Candida al langer dwars heeft gezeten, als ik zie hoe gevoelig hij was voor infecties, en hoe vaak hij van die 'vage' klachten had. Misschien heeft het zijn gevoeligheid voor allergie en bijvoeding wel verergerd, door de Candida in zijn darmen. Hij is nu zooooveel rustiger.....zou dat kunnen??

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #324 Gepost op: September 05, 2008, 21:37:17 »

Ja dat kan, waarom denk je dat we een tijdje terug al over spuw zijn begonnen?  Knipoog Door de spruw beschadigt de darmwand en hierdoor kunnen er grotere delen van eiwitten door de darmwand heen. Dit kan leiden tot een fikse reactie, omdat het lichaam die grote eiwitten niet herkent als veilig.

Spruw slaat niet alleen maar toe als weerstand laag is, als kind geïnfecteerd is met spruw, blijft weerstand laag...

Toch belangrijk om de spruw echt goed uit te roeien!!! Enneh... mocht ik je niet meer spreken... HEEL VEEL PLEZIER, RUST, GEZONDHEID, ONTSPANNING, POSITIEVE EMOTIES TOEGEWENST!!!! Geniet ervan Marijke!

knuffel

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #325 Gepost op: September 05, 2008, 23:02:59 »

Geweldig zeg! Eindelijk de machtiging!
Hopelijk nog eentje extra voor de blikken die al op zijn!  dit is okee

Enne niet te vergeten!
Een fijne vakantie toegewenst!! En jij mag veel mango's eten hoor! Die heb je zeker verdiend!

(Nele wil ze hier niet. Heb er nog 2 liggen  hmmm )

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Lilian
Mama

Lief: +1/-0

« Antwoord #326 Gepost op: September 07, 2008, 10:09:09 »

Wat goed dat je de machtiging gekrgen hebt. Super!! Hopelijk vanaf nu een blijvende stijgende lijn voor Lennard.

Geniet van jullie vakantie, heerlijk, Suriname!!!

knuffel

Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)

Duracell
Mama

« Antwoord #327 Gepost op: September 16, 2008, 02:58:05 »

Hoi hoi,

ik ben weer terug uit Suriname! Zit hier weer met een wakker kind dus kan even typen. De vakantie is goed gegaan, ik heb een week gelogeerd bij mijn zus (zij woont daar al 2 jaar, we zijn er allebei geboren!). Mijn vader was ook mee, met hem ben ik elke dag op stap gegaan, erg gezellig. Wel heeeel erg warm, Lennard kon alleen onder een ventilator of in airco slapen. Zeker toen de bijwerkingen van de Nystatine over waren, en hij een beetje gewend was, heb ik een nacht of twee heel goed kunnen slapen (van 8 tot half 4, en toen weer tot 8 uur!).

Helaas kwam toen zijn 8e tandje door, en als reactie op banaan kreeg hij rode vlekken om zijn mond, en kwam direct de spruw weer terug. Twee dagen na de banaan was hij mekkerig, en 4x (!!) binnen 1 uur alles eruit gepoept, maar voorlopig geen banaan meer. Het tandje is door, ik ga behanden met gentiaanviolet, zonder spruw ging het echt stukken beter, ook de gewone bijvoeding (pompoen, perzik, mango). Nu drinkt hij weer veel, en slikt weer veel (maagzuur of misselijk?).

Hij heeft veel bekijks gehad, zo'n blanke baby met rood haar! Al die Surinaamse vrouwen wilden hem zo meenemen en knuffelen, was erg grappig (niet op een vervelende manier of zo). Hij heeft zich goed geweerd, lange dagen, overal mee naartoe gegaan, dutjes in de auto geslapen (airco!), s'middags in de warmte met ventilator, en s'nachts met muggenspray. Was wel erg aanhankelijk, ook een groeispurt, maar dat was niet lastig of zo.

Foto's komen later, mijn digitale camera deed het niet meer de dag van vertrek, dus ik heb 'analoge' foto's gemaakt. Wordt vervolgd!

Nynke, ik kan de bijlage met gebruiksaanwijzing voor de gentiaanviolet niet openen op mijn PC, hoe moet ik het gebruiken? Het is een flesje van 10 ml, kan ik het 1x per dag onverdund in zijn mondje smeren??
« Laatste verandering: September 16, 2008, 03:01:51 door Duracell » Gelogd

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #328 Gepost op: September 16, 2008, 08:24:23 »

Welkom terug Marijke!
Fijn om te lezen dat het allemaal goed is gegaan!
Ik ben benieuwd naar je foto's!  lol

Lijkt me ook wel apart zo'n rood koppie tussen de (meestal) donkere mensen.  smile

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #329 Gepost op: September 16, 2008, 08:59:05 »

Fijn dat je zo genoten hebt daar!! En dat je zelfs twee nachten goed hebt kunnen slapen! Denk dat de spruw niet door de banaan kwam, maar eerder door te kort behandelen met nystatine en verlaagde weerstand door tandje. Dat je geen banaan meer geeft door de reactie daarna (vlekken en vele poepen) yep, daar kan ik inkomen! Lijkt hem toch wat last te geven.

De gentiaan moet je voorzichtig gebruiken, dwz besmet je flesje niet met al gebruikte wattenstaafjes of iets dergelijks. Je schildert één keer per dag zijn hele mondje paars; binnenkant lipjes, tong, onder tong (wilde hier niet echt paars worden), binnenkant wangen, verhemelte etc. Je hebt meerdere wattenstaafjes nodig om zijn mondje paars te kleuren.

In principe vijf dagen smeren... weekje rust en dan weer herhalen. Dit even uit mijn hoofd gezegd, want ik heb de gebruiksaanwijzing ook niet voor mijn neus... Als hij ook luieruitslag krijgt, mag je dat ook met de GV deppen één keer per dag. Is het te gevoelig op open huid, mag je het ook op een vochtig wattenschijfje doen, dan verdunt het iets.

succes

Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 29   Omhoog
  Print  

Ga naar: