Duracell
Mama

Lief: +0/-0
Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!
|
 |
« Antwoord #135 Gepost op: Juli 07, 2008, 13:35:37 » |
|
Helaas waren de lange nachten van korte duur....Het manneke is flink verkouden geworden, waarschijnlijk in diezelfde nacht. Zijn raam stond op een hele kleine kier, ik vrees dat hij op de toch heeft gelegen, zaterdagochtend werd hij blaffend wakker. De 2 afgelopen nachten heeft hij heel weinig geslapen, en dan ook nog alleen op schoot. Met koorts, benauwd, zweten, veel huilen....  Ik hoop dat we niet meer hetzelfde meemaken als die keer dat hij in het zkh terechtkwam. Ik geef hem al Ventolin pufjes en zetpillen, morgen naar de huisarts..... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +37/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #136 Gepost op: Juli 07, 2008, 13:47:13 » |
|
Oi... beterschap voor Lennard! Hoop dat hij snel opknapt en dat het iig niet erger wordt! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #137 Gepost op: Juli 07, 2008, 15:09:33 » |
|
Ow vervelend, maar wel herkenbaar op het moment. Kyan hier ook al weekje niet lekker en nu ook koorts, keelpijn en blaffen als een zeehond. Hoop dat hij snel weer opknapt!
Beterschap! Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duracell
Mama

|
 |
« Antwoord #138 Gepost op: Juli 07, 2008, 15:26:17 » |
|
Het is jammer dat die kleintjes nog niet kunnen praten, of ze het warm of koud hebben. Op z'n hoofd zweette hij heel erg maar wel koel lijfje. Hij is nu bij oma, die heeft hem met rompertje, truitje en slaapzak in het campingbedje gelegd, en hij slaapt nu al ruim 2 uur....  Ik dacht dat hij het juist warm had vanwege het zweten, maar met meer kleren aan slaapt hij! Met koorts is het soms vreemd, dan kun je het koud hebben terwijl je warm aanvoelt of andersom. Hopelijk slaapt hij dan vanavond beter.... Het komt allemaal door die grote temperatuursverschillen, eerst 30 graden en opeens regen, wind en 20 graden.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lilian
|
 |
« Antwoord #139 Gepost op: Juli 07, 2008, 15:39:16 » |
|
Aaahhh, Marijke, wat naar voor jullie.  Denk je alles gehad te hebben en eindelijk rust in de tent, is er weer wat!  Ik weet precies hoe je je voelt. Het kan nooit eens lang goed gaan he. En inderdaad, die kleintjes kunnen niks uitleggen anders wist je veel beter hoe je sommige dingen aan moest pakken. Je weet gewoon niet waar je goed aan doet. Heel veel beterschap voor je kleine ventje en ook heel veel sterkte voor jullie nachten. (Emma is hier trouwens ook niet in orde, hoesten, koorts, vervelend, dus er hangt zeker wat in de lucht. Het is ook zulk naar weer!) 
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007) 
|
|
|
Duracell
Mama

|
 |
« Antwoord #140 Gepost op: Juli 08, 2008, 13:36:45 » |
|
Tja Lilian, het is ook altijd wat....Vannacht was Lennard weer niet in slaap te krijgen, te warm, pijn bij het hoesten, krampjes??? Hij blafte in ieder geval flink, dus we zitten weer op elke 6 uur Ventolin pufjes. Ik ben net terug van de huisarts, die heeft naar Lennard zijn longen geluisterd. Hij zei: "dat klinkt niet goed".  Bij het uitademen rochelt hij nogal, dus we gaan weer aan de antibiotica (Amoxicilline). Zolang we kunnen voorkomen dat hij in het zkh komt vind ik het prima. Mits hij tegen het smaakje kan dat meestal de vieze smaak moet verdoezelen (op paracetamol met smaakje eraan toegevoegd reageert hij ook, weet ik sinds kort). Ik ben al lang blij dat hij niet meer zo'n vastzittende blafhoest heeft zoals vannacht. En ik kon hem zo weer in bed leggen, overdag slapen gaat prima gelukkig! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duracell
Mama

|
 |
« Antwoord #141 Gepost op: Juli 08, 2008, 14:56:07 » |
|
De amoxicilline bevat sinasappel-braamaroma.....  Op zich heeft hij geen last, nu het slijm loszit kan hij het in ieder geval uithoesten. En de HA zei dat zijn longen wel schoon waren, maar dat het probleem in het uitademen zat. Ik heb hem een homeopatisch middel gegeven vannacht (Nux vomica), wat helpt tegen die spastische hoest, blijkbaar heeft het geholpen. Ik kijk hoe het vannacht gaat, of de koorts weg is, als dat niet zo is begin ik morgen met de amoxicilline. Ik vrees dat ik met de antibiotica weer hele nachten met een kind met kramp zit, gezien zijn reactie op aroma's. Zucht.... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duracell
Mama

|
 |
« Antwoord #142 Gepost op: Juli 09, 2008, 08:47:51 » |
|
Tijd voor wat goed nieuws.....Ik zag gisteren opeens een puntje van een tand doorkomen bij Lennard, dus vandaar alle onrust de afgelopen nachten (naast het verkouden zijn). Hij had er al 4, nu de 5e rechts naast zijn 2 boventandjes.  We hebben het ergste gehad, hij is nog wel verkouden maar hij heeft geen koorts meer, en hij kan weer lachen! Hij heeft nog wel dat rocheltje maar als hij hoest is het weer weg, dus geen reden om alsnog aan de antibiotica te beginnen. Hij slaapt weer op z'n buik en overdag/s'avonds kan ik hem zonder morren in bed leggen. En snachts gaat het ook beter, nog z'n 2 uurtjes vannacht met hem geEn door de lactulose poept hij ook elke dag dus dat stroomt beter door.  En het gaat zo hard nu, hij leert zoveel bij! Pas twee weken geleden begon hij met tijgeren, nu probeert hij zich op te trekken aan de tafelrand (wat nog niet lukt zonder hulp). En sinds gisteren lukt optrekken aan de rand van de box! Hij glundert dan helemaal, hij wil alleen maar staan, zitten is passé. Ook zijn eerst stapjes heeft hij geprobeerd te zetten....Hij moet nog veel geholpen worden, maar hij is eigenwijs dus hij probeert het toch. Hij duikt ook zo je schoot af als hij op de grond wil spelen. En hij praat de hele dag door, allerlei klanken komen voorbij. Hij oefent ook op 'pappa' maar dat klinkt nogals 'bwa bwa', hij probeert het wel als je het heel direct aan hem vraagt: kan je nog papa zeggen? Een schatje.....  Morgen weer verder met peer of mango, ik zit nog te dubben welke groente ik zal geven. Eerst maar de bioresonantietest voor a.s. vrijdag afwachten en wat groenten testen (bloemkool, broccoli, sperciebonen, wortel). 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yfke
Those who are lost are not forgotten
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0
|
 |
« Antwoord #143 Gepost op: Juli 09, 2008, 09:59:19 » |
|
Zou je niet beter wachten tot hij echt wat meer opgeknapt is?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duracell
Mama

|
 |
« Antwoord #144 Gepost op: Juli 09, 2008, 11:08:32 » |
|
OK dan wacht ik tot vrijdag....  Ik heb ook het idee dat zijn damrpjes sowieso moeite hebben met het verteren van vast voedsel, zelfs zoiets onschuldigs als peer. Ik wacht eerst de bioresonantietest af, kijken hoe het met z'n darmen gaat.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yfke
Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #145 Gepost op: Juli 09, 2008, 11:57:43 » |
|
 Trouwens al eens zijn urine na laten kijken op zout waarde kan groeibellemerend werken als dat te laag is. K weet neit of FAC genoeg zouten bevat, ik moest destijds ivm de neo arwen extra natrium spul geven, nu met de advanced niet meer trouwens 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duracell
Mama

|
 |
« Antwoord #146 Gepost op: Juli 09, 2008, 12:31:53 » |
|
Hmmm, ik ga er vanuit dat de Friso alles bevat dat nodig is. Verder groeit hij goed, hij is nu 9,8 kg en 70,5 cm. Ik zou niet weten waarom ik zijn urine moet laten nakijken.....  Ik ga niet onnodig naar de dokter.....hoogstens een keer om zijn HB weer te laten prikken, maar alleen als er echt noodzaak toe is!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #147 Gepost op: Juli 09, 2008, 16:29:25 » |
|
sterkte hoor Marijke
hoe is het nu?
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
yfke
Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #148 Gepost op: Juli 09, 2008, 17:49:15 » |
|
oh ik dacht dat die ook heel klein was dan vergis ik me in kindje ;) maar das wel fijn dat hij iig goed groeit. ik weet neit hoe het met Fac zit, heb dat zelf nooit gebruikt, maar weet van de neocate dat het geen natrium bevat. zou der ook neit extra voor gaan hoor, maar als ze hb enzo eens zouden moeten controleren ff navragen beetje urine opvangen is zo gedaan toch 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Duracell
Mama

|
 |
« Antwoord #149 Gepost op: Juli 10, 2008, 11:47:41 » |
|
Yfke, misschien ben je in de war met Jent? En hij groeit inderdaad goed op de Friso, krijgt weer een klein onderkinnetje.....  Het gaat elke dag een beetje beter met hem, hij hoest nog wel, reutelt een beetje, maar geen AB nodig. Hij slaapt weer goed, lekker warm op z'n buik, soms trekt hij zichzelf op z'n rechterzij. Alleen gisteravond tussen 23 en 1 uur heeft hij een moment dat hij onrustig is. Misschien omdat hij gisteren om 7.00 uur heeft gepoept, en de lactulose wel z'n werk doet, maar om 23 uur s'avonds heeft hij weer aandrang. Om 5.00 uur weer wakker voor hetzelfde probleem, ging zonder morren weer om 6.00 in bed...wel een verbetering, zo zelf in bed leggen en rustig in slaap vallen! Ik heb hem vanochtend vroeg 4ml lactulose (in plaats van 2,5) gegeven, hopelijk is hij vanavond weer helemaal happy omdat hij gepoept heeft! Die 2,5 ml is wel net genoeg, maar dan is het nog klei en soms slaat hij een dagje over. Laten we hopen dat als de bijvoeding eenmaal loopt, hij het niet meer nodig heeft.....Ik sta echt te popelen om hem aan nieuwe smaakjes te laten wennen, ik heb net als Lilian het gevoel dat ik hem tekort doe. Het is meer de druk van buitenaf, en zijn verlangende gezichtje die meespelen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|