Miekes
Peuter

Lief: +1/-0
|
 |
« Gepost op: November 24, 2008, 22:13:46 » |
|
Hoi allemaal, Over 2 weken gaan we provoceren. Nu ben ik alleen aan het twijfelen. - Wat kan ik nu het beste als eerste aan gaan pakken? Melk, soja of ei, of maakt dat niet uit? - Hoeveel tijd moet er tussen elk product zitten (mochten de eerste drie dagen goed gaan?) - En ga je dan als het goed gaat eerst andere dingen proberen via de borstvoeding of het eerste product dan rechtstreeks aan haar geven? - Welke hoeveelheid houden jullie aan? Mijn diëtiste had een half jaar terug een achteraf veel te heftig schema. Half ei, heel ei, twee ei (zover zijn we niet gekomen). En yoghurt geloof ik 100-200? Ik neem het dan zelf, geef het haar niet rechtstreeks. - Nog andere tips?
Al vast bedankt!
Groet Miekes
|
|
|
|
|
|
Dochtertje, geboren op 26-09-2007, koemelk-, ei-, soja- en tomatenallergie, dus mam's is op dieet. 
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: November 24, 2008, 22:25:22 » |
|
Hey Miekes, Wat je het beste eerst kan aanpakken... is hetgeen wat je het meest mist! En dan eerst via de borstvoeding in oplopende hoeveelheden. Stefan kleintjes stelt zelf meestal eerst voor mama een halve of één eetlepel voor en dat drie dagen aanhouden of langzaam opvoeren. Gaat het via de borstvoeding goed, dan kan je het rechtstreeks gaan geven. Maar dan ook weer langzaam... zou zelf met een theelepel beginnen en dat langzaam opvoeren. Kortom... er gaat wel een tijd overheen voordat je de volgende kan introduceren/provoceren. Het hangt ook af van de reactie die je dochter gaf op het product. Is het een heftige reactie, dan doe je het heeeeeel voorzichtig in rustig opbouwende hoeveelheden. Miekes, volg je gevoel! We kunnen je een heel schema gaan geven, maar jij voelt heel goed aan of jij en je dochter het ook echt aan kunnen! Neem het één dag tegelijk en kijk wat het jullie brengt. Sterkte en een dikke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miekes
Peuter

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: November 24, 2008, 22:39:01 » |
|
Dag Nynke, Bedankt voor je snelle reactie! Inderdaad, ik probeer mijn gevoel ook te volgen. Misschien dat ik maar eens begin met geitenkaas. Het schijnt dat geitenmelk vaak mindere reacties geeft? En dan kan ik weer lekkere ovengerechten gaan maken. Mijn gevoel zegt dat de allergie voor ei blijft bestaan (maar ik hoop het natuurlijk niet). Ik ben erg benieuwd!!!!
Nogmaals, bedankt!
Groet Miekes
|
|
|
|
|
|
Dochtertje, geboren op 26-09-2007, koemelk-, ei-, soja- en tomatenallergie, dus mam's is op dieet. 
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: November 24, 2008, 22:44:34 » |
|
Hey Miekes, De zure producten zijn iig slim om mee te beginnen als je koemelk overweegt. Dus yoghurt bijvoorbeeld, maar kaas ging hier gelukkig ook bij tweede provocatie goed. Ik kan ondertussen yoghurt en kaas nuttigen, Renée ook! Gewone koemelk rechtstreeks ging nog niet goed, zelf gebruik ik eigenlijk nooit gewone koemelk, ben al ontzettend blij met de kaas (verslaafd) en yoghurt/kwark ivm de kwarktaart...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miekes
Peuter

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: November 25, 2008, 21:47:12 » |
|
Fijn dat een gedeelte bij jullie al weer goed gaat! Mmm, een kwarktaart lijkt me heerlijk! Dat van die zure producten is nieuw, dat wist ik niet. Dank je!
Miekes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: November 25, 2008, 21:53:30 » |
|
Hey Miekes, Geniet van je eerste hapjes!!! Het is niet alleen maar eng.. maar toch ook weer erg lekker om er een paar hapjes van te mogen nemen! Zelfs al zou het nog niet goed gaan, je hebt dan toch weer heel even genoten! Dus mijn tip: geniet van die kleine hapjes die je nu mag gaan nemen! Ow ja.. nog een tip, let op je eigen lichaam om te kijken of jij er zelf ook goed op reageert. Ik kwam pas bij derde dieetperiode er achter (tenminste ik besefte het toen pas) dat ik met dieet minder vaak hoofdpijn (nu bijna nooit) en geen jeukende handpalmen/voetzolen meer heb. Vorige twee keren eigenlijk niet bewust op gelet, dus snel weer geïntroduceerd en bij geen reactie uk gelijk door met volgende... zonder op mezelf te letten. Ik ben dus nu met provoceren ook aan het opletten wat bij mij nou de klachten veroorzaakte. Ben blij dat het iig niet de kaas en yoghurt zijn.... al blijven er nog wel fiks wat mogelijke producten over. De rest van de producten mis ik eigenlijk niet eens zo erg. Vermoed dat het de appel of het kippenei is... maarja die heb ik zelf nog niet genuttigd, alleen via ongelukjes rechtstreeks geprovoceerd bij Renée. Was dus nog geen optie om hem bewust te gaan provoceren via mij. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miekes
Peuter

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: November 28, 2008, 22:28:32 » |
|
Ja, inderdaad ik ga echt genieten! Ik ben er nu ook achter gekomen dat ik zelf niet tegen pure appel kan (appelmoes gaat wel goed). Zo zie je maar weer. Volgende week ga ik (zelf) geitenyoghurt nemen, maar vandaag hebben we een partje mandarijn gegeven. Tot nu toe gaat dat goed. Ik had het nog nooit geprobeerd bij haar. Ze vond het wel lekker in ieder geval. Maar ik ben vooral volgende week erg benieuwd!
Miekes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: November 29, 2008, 11:44:27 » |
|
Hey Miekes, Vandaag zal op zich wel goed gaan, verwacht ik. Als dit de eerste keer is dat ze mandarijn binnen krijgt... geeft het lichaam meestal nog geen tegengas, zelfs al zou ze aanleg hebben voor een overgevoeligheid voor citrus. Morgen en overmorgen nog eens geven, van dat genietende koppie genieten! En hopen dat het gewoon goed gaat! Appelmoes is gekookte appel, dat wil nog wel eens beter vallen als je wel gevoelig bent voor gewone appel. Misschien dat die santana appel (hypoallergene appelsoort) wel puur goed gaat, zou je ook nog eens kunnen proberen als je erg van appel houdt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miekes
Peuter

|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: November 29, 2008, 17:26:11 » |
|
Vanmorgen 3 partjes mandarijn gegeven., Tot nu toe geen reactie! En ze vindt het erg lekker!!!! Inderdaad, die sultana-appel kan ik nog eens proberen! Niet meer aan gedacht. Nu nog eens uitvinden waar ze die verkopen!
Groet Miekes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lilian
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: December 01, 2008, 13:15:35 » |
|
Jent heeft ook al eens een hapje van de Santana appel op, per ongeluk van Emma. Ik heb niks aan hem gemerkt. Hij had al eerder appel gehad, maar dat was in een potje, toen ong. 8 mnd was. Er zijn wel tegenstrijdige berichten op het internet te vinden over de Santana appel. De ene site zegt dat ie geschikt is voor mensen met appel allergie, de andere spreekt dat volledig tegen en zegt dat mensen met appel allergie ook de Santana appel niet moeten krijgen. Misschien is het afhankelijk van hoe iemand erop reageert. Buikkrampen is vervelend, maar niet zo erg als een opgezette keel waardoor je kunt stikken. Ik ga het ook nog maar eens proberen bij Jent. Stel dat het goed gaat, dan gaat er toch een wereld open! 
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007) 
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: December 01, 2008, 13:46:38 » |
|
Ja hangt echt af van het soort reactie wat je krijgt. Is het een hele heftige reactie, zou ik de santana ook niet uitproberen. Daarom heb ik hem hier ook nog niet geprobeerd. Maar bij puur "wat kramp en wat diarree" zou ik het nog wel uitproberen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Miekes
Peuter

|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: December 02, 2008, 11:58:13 » |
|
Die appel is het proberen nog wel een keertje waard voor mezelf.
Nou, de eerste lepel geitenyoghurt heb ik om een uur of 10 genomen. Vond het niet heel erg smaakvol........ik had er wel suiker in gedaan. Ik denk dat ze om half 1 wakker wordt en dan ga ik haar voeden. Ik ben erg benieuwd! Ik denk dat ze nog niet eerder via mij iets van een geit heeft gehad, maar kan ze nu dan al wel reageren omdat ze heftig reageerde op koemelk etc.? Ik ben echt heel benieuwd.
Groet Miekes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: December 02, 2008, 14:06:17 » |
|
Het kan... maar kan het niet voor je voorspellen, bij de één gaat geit wel goed terwijl koe niet goed gaat... bij de ander half/half en weer een ander kan beide niet verdragen. Sterkte! Hoop dat ze er gewoon tegen kan!!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
antoinettez
Moderator
Super Mama

Lief: +14/-0
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: December 02, 2008, 14:22:06 » |
|
Het blijven de dierlijke eiwitten. Maar proberen kan altijd. Ik hoop voor je dat het goed gaat.
groetjes,
|
|
|
|
|
|
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad 
|
|
|
Miekes
Peuter

|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: December 02, 2008, 22:41:35 » |
|
Tot nu toe gaat het goed! Morgen opnieuw proberen.
Miekes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|