Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. December 04, 2008, 20:54:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 52   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: meer spugen  (gelezen 6129 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #345 Gepost op: Mei 16, 2008, 11:05:29 »

even verplichte rust voor mama en nele.

wat goed dat ze nog steeds geen last lijkt te hebben

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #346 Gepost op: Mei 16, 2008, 11:26:54 »

Ze slaapt en ik ben stilletjes naar beneden geslopen om te stofzuigen. John gaat zo het laminaat erin leggen. Hoe lang zou ze slapen?  hmmm

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #347 Gepost op: Mei 16, 2008, 11:35:46 »

dit is okee

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #348 Gepost op: Mei 16, 2008, 12:17:00 »

Ze slaapt gewoon door... en John maar kloppen met zijn plankje tegen het laminaat.  hmmm

Het is toch niet zo dat ze nu zo goed slaapt door de appel he?
Ze slaapt anders nooit zo goed. Of zouden we  het ergste van de groeisprong gehad hebben?
Vorige week sliep ze bij mij in bed en nu al een paar nachten in haar eigen bed.

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #349 Gepost op: Mei 16, 2008, 12:48:47 »

Hey Anouschka,

Dat rechtsdraaiend is alleen bij sommige yoghurts... De zure melkproducten worden gewoon beter verdragen, misschien door het lagere gehalte aan melksuiker of misschien zijn de eiwitketens toch net even anders... geen idee! Heb het toen niet nagevraagd, maar weet dat kwark en yoghurt vaak eerder goed gaan dan de gewone koemelk.

Lekker dat ze zo goed slaapt!!! Misschien is juist dat redelijk ritmische gehamer erg lekker om op te slapen? Hier ook wel gehad tijdens verbouwingen.

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

Yvonne
Mama

Lief: +4/-0

« Antwoord #350 Gepost op: Mei 16, 2008, 14:42:43 »

Wauw Anouschka, dat klinkt super  dit is okee.  Dat zou heel fijn zijn als ze tegen appel kan!! Ik provoceer ook heel rustig aan. Is toch prima? Kun je de reacties ook beter inschatten. Melk voorlopig hier ook nog niet. Moet een keer aan de soja beginnen, maar ik zoek het nog even niet. Ze slaapt de afgelopen weken zo slecht. Banaan en wortel ook nog steeds op de verboden lijst. Maar er blijft genoeg over!

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #351 Gepost op: Mei 17, 2008, 18:58:43 »

En toch he, slaat de twijfel toe.
Nele sliep daarstraks  en ineens wordt ze paniekerig huilend wakker. Als ik er dan naar toe ga huilt ze hardverscheurend door zonder mij aan te kijken. Ik krijg moeilijk contact dan.
Dat soort huilen heeft ze ook de eerste maanden van haar leventje gedaan, toen ik nog niet op diëet stond. Op dezelfde manier dus.
Ik daarom toch weer een aantal dagen terug naar de basis gaan. En weer opnieuw beginnen met appel. Extra goed op mijn diëet letten. Geen nieuwe dingen of dingen eten die Nele nog niet (via de bv) gegeten heeft. Moeilijk... maar ik wil gewoon echt zeker ervan zijn dat de appel goed valt. Ik denk niet dat ze accuut reageert. Maar mogelijk, heel misschien wel na een paar dagen. Ze is echt zeurderiger. Ook als ze wakker is.
Het hoeft de appel niet te zijn. Maar het kan wel. De afgelopen 3 dagen heb ik de appel opgevoerd. Eerst een halve eetlepel gemengd met peer. Daarna een halve appel en vanmorgen al 3/4. Ze at het wel goed. Maar toch...
Dus... weer even terug naar de basis.

Groetjes Anouschka

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +38/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #352 Gepost op: Mei 17, 2008, 19:05:32 »

Oei, Nele niet lekker in haar velletje... dat zien we niet graag! Hoop dat het niet door de appel komt, maar door een spurtje of wat ander "eenvoudigs"! Je pakt het wel heel verstandig aan Anouschka!! Mijn complimenten!

knuffel

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #353 Gepost op: Mei 17, 2008, 19:08:05 »

Oh jakkie bah, arme Nele, hopelijk komt het niet door de appel.

sluit me bij Nynke aan, je pakt het goed aan, even terug naar de basis en dan weer opnieuw.

misschien idd een sprongetje? ook gezien t feit dat ze zich nu op kan trekken enzo

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #354 Gepost op: Mei 17, 2008, 19:53:41 »

Dank je meiden!
Maar door hier veel te lezen heb ik ook al veel geleerd.
Het kan door een sprongetje zijn. Ze leert wel erg veel. Maar... het is net of haar wangetjes onrustig beginnen te worden. In haar nekje rooie puntjes. Enkele maar hoor. Ik heb al zitten denken; zat er een mug op haar kamertje?
Het kan echt vanalles zijn. Maar ze is vandaag niet zo in haar hum. Dus... ik weet het niet... het kan aan iets eetbaars liggen. Want zo was ze ook voro het diëet, alleen nog erger dan nu. Maar helemaal terug naar toen wil ik absoluut niet. Dus we vissen het gewoon uit.

Ik baal ergens wel. Want ik wil zo graag dat ze straks gewoon alles kan eten. Het assortiment wat ze kan eten is nog zo klein. Al tikkende hier bedenk ik me dat ik misschien over een dag of 4 een hele andere fruitsoort kan proberen. Want ze staat wel open voor nieuwe smaken. De appel at ze nu ook best goed. Misschien lust ze nu wel mango. Welke fruitsoort wordt door de meeste kinderen goed verdragen?

Vanavond heeft ze boontjes gegeten. Gewoon puur zo. Ze kreeg ze moeilijk gepakt. Dus ik had er een vast. Pakt Nele mijn hand en brengt die naar haar mond.  wahahahahahhaa Ik vond het wel grappig. Net of ze mijn hand als gereedschap, als een vork gebruikte.  Ik is rollend over de vloer van het lachen!

Groetjes Anouschka

antoinettez
Moderator
Super Mama

Lief: +13/-0

even wat drinken hoor......

« Antwoord #355 Gepost op: Mei 17, 2008, 20:30:25 »

Hey Anouschka,

Ik ken het gevoel, dat ze je meer wilt geven dan dat ze eigenlijk mag hebben.
Als Marjolein een bakje vla heeft of een lekker ijsje, zit Sofie dit ook uit haar mond te kijken. Ik probeer Sofie dan iets anders te geven, dat ze toch ook wat heeft en meestal is zij hier tevreden mee.
Ik weet wel dat voor alle fruitsoorten een allergie kan zijn.
Hier moeten we ook meer fruit gaan introduceren, maar zelf eten we eigenlijk alleen appels en peren, soms een banaantje.
Zelf ben ik geer fruiteter en vergeet het ook met regelmaat bloost de pan uit.
Maar ik zorg ervoor dat de kinderen wel hun portie fruit binnen krijgen.
Het is nu wel het begin van het meloenseizoen. Wie weet is dat een idee goei van je!, gaan wij het hier ook proberen.

En ja, de ene keer is het een sprongetje, dan weer doorkomende kiezen, dan weer een scheet die dwars zit.
Als je twijfels hebt, laat het even rusten en probeer het over een paar dagen weer.
 knuffel

Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #356 Gepost op: Mei 17, 2008, 20:42:00 »

Ik vind dat je het goed doet hoor Anouschka en wat Antoinette ook zegt, je kan meloen proberen.

lisanne is er inmiddels dol op, en had vanavond een vork te pakken en na veel gedoe kreeg ze een stukje meloen op die vork geprikt, dat smoeltje, hahaha, geweldig

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #357 Gepost op: Mei 17, 2008, 22:51:27 »

Meloen, ik heb haar er eens aan laten likken. Maar dat gezicht  Joker
Maar dat deed ze in het begin ook bij peer en bij de appel. En dan eet ze toch door en smult ze ervan. Misschien is dat met de meloen ook.
Misschien dat ik haar ook maar een echt kindervorkje in de  handen geef. Want mijn hand als vork gebruiken kan ze niet blijven doen.  Knipoog

Ik bedenk me net dat meloen ook weer iets nieuws is. Misschien toch eerst een dag of 2 a 3 niks nieuws.  hmmm

Groetjes Anouschka

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #358 Gepost op: Mei 17, 2008, 23:07:49 »

zou ik idd ff doen, even 2 dagen rust en dan pas weer....

ze moeten ook aan smaken wennen he?

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #359 Gepost op: Mei 18, 2008, 08:46:26 »

De appel at ze echt best goed. Daar ligt het niet aan.
Maar wat ook opvalt: Ze sliep door vanaf een uur of half 12 tot kwart over 7!!
En dat is sinds 2 nachten ook gedaan. Ze ligt nu 's nachts alweer bij mij en drinkt geregeld aan mijn borst. Net of ze iets weg wil drinken.

Als ik zelf tegen het ziekzijn zit wil ik het misselijke gevoel ook wegeten. Dus het zou kunnen dat ze zich zo voelt. En echt een lekker gevoel is dat echt niet.
Ik word nu 's morgens dus weer wakker met lege borsten. En dat is niet echt handig. Die zijn gewoon een hele nacht bijgehouden.

De reactie op appel is dus langzaam en vaag. Ze reageert niet accuut met huilen. Maar ze reageert volgens mij wel. Ik baal ontzettend. Hoe moet je zo'n meisje toch aan het eten krijgen. Ik weet dat het nog niet moet. Ze is immers nog geen 1 jaar. Maar dat is ze eerder dan we erg in hebben. En ze was niet goed gegroeid laatst op het buro. Met Stefan heb ik afgesproken 2 keer per dag bijvoeding te geven. Behalve de peer gaat dat er echt maar mondjesmaat in hoor. Ik zou ze pap kunnen geven ook. Maar het lijkt me beter dat ze groenten en fruit leert eten.
Moelijk hoor...

Groetjes Anouschka

Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 52   Omhoog
  Print  

Ga naar: