Ja hoor... een onverwachte provocatie voor Anne, Renée en mijzelf!
Op school pepernoten bakken, heel gezellig natuurlijk en ontzettend lekker! Ze waren goed gelukt en ik mocht ook een nootje proeven. Moet zeggen: dat smaakte!
Krijg ik vanmiddag twee pakken mix mee om voor morgen deeg te maken voor Irene haar groep. Lees ik vol automatisch de ingrediënten na, ja hoor... heeleipoeder en melkeiwit! Dat melkeiwit mogen ze over het hoofd zien, da's voor de twee oudsten geen probleem. Maar dat heeleipoeder???
Moet in hun verdediging wel aanvoeren dat het ei niet vermeld stond bij de allergieinfo en de melk (en aantal andere minder bekende stofjes) er wel pontificaal op staan.
Heb gelijk de fabrikant maar even gebeld en hun op de hoogte gesteld van hun misser! Degene die ik sprak schrok wel... maar wist ook niet of kippenei wel vermeld moest worden...

Het was zijn afdeling niet, dus geen kennis over die wetgeving.
Krijg als het goed is nog een mail binnen over dit gevalletje waterschade... en hoop dat het hier mee gaat vallen. Voor Renée en mijzelf ben ik niet zo heel huiverig, was één kruidnootje... Ze heeft al eerder een hapje van een koekje met heeleipoeder erin binnen gekregen en toen had ze nagenoeg geen reactie, verwacht nu via de borstvoeding dus ook niet echt problemen.
Anne... tja, geen idee! Grote kans dat ze binnenkort weer een duik maakt in haar weerstand en we weer grote groene snotters en andere ellende krijgen, met een beetje pech ook weer netelroos.
Twijfel of ik haar maar voor de zekerheid aan de Xyzal pillen zal zetten, maar aan de andere kant mogen ze op school ook wel eens zien wat voor uitwerking het heeft.... Anne is al behoorlijk moe en toe aan vakantie, een week of twee extra thuis zal haar aan de ene kant ook wel goed doen. Maarja de hoop blijft ook dat ze er nu gewoon beter tegen kan en haar dieet iets soepeler zou mogen. Dus wat is wijs....