Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Januari 08, 2009, 05:07:32

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 52   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: meer spugen  (gelezen 6691 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #375 Gepost op: Mei 19, 2008, 17:03:04 »

géén idee, maar weet niet of dat ook een vertekend beeld geeft ivm 'sponsoring' door de bekende merken zeg maar.

met 1 jr mogen ze toch op halfvolle melk als ze geen allergie hebben? althans, weet ik van thomas nog wel, die heeft nooit dreumesmelk ofzoiets gehad.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #376 Gepost op: Mei 19, 2008, 17:18:30 »

Dat was indertijd bij Jurriën en Debbie ook zo. Dat zou niet veranderd zijn dan?
Ik vroeg het me gewoon af.
Stel dat ik na Nele's verjaardag geen bv bij elkaar krijg doordat ik te druk ben of als ik wil stoppen, dan zou ze als ze niet allergisch is over mogen op melk. Maar helaas is ze wel allergisch, dus ik vraag me af of ze dan genoeg heeft aan rijstmelk?
Ik denk dat dat een vraag voor Stefan is.  hmmm

Ik heb echt geen idee wat de toekomst brengt hoor. Maar ik wil altijd voorbereid zijn op wat er komen gaat. Als blijkt dat ze beter over gaat op een soort van opvolgmelk, dan zie ik de bv nog langer vol te houden. Maar ik vind wel dat snel terugloopt als ik drukker ben dan nu. En nu ben ik heel rustig vandaag. Dan ga ik ook meteen weer achterlopen op werk.

Ik ontdekte net bij Nele rode puntjes op haar schoudertje. Die lijken me toch niet van de tandjes te komen. Toch de appel...  zucht
Ik wou dat ik het zeker wist.

Daarnet hoorde ze te drinken. Drinkt ze, krijg ik een tsr en stopt ze. Ai. Dus ik probeer haar nog eens aan te leggen. Terwijl ze rondkijkt doet ze haar mond dicht en bijt. Niet bewust heel hard maar gewoon rustig beet ze. Net er doorheen. Een klein puntje. En gatsie, zelfs dat al voel je tijdens het drinken wat ze even later wel deed. De borst trouwens niet leeg.

Nu ga ik maar eens aan het eten beginnen...  zucht

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #377 Gepost op: Mei 19, 2008, 18:26:09 »

Ik denk idd dat het een vraag voor Stefan is Anouschka.
lisanne 'moet' op de FAC om genoeg bouwstoffen binnen te krijgen, voor (zoals het nog was) genoeg voedings/bouwstoffen.

Aiiii bijten, jakkes, da's niet prettig, weet nog dat lisanne een keer doorbeet, tjeeeeeeeeez, dat deed zo'n zeer, met daarna drinken en kolven, pffff.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #378 Gepost op: Mei 19, 2008, 18:49:47 »

De vorige keer beet ze ook toen ze tandjes kreeg. Maar toen beet ze net iets minder hard. Het kan nog harder hoor. Maar dat doet ze maar beter niet.  Ik is rollend over de vloer van het lachen!

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #379 Gepost op: Mei 19, 2008, 19:49:53 »

Nou idd, Nele als je het maar laat, mama heel hard te bijten!

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #380 Gepost op: Mei 20, 2008, 16:26:53 »

Hey Anouschka,

Als wij het zonder koemelk en soja en ei kunnen volhouden... zonder tekorten, kunnen onze kinderen dat toch ook? Maak je niet zo druk meis! Ook zonder koemelk worden kindjes groot hoor! Alles wat jij kan geven aan borstvoeding is natuurlijk perfect! Maar al zou het teruglopen, niet in paniek raken hoor!

knuffel

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #381 Gepost op: Mei 20, 2008, 19:38:52 »

Van de ene kant maak ik me geen zorgen. Maar van de andere kant wel.
Wel omdat ik me afvraag of rijstmelk genoeg zal zijn.
Anderzijds... Debbie en Jurriën hebben heel weinig melk gehad. Maar in ieder geval wel iets. Want in koekjes zit het en boter. En soms aten ze bambix met halfvolle of magere melk. Maar echt melk drinken? Nee nooit. Dat begint Jurriën nu pas te doen.

Nele zou echt helemaal zonder melk zijn. Gaat dat goed?
Maar... ik doe het nu ook zonder melk. Eigenlijk maak ik me om mezelf niet druk. Ik drink toch nooit melk. Al zit melk dan weer wel in veel dingen in.
Als ik hier om me heen kijk zijn er meer kinderen die niet tegen melk kunnen. Maar een aantal gebruikt wel sojaproducten. Eigenlijk snap ik dat weer niet.

Of ik na Nele's verjaardag nog bv zal geven?
Ik heb echt geen idee. Voor de zwangerschap slikte ik medicijnen. Soms mis ik die wel. Al heb ik het grootste deel van mijn leven zonder gedaan. Ik merk dat mijn concentratie echt gigantisch veel minder is zonder die medicijnen en daar baal ik van. Even lekker wat uitzoeken op het forum, lukt me bijna al niet.
Maar anderzijds zou ik Nele zolang mogelijk bv willen geven. Nu september in zicht komt, vraag ik me echt af hoe verder dan. Ik vrees dat ik het niet over mijn hart kan verkrijgen te stoppen hoor.  Knipoog
Maar een klein stemmetje in mijn hoofd staat in dubio.

Groetjes Anouschka

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #382 Gepost op: Mei 20, 2008, 19:44:03 »

OH meid, die twijfels en die stemmetjes, ze zouden verboden moeten worden he? Knipoog

Volgens mij moet dat idd wel kunnen hoor, zonder melk.

sojaprodukten, geen idee hoe het daar mee zit, sylvie reageerde daar ook niet op, maar wel op koemelk. rijstemelk kende ik toen nog niet.

Je hebt nog even he? voor het september is en heb het er anders eens met stefan over.
 knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Yvonne
Mama

Lief: +4/-0

« Antwoord #383 Gepost op: Mei 20, 2008, 20:30:02 »

Volgens mij hebben we hier allemaal op z'n tijd last van stemmetjes...  wat zeggie?

Misschien proberen niet te veel vooruit kijken. Makkelijk gezegd, ik weet het. Ik dacht bij 3 maanden dat het allemaal geen zin meer had en dat ik maar moest gaan afbouwen. We zijn nu bijna een jaar later....

Drie/vier maanden tijd lijken niet lang, maar voor die kleintjes is dat een enorme periode waarin veel kan gebeuren. En als je echt op een gegeven moment zou willen stoppen zijn er echt wel mogelijkheden te vinden, zeker in overleg met Stefan.
Klinkt misschien raar dat ik het zeg, maar eigenlijk is het toch raar dat wij zo lang aan de melk van een  Loei Loei zitten, terwijl alle andere zoogdieren alleen de eigen melk drinken en daarna overstappen op ander voedsel. En nooit meer melk drinken. Als je je voedingspatroon echt goed uitbalanceert, kun je goed zonder melk. Dat merk je zelf nu toch ook??

Je doet het super  kussie

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #384 Gepost op: Mei 20, 2008, 20:32:51 »

Klinkt misschien raar dat ik het zeg, maar eigenlijk is het toch raar dat wij zo lang aan de melk van een  Loei Loei zitten, terwijl alle andere zoogdieren alleen de eigen melk drinken en daarna overstappen op ander voedsel. En nooit meer melk drinken. Als je je voedingspatroon echt goed uitbalanceert, kun je goed zonder melk. Dat merk je zelf nu toch ook??

Je doet het super  kussie
Vind het helemaal niet raar klinken en eigenlijk ís het ook zo, hihihih.
denk ik dan.

verder idd: Anouschka, je doet het toch onwijs goed?!
 knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #385 Gepost op: Mei 21, 2008, 11:43:40 »

Mede dankzij jullie hier ook allemaal hoor!  lol
Ik heb hier veel geleerd. EN van Stefan laatst ook.

Misschien moet ik inderdaad maar niet te ver vooruit kijken. We zien dan wel.
Misschien wil Nele niet eens meer bij mij drinken? Al kan ik me dat nu echt niet voorstellen. Zoveel slokjes zij nog drinkt!
De laatste nachten is het ook weer prijs hoor. En ik vertik het elke keer uit bed te gaan en haar te gaan halen. Ze slaapt gewoon weer bij mij!
En een week geleden sliep ze zeker een week aan een stuk door! Ze is nu echt zo aan mama verknocht! Overdag slaapt ze op mijn plaats in het grote bed. Mijn geur he. Ik sluip er telkens stilletjes uit.  tong
Ik ga wel vaak kijken want zodra ze haar ogen opendoet wil ik erbij zijn. STel dat ze van het bed afkruipt. Dat wil ik niet meemaken.

Groetjes Anouschka

Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +36/-0

« Antwoord #386 Gepost op: Mei 21, 2008, 14:50:31 »

Fijn dat je al zoveel hebt geleerd, we leren elke dag nog bij.
Gelukkig kunnen we elkaar zo goed helpen!

Kan je niet een stoel aan de zijkant van het bed zetten om eruit vallen te voorkomen, of toch overtillen naar eigen bedje als ze slaapt?
Lijkt me wel eng dat ze er zo uit kan vallen.

Groet Ageeth

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #387 Gepost op: Mei 21, 2008, 15:54:32 »

Ik leg haar tegenwoordig steevast in het midden. HEt is nu zo warm dat de deken niet zo hoog hoeft te liggen. Als ze slaapt ligt ze best nogal stil. Ben ik allemaal achter. Maar toch netjes in het midden. We zijn het nu allebei gewend. Ze ligt ook merendeel bij mij.
Ik merk wel dat als ze vaker drinkt dat ik overdag minder uitgerust ben. Dat is wel balen hoor. Maar ach, ze zal niet heel haar leven bij ons liggen neem ik aan?  ik zeik in men jurk

Een week geleden sliep ze netjes in haar eigen bed. Het gaat wat op en neer. Wanneer ze in een groeisprong zit wil ze bij mij zijn.

Groetjes Anouschka

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #388 Gepost op: Mei 22, 2008, 18:15:56 »

Daarnet heeft Nele pruim te eten gekregen met wat biobim erdoor. Zal mij benieuwen wat ik in haar broek tegenkom.  das lekker!
Op dit moment bemerk ik nog geen buikpijn bij Nele. *afkloppen!*

Groetjes Anouschka

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #389 Gepost op: Mei 22, 2008, 18:51:06 »

nou t zal mij benieuwen anouschka, vond ze het wel lekker?

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Pagina's: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 52   Omhoog
  Print  

Ga naar: