Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Januari 08, 2009, 07:58:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 52   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: meer spugen  (gelezen 6697 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #615 Gepost op: September 05, 2008, 21:22:15 »

hahahaha zal je net zien.... fijn dat je de jarige even ingeseind hebt!
Via de index recepten, kom je het snelst bij de koekrecepten!

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #616 Gepost op: September 05, 2008, 22:43:40 »

Ik ben dus al een alternatief aan het verzinnen voor als die cake echt niet gaat lukken.
Dus... als jullie ideeën hebben?
Mag met aardbeien natuurlijk!  lol
En deegplakjes gaan goed. Maar  het liefst wel iets in de vorm van taart hoor. En rolfondant/icing heb ik ook in huis.

Ik wou dat die cake ging lukken. morgen nog eens proberen.  zucht
Wel druk hier met het corso. Maar ik moet toch een gaatje vinden voor een cake te bakken.

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #617 Gepost op: September 05, 2008, 23:07:59 »

Anders zandtaartdeeg gebruiken, twee of drie bodems maken, in de vorm waarin je het wilt. Tussen de lagen datgene doen wat ze mag, en toppen met icing/fondant.

Je kan echt wel wat feestelijks (en smakelijks) maken hoor!

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #618 Gepost op: September 05, 2008, 23:20:59 »

Staat dat recept ook in het receptendraadje?

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #619 Gepost op: September 05, 2008, 23:25:14 »

ehm... goede vraag, geen idee!

Maar bij de kwarktaart die ik maak, zit een zandtaartbodem waar geen allergenen in zitten. Dit moet ook na te maken zijn. Koekjes (die mogen) verkruimelen tot poeder en weer "vastlijmen" met boter die mag. Even in koelkast hard laten worden en heeeeel voorzichtig liften (misschien handig om bakpapier te gebruiken om lagen mooi te verplaatsen) en op vulling leggen.

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #620 Gepost op: September 05, 2008, 23:28:12 »

ja die bodem ken ik wel. Heb ik ook aangedacht maar daarvan kun je geen lagen stapelen. Tenminste, ik zie me zo'n bodem nog niet lichten en er wat tussendoen.
Ik zal eens op echte zandtaart surfen. Want van appeltaart is toch ook een soort zandtaartdeeg?

Maar wel een goed idee!

Zandtaart staat niet in het receptendraadje. Heb ik al nagelopen.

Groetjes Anouschka

Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +36/-0

« Antwoord #621 Gepost op: September 06, 2008, 21:53:04 »

Ik ga morgen zelf een taart maken met een mix voor kruimelbodem van dr. Oetker met daar op vruchten in gelatine ook van dr. oetker.
Kan zo Kyan een echt eigen verjaardagstaart voor zetten met de vruchten die hij lust!
Zal morgen of maandag een foto plaatsen.
Doe er een leuk Ernie bootje op en kaarsjes....helemaal super denk ik en vrij van koemelk, soja en ei!

Groet Ageeth

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #622 Gepost op: September 06, 2008, 21:59:59 »

Da's ook een goed idee!

Ik heb vandaag weer een cake gebakken. Met mix van koopmans (een pak voor 2 caken). Ik heb ipv van 50 ml melk, 25 ml rijstmelk gebruikt. 4 Schepjes eivervanger (geen extra water erbij). En de rest zoals op het pak staat.
De cake heeft alleen wel 105 minuten in de oven gestaan op 150 graden.
De cake was gaar. Maar of ik wat verkeerd heb gedaan of omdat het aan de cake lag?  Wat Wat? Wat?
Er bleef een laagje in de vorm hangen (multiflex van tupperware), waardoor die cake dus eigenlijk geen mooie cake was. Maar...  hij was wel lekker! Het was lang geleden dat ik cake op had. Dus dat was wel even smullen!

Komende week ga ik proberen er een in de springvorm te maken. Hetzelfde recept. Op de bodem van de springvorm doe ik dan bakpapier. (doe ik altijd als ik bak in de springvorm) Dan zal hij zeker wel lossen.
En ik denk dat ik dan toch de methode van Nynke aanhoudt als ik er taart van ga maken. Op die bodem laten liggen en de kant die eigenlijk bodem is, de bovenkant dus, toch als bovenkant houden. Want dan hoef ik die cake niet van de bodem af te halen. Zo kan ik hem beter verwerken als taart. Wat ik ook kan doen om de cakebodem steviger te maken om door te kunnen snijden is eerst invriezen. Dus als die ronde cake volgende week lukt. Vries ik 'm misschien meteen in.
Als dit wat ik van plan ben, echt goed lukt, zal ik er een recept van maken voor in het receptendraadje. Maar eerst maar eens zien of dit lukt.  Knipoog

Ik vond 'm nu in ieder geval keilekker!  dit is okee
en Nele ook! Want zij mocht een paar kleine stukjes proeven.  lol

Groetjes Anouschka

Lilian
Mama

Lief: +1/-0

« Antwoord #623 Gepost op: September 07, 2008, 10:07:58 »

Wat goed dat de cake lekker was!! Ik moet ook echt gaan oefenen, anders wordt het niks. Alleen moet het bij ons ook nog zonder suiker... Ik denk dat ik anders alleen iets voor Jent apart maak en dat invries, zodat ik vaker een lekkere traktatie voor hem heb. En dan voor de visite gewoon een taart met alles erop en eraan van de bakker.  knuffel

Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #624 Gepost op: September 18, 2008, 19:37:55 »

Het ging sinds afgelopen weekend eigenlijk hardstikke lekker met Nele. Lange slaapjes overdag. 's Nachts komt ze nog 2 keer ipv 5 keer. Dat is ook al een stuk aangenamer.
Maar vandaag...  Schrik! is ze zó hangerig. Hangt werkelijk constant aan mijn benen te zeuren en te jengelen. Je zou aan een groeisprong denken maar die is echt sinds vorige week achter de rug. Weet ik zeker.
Dus... vanavond was ik zo wijs eens na te gaan of ik iets anders eet of drink.
Eerst dacht ik dat de cervelaat die ik al een hele tijd eet de boosdoener was. Misschien is er iets veranderd in het recept?
Maar even later bedacht ik me ineens dat ik sinds afgelopen zondag zo nu en dan Lipton icetea drink met citroen. En de afgelopen 2 dagen juist wat meer ook. Zeker een halve tot hele liter per dag. Dus... ik denk nu dat het daaraan ligt. Ze heeft ook weer meer bobbeltjes in haar gezichtje. Tot aan haar ogen toe terwijl het normaal alleen rond haar mondje is.
Dus... ik drink vanavond nu geen lipton ice tea meer.  triest Dan maar hopen dat het binnen een paar dagen betert.

Ik vond het eerst vreemd want op vakantie dronk ik nestea citroen. Daar merkten we niks van.

Groetjes Anouschka

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #625 Gepost op: September 18, 2008, 21:06:29 »

Zit misschien toch verschil in... chemisch citroen smaakje of het echte werk? Bah, was dat lekkere grietje van je net weer wat rustiger... krijg je dit weer!

Sterkte meis!

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #626 Gepost op: September 19, 2008, 07:52:28 »

Het lijkt wel of het altijd wat is. Dan gaat het een paar dagen lekker en dat eet of drink ik wat anders, is het weer raak. Maar eer je erachter bent dat het aan je eten/drinken ligt zeg. Dat kwartje valt bij mij meestal niet gelijk.
Ik vraag me af waar die rose/rode bultjes vandaan komen. Want die staan er allanger. Misschien van dat ene glaasje wat ik af en toe nam? Alleen de laatste dagen dronk ik meer icetea. En soms denk ik ook wel eens dat het van de aardbeien was.
Afijn, ik ben nu stipt aan het eten wat ik at toen ze nergens last van had. Nele dus ook. Dan zou het weg moeten trekken.
Met Stefan afgesproken dat ik daarna pas ga provoceren. Dus als hier de boel rustig is. Ik zou nu ook niet kunnen zien waar welke reactie van was.  hmmm

knuffel

ps nog wat... toch opvallend dat ze elke keer aan de 2e helft van de nacht 2 keer wakker wordt. Vaak zo rond half 3/half 4 en daarna rond half 6, dan weer om 7 uur maar dan geef ik vaak al niks omdat ik leeg ben.
« Laatste verandering: September 19, 2008, 07:54:34 door Anouschka » Gelogd

Groetjes Anouschka

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #627 Gepost op: September 19, 2008, 08:00:13 »

Ah... Nele en Renée hebben de wekkers gelijk staan!!!! Dat zijn ook vaak de tijden dat Renée komt. Afgelopen nachten opgevallen omdat ik eens op een wekker keek  Knipoog

Maar bedacht me ook dat ze rond drie uur natuurlijk al wel een ruk van 6-7 uur gemaakt heeft zonder voeding! Eigenlijk best knap... voor zo'n ukkie!
Om half zes mocht ze er van mij maar één... en de andere even over zevenen terwijl ik aan mijn welverdiende bakkie koffie zat!

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #628 Gepost op: September 19, 2008, 08:13:05 »

Die over 7en heeft Nele dus nog niet gehad. We gaan aan de dag beginnen en ik denk dat ik haar aan een boterham zet. Die ze hoogstwaarschijnlijk voor 3/4 op de grond kwakt. (denk ik zo) Daarna krijgt ze bv. Niet dat ze niet volledig bv mag. Maar de boel moet even gevuld worden.  Haha wat een lol

Groetjes Anouschka

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #629 Gepost op: September 19, 2008, 08:56:59 »

jaja ga jij ff fabels de wereld in helpen...  lol

Wachten tot je borsten gevuld zijn voordat je gaat voeden, helpt niet! Lege borsten, (nooit helemaal leeg, maar leeg zat), zijn sein om melk aan te gaan maken! Vooral als uk blijft vragen en vragen en vragen.... De meest ideale manier om je productie wat op te hogen  Knipoog

Kee, jouw uk al één jaar oud... dus boterham is ook erg fijn als ze die naar binnen zou werken.... maar puur "borstenvullen" moest ik toch ff kanttekening bij plaatsen  Knipoog

Pagina's: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 52   Omhoog
  Print  

Ga naar: