Miekes
Dreumes

Lief: +0/-0
|
 |
« Antwoord #330 Gepost op: Mei 14, 2008, 21:45:48 » |
|
Hier ook een appelvraag: Ik zit erg te twijfelen of we appel moeten gaan proberen. Ik kan zelf namelijk niet tegen pure appel. Ik weet dus niet of zij er via de borstvoeding op reageert. Ze is nu 7,5 maand en al het andere fruit gaat tot nu toe goed. En hoe begin ik dan? hele appel koken of stukken? Ik wil het á la Rapley doen namelijk. Iemand tips?
Miekes
|
|
|
|
|
|
Dochtertje, geboren op 26-09-2007, koemelk-, ei-, soja- en tomatenallergie, dus mam's is op dieet. 
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #331 Gepost op: Mei 14, 2008, 21:57:40 » |
|
Hoi Miekes,
Ik doe ook veel met de rapleymethode. Maar appel niet. Of je moet het maar half gaar koken. Maar dan nog is het een prutje hoor.
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #332 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:22:17 » |
|
Ik heb appel niet gegeven omdat hier een spoortje appelsap via de borstvoeding al heel erg fout ging (tegen shock aan)
Maar heb van andere moeders wel begrepen dat als de appel erg hard is, je hem ook even heel kort in de magnetron kan doen... weet niet welke stand en hoe lang, maar dan wordt hij zachter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #333 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:35:18 » |
|
Ik heb Kyan appel in het begin gekookt gegeven, niet ivm allergie maar omdat het anders zo hard is. Volgens mij ben ik het na 7 maanden gaan proberen op die manier. Hoeft het ook maar kort te koken, een minuut was hier al genoeg maar ligt wel aan welke appel je gebruikt natuurlijk. Even in prikken met een vork dan voel je wel of ze zacht zijn. Wel even goed laten afkoelen natuurlijk.
Groet Ageeth
|
|
|
|
« Laatste verandering: Mei 14, 2008, 22:40:13 door Ageeth »
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #334 Gepost op: Mei 15, 2008, 20:40:37 » |
|
Ik heb Nele vandaag weer appel gegeven. Een kwartier erna werd ze onrustig. Ik was zelf ook net klaar met eten en heb haar gepakt. Wou ze drinken!  Daarna geen vuiltje meer aan de lucht. Morgen nog eens proberen! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #335 Gepost op: Mei 15, 2008, 21:09:53 » |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #336 Gepost op: Mei 15, 2008, 21:17:29 » |
|
 oh wat goed joh! ik hoop met je mee hoor. duimerdeduim
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #337 Gepost op: Mei 15, 2008, 21:30:13 » |
|
En toch he, blijf ik twijfelen. Zal ze er echt tegen kunnen? Het klinkt zo ongelooflijk na al die maanden. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #338 Gepost op: Mei 15, 2008, 21:32:12 » |
|
ja tuurlijk is dat niet te bevatten, snap ik best. maarre, je kan het altijd nóg een keer provoceren voor je eigen gevoel, mar als ze nu niet reageert meis, dat zit het denk ik echt wel goed 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #339 Gepost op: Mei 15, 2008, 23:19:34 » |
|
Morgen krijgt ze het weer. Vandaag 2 eetlepels met ook wat peer erbij. Morgen krijgt ze het zonder peer. Ik ben echt benieuwd hoor! Want aan haar gezichtje te zien moet ze ook aan de smaak wennen. Als het morgen goed gaat, krijgt ze het overmorgen weer. Want dan gaan we door om haar echt goed te laten wennen aan de smaak van appel.  Dan heb ik een fruitsoort extra wat ze kan eten. En dan ga ik over een paar dagen weer wat anders proberen. Of misschien beter volgende week. Misschien toch eerst tomaat via mij. En dan volgende week via haar zelf. Al vind ik dat wel eng! Zal ik die laatste fase maar overslaan? Zo vaak eten zulke kleintjes nog geen tomaat. Het zou al erg fijn zijn als ik weer tomaat mag. Hmmm lekker tomatensoep!  En dan heb ik nog een keer wortel en banaan te provoceren. Melk? Dat laat ik nog even uit mijn hoofd. Ben het diëet toch gewend en ik ben allemaal bang dat ze melk nog steeds niet kan verdragen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #340 Gepost op: Mei 15, 2008, 23:30:33 » |
|
Rustig aan Anouschka  je kunt idd proberen om tomaat via de BV te doen. Lisanne eet de tomaat eigenlijk ook nog niet hoor. maar ik wel en ze reageert (gelukkig) niet. melk zou ik idd nog ff achterwege laten, maar mocht je dat toch willen provoceren, doe het dan via de yoghurt, jij eerst, een halve eetlepel, hele eetlepel enz.. enz... denk dat je ergens in mijn topic nog wel lezen kan hoe ik begonnen ben onder begeleiding van Stefan. maarre, jullie stonden toch ook onder begeleiding van Stefan? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #341 Gepost op: Mei 15, 2008, 23:35:02 » |
|
Ja vanwege dat Nele amper aankwam heb ik elke maand contact. Maar nu ze elke dag fruit krijgt komt ze wel aan hoor. Ik vind haar gewoon zwaar worden. Al zie je dat amper. Ze zal nu ongeveer 8 kg wegen. Debbie woog dat pas met haar 1e verjaardag!  Ik zie er trouwens het nut niet van in om tomaat rechtstreeks aan Nele te geven. Het zou gewoon al heel fijn zijn als ik zelf tomaat kon eten zonder dat zij last heeft. Wortel lijkt me voor haar zo lekker. Maar als ik toe ben aan het provoceren van wortel, dan heb ik al contact gehad met Stefan. Want dat is volgens mij over 1 of 2 weken. (even nakijken) Banaan is ook niet perse nodig he. Zit niet overal in. Dat heb je met tomaat wel en wortel soms. Dus die dingen liefst eerst. Maar het kost wel veel tijd als ik zo voorzichtig provoceer. Waarom provoceer je met yoghurt en niet met melk?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #342 Gepost op: Mei 15, 2008, 23:42:05 » |
|
zure melkprodukten schijnen beter/makkelijker te verdragen zijn dan gewone melk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #343 Gepost op: Mei 15, 2008, 23:43:28 » |
|
Zijn die rechtsdraaiend? Want hoe zit dat? Veel mensen die allergisch zijn voor melk kunnen wel tegen rechtsdraaiend dacht ik.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #344 Gepost op: Mei 16, 2008, 10:57:51 » |
|
Nele heeft net weer appel op. Bijna een hele gekookte met wat koud water. Ze is wel onrustig maar puur van de slaap. Ik bemerk geen buikpijn. Dan doet ze heel anders. Boven is John laminaat aan het leggen en kan ze niet in haar eigen bed. Ik ben nog aan het verzinnen wat te doen. Misschien op ons bed gaan liggen met haar. Dus als ik stil ben... 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|