Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Januari 08, 2009, 09:11:48

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 110   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: koemelk,ei-eiwit, soja vrij dieet  (gelezen 8060 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #930 Gepost op: April 21, 2008, 20:19:00 »

dank je wel, morgenochtend proberen, pap gemaakt van biobim en rijstmelk

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
astridmv3
Super Mama

« Antwoord #931 Gepost op: April 21, 2008, 21:23:31 »

dom dom dom
dacht net een fles te gevenmet wat biobim erdoor, waarom? kweetut niet, waarschijnlijk in de hoop dat ze nou een keer, heel misschien, door zou kunnen slapen erop, maar ze wil hem niet en vreemd genoeg is ze nu ook gewoon stil, zónder fles Wat Wat? Wat? wat zeggie? we zien wel hoe het loopt.
ik ga nu maar ff douchen, wie weet als ze dadelijk komt en karst het geeft....

groetjes Astrid
ERG trotse mv
astridmv3
Super Mama

« Antwoord #932 Gepost op: April 21, 2008, 22:59:46 »

wát een eigenwijs, ook van karst wilde ze de fles met biobim niet....
anderhalf uur later heeft ze wel een fles zonder biobim helemaal leeggedronken slaap je lekker?

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #933 Gepost op: April 21, 2008, 23:13:07 »

hahahaha ze weet wat ze wil!!!

knuffel

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #934 Gepost op: April 22, 2008, 10:17:43 »

dat weet ze idd, de pap moest ze niet vanmorgen, resoluut nee en de lepel werd weggeduwd en na enig aandringen na het eerste hapje werd de tweede lepel uit papa's hand geslagen

groetjes Astrid
ERG trotse mv
mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +21/-1

« Antwoord #935 Gepost op: April 22, 2008, 10:21:11 »

Oh wat een heerlijke dondersteen is ze toch. Ze weet al heel goed wat ze wilt. als ze nu al zo'n karakter heeft wat moet dat later dan wel niet worden??? (voor mij is het trouwens heerlijk om je verhalen over je kinderen te lezen ik kan er zo van genieten)

knuffel van marloes

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #936 Gepost op: April 22, 2008, 10:32:53 »

hahaha
ja het is wel grappig om te zien, maar ja, ook super lastig, want hoe nu?

groetjes Astrid
ERG trotse mv
mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +21/-1

« Antwoord #937 Gepost op: April 22, 2008, 10:39:32 »

Eh tja daar vraag je wat. Hoe nu. Mag ze geen ander merk pap hebben, wat ze misschien lekkerder vind? Ik heb in het begin, om Stijn aan biobim te laten wennen, steeds een lepel door de fruithap heen geroerd. Maar ik pureer het fruit voor Stijn omdat mijn man absoluut geen rapleyvoostander is en zo schrikt als Stijn zich ergens in verslikt. En het is tenslotte ook zijn kind dus hij mag daar ook over meebeslissen. 

Wil ze anders niet zelf de pap eten met een lepel? Of alletwee een lepel nemen??? Gewoon goed dik maken dat ze er niet teveel naast gooit. Welke biobimsoort heb jij? Ik heb nog staan van vier maanden en die maak ik op. gisteren kwam ik om vijf voor zes bij de natuurwinkel want ik moet nieuwe hebben en toen mocht ik al niet meer naar binnen omdat ze dicht gingen en ik ga echt niet weer de stad in vandaag.

Groetjes van Marloes

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #938 Gepost op: April 22, 2008, 11:07:56 »

http://www.biobim-shop.com/shop/

Knipoog

Lekker handig om biobim te bestellen. En binnen een paar dagen in huis!
 dit is okee

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #939 Gepost op: April 22, 2008, 12:21:47 »

Tja, broodje of cracker misschien wel lekker? Als ze maar wat meer gaat eten en dus ook minder behoefte krijgt aan de borstvoeding. Ik heb hier nooit pap gegeven, gewoon gelijk "normaal" eten. Dat gemier met papjes was niet echt mijn ding...

knuffel

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #940 Gepost op: April 22, 2008, 13:09:23 »

mijn ding is het dus ook niet Knipoog liever een boterham, ontbijtkoek ofzo.
ze was vanmorgen wel ineens 'dol' op de 'cracotte' van Brinta
en een boterham zonder iets erop.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
astridmv3
Super Mama

« Antwoord #941 Gepost op: April 22, 2008, 15:56:51 »

even kort contact gehad met stefan en dit is wat hij graag zou zien:

Citaat
2flesjes mm, 2 flesjes rijstmelk, 2 flesjes nutramigen en de laxo.  Kleine flesjes van 100 cc. en wat ze niet opdrinkt, dat drinkt ze niet op. Geen biobom en niet meer mengen van het een of ander. Daarnaast brood: droog brood is prima, daar is niets mis mee

deze dame even moet doorbijten, en op de een of andere manier zal moeten accepteren dat haar eten verandert. Ik denk ook dat jullie daar niet over moeten onderhandelen, en niet over moeten nadenken: dit is wat ze krijgt, en ze kan het drinken of niet. Dat klinkt hard, dat vind ik zelf ook, maar ik ben er van overtuigd dat een kind heus wel eet en drinkt en zich niet uithongert. Zolang jullie het eten en drinken met geduld en liefde en zonder stress aanbieden, komt het wel weer goed.

Ik ben nog steeds wel benieuwd naar mogelijke 'schema's' want echt waar, heb het nog nooit zo lastig gevonden als met Lisanne.
thomas deed moelijk in het begin met brood en groenten, maar geen allergie, sylvie was alleen drama met drinken en kreeg 4x per dag melk (Nan ha) en at verder alle prutjes.
Lisanne, die was in het begin zo lekker makkelijk, maar ja, kleine kindjes worden groter en hebben wat meer karakter enzo.
we komen er vast wel, maar zoek ff steun meiden
« Laatste verandering: April 22, 2008, 16:06:30 door astridmv3 » Gelogd

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #942 Gepost op: April 22, 2008, 16:42:04 »

Hey Astrid,

Wat voor soort schema zoek je dan?

Opstaan, rond half acht neem ik aan ongeveer, aan tafel met broodje en beker/fles melk (welke melk dan ook)
Ergens rond half tien een liga/stuk ontbijtkoek/redelijke koek iig en beker/fles melk
Ergens rond twaalf uur een broodje en fles melk voordat ze gaat slapen
Bij wakker worden of rond 15 uur bak fruit en wat drinken/melk
Rond 17 uur warm eten als dat kan... met wat melk?
Rond 20 uur iig voordat ze gaat slapen nog een fles melk...

Als ze nog wel 's nachts komt, zou je ergens wat gewoon drinken aan kunnen bieden en een fles melk voor 's nachts bewaren.
Is eigenlijk gewoon een standaard schema wat wij met grotere kinderen ook aanhouden... behalve dan die fles rond acht uur 's avonds en eventueel 's nachts. Laat Lisanne meedraaien met het schema van Thomas en Sylvie, ze zal zich er echt wel in gaan schikken.

Astrid dit klinkt hard, maar denk wel dat jouw eigen reserve om over te gaan op andere voeding ook meespeelt. Lisanne voelt dit haarfijn aan. Merk het bij Renée ook, als zij ziet dat het mij echt menens is, drinkt ze plots wel goed uit haar waterfles, ze krijgt gewoon geen borst! Ik was al die minislokjes compleet zat. Ze mag nog wel, maar niet meer zo vaak.

knuffel

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #943 Gepost op: April 22, 2008, 18:50:23 »

Hey Astrid,

Astrid dit klinkt hard, maar denk wel dat jouw eigen reserve om over te gaan op andere voeding ook meespeelt. Lisanne voelt dit haarfijn aan. Merk het bij Renée ook, als zij ziet dat het mij echt menens is, drinkt ze plots wel goed uit haar waterfles, ze krijgt gewoon geen borst! Ik was al die minislokjes compleet zat. Ze mag nog wel, maar niet meer zo vaak.

knuffel
hoe bedoel je dat? van mijn reserve?
dat ze door heeft dat ik toch wel genoeg heb?

en 2 slokken nutramigen en tis: nee, nee, nee, nee: smijt fles weg

Citaat
Wat voor soort schema zoek je dan?

Opstaan, rond half acht neem ik aan ongeveer, aan tafel met broodje en beker/fles melk (welke melk dan ook)
Ergens rond half tien een liga/stuk ontbijtkoek/redelijke koek iig en beker/fles melk
Ergens rond twaalf uur een broodje en fles melk voordat ze gaat slapen
Bij wakker worden of rond 15 uur bak fruit en wat drinken/melk
Rond 17 uur warm eten als dat kan... met wat melk?
Rond 20 uur iig voordat ze gaat slapen nog een fles melk...

.
Opstaan ligt idd meestal tussen 7 en 8, na het brood wil ze vaak dus geen melk en zit je al snel tegen 9 uur dat ze dat wil, vervolgens heeft ze dan tussen half 10 en 10 geen zin in een koek ofzo (liga? mag dat? en welke dan? wist ik dus niet, ahummmmm)
vanmorgen ging ze om half 12 naar bed en at ze dus pas om half 2 (2!!!!) boterhammen en klein beetje drinken (geen melk)
17/17.30 eten we idd meestal wel (zonder melk)
tussen 19 en 19.30 ligt ze vaak in bed.

Citaat
Als ze nog wel 's nachts komt, zou je ergens wat gewoon drinken aan kunnen bieden en een fles melk voor 's nachts bewaren.
Is eigenlijk gewoon een standaard schema wat wij met grotere kinderen ook aanhouden... behalve dan die fles rond acht uur 's avonds en eventueel 's nachts. Laat Lisanne meedraaien met het schema van Thomas en Sylvie, ze zal zich er echt wel in gaan schikken
ja, we gaan nu uit van 6 flessen over 24 uur ,maar ze zit nu al 2 dagen op 4 flessen en 3 dagen terug op 5
« Laatste verandering: April 22, 2008, 18:57:16 door astridmv3 » Gelogd

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #944 Gepost op: April 22, 2008, 19:33:59 »

Nee niet die reserve Astrid, jouw eigen gevoel... Ja je gaat afbouwen met kolven, maar niet van harte en niet uit volle overtuiging. Dit speelt mee, dit voelt Lisanne. Pas als jij uit volle overtuiging kan zeggen: Lisanne, je krijgt alleen dit, je doet het er maar mee! haalt ze echt wel bakzeil.

Ik heb er toen ook goed moeite mee gehad om Anne over te zetten op gewone koemelk ipv de nutramigen. Is iets anders... maar toch deels gelijk. Ik stapte af van wat voor mij en haar veilig en bekend was, de dieetvoeding en moest haar overzetten op koemelk (eng, nieuw, hele andere smaak). Deze overschakeling is binnen twee weken volledig doorgezet. Ze kreeg die melk, dronk ze het niet... had ze dorst. Ik moest mezelf hard maken hiervoor. Het was niet anders...

knuffel

Pagina's: 1 ... 61 62 [63] 64 65 ... 110   Omhoog
  Print  

Ga naar: