Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. November 21, 2008, 02:56:06

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: provoceren  (gelezen 184 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
MaMariet
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

Nathan en Noah brothers for live

« Gepost op: Januari 02, 2008, 14:35:24 »

Gelukkig nieuwjaar allemaal trouwens!!

Ik ben nu ruim 4 weken bezig met het dieet. En volgens mij is dit niet het antwoord op Noahs 'problemen'.
Hoewel hij nu erg relaxed en vrolijk is zijn de symptomen niet verdwenen:
hij is nog altijd verkouden
spuugd veel na de voeding
poepbroeken zijn wel minder geworden maar nog wel vaak witte stukjes erin.
eczeem en berg zijn niet minder geworden (ook niet meer).

Ik wil nu gaa profoceren. Kijken of dat nog verschil maakt al denk ik dat niet. Ik weet alleen niet hoe ik dat het beste kan gaan aanpakken.
De dieetiste zei op dag 1 een klein schaaltje yoghurt, dag 2 een glas melk (geloof ik, ik weet dag 2 niet meer goed) en dag 3 gewoon wat je normaal gewent was. Klopt dit?

Morgen heb ik ook een afspraak bij de HA om doorverwijzing te bespreken  voor KNOarts.
« Laatste verandering: Januari 03, 2008, 18:17:17 door MaMariet » Gelogd

Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #1 Gepost op: Januari 02, 2008, 17:26:00 »

Hey Mariët,

Dus toch voor provoceren gekozen? Het zal iig een fijn gevoel geven dat je nu wat gaat doen. Ik zou niet overschakelen van yoghurt naar melk, maar het bij één soort product houden. Yoghurt wordt vaak beter verdragen (net als andere zure melkproducten) dan melk. Dus voor de meest voorzichtige provocatie zou ik yoghurt nemen. Eerste dag drie eetlepels, tweede dag halve portie, derde dag hele portie. Als je voor melk kiest, eerste dag drie slokken (geen grote teugen, ongeveer een kwart glas), tweede dag half glas, derde dag heel glas...

Hoop dat het allemaal goed uitpakt voor jullie!!!

Groetjes Nynke

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #2 Gepost op: Januari 02, 2008, 20:09:21 »

over provoceren weet ik weinig maar sluit me bij Nynke aan en wens je heel veel succes iig.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
yfke
Those who are lost are not forgotten
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #3 Gepost op: Januari 02, 2008, 21:39:18 »

UHm, mag ik een andere tip geven.. vraag een verwijzing voor de kinderarts  of maak een afspraak daar mee.
Als hij nog zoveel spuugt kan het ook wel eens reflux zijn.
En vaak als het al een tijd zo geweest is gaat het ontsteken en blijft het spugen ook  nadat wel de oorzaak gevonden is, maar nog niet het gevolg is opgelost.
Om eens zantac oid te proberen zodat de boel rustig wordt, en daarna  provocatie te doen.

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #4 Gepost op: Januari 02, 2008, 22:52:29 »

UHm, mag ik een andere tip geven.. vraag een verwijzing voor de kinderarts  of maak een afspraak daar mee.
Als hij nog zoveel spuugt kan het ook wel eens reflux zijn.
En vaak als het al een tijd zo geweest is gaat het ontsteken en blijft het spugen ook  nadat wel de oorzaak gevonden is, maar nog niet het gevolg is opgelost.
Om eens zantac oid te proberen zodat de boel rustig wordt, en daarna  provocatie te doen.
Zie je, er zat bij mij ook iets te knagen in het verhaal en wist niet precies wat het nou was, maar idd, reflux, zou idd ook kunnen.
zou dat zeker laten nakijken.

*sorry meiden, mijn geheugen laat me erg in de steek de laatste dagen, vergeet soms dingen die ik nog geen minuut geleden dacht te moeten gaan doen*

groetjes Astrid
ERG trotse mv
MaMariet
Zuigeling
*

« Antwoord #5 Gepost op: Januari 03, 2008, 17:54:07 »

Ik heb gisteren yoghurt gehad. Geen reactie tot nu toe. Heb doorverwijzing voor KNOarts. Huisarts vond het eigenlijk niet nodig. Maar ik zat daar in tranen (vraag me niet waarom, noah heeft juist vannacht heerlijk geslapen !!!) en hij schreef toen netjes voor mij een verwijsbrief.
Ga nu ff eten. Vertel later meer.
« Laatste verandering: Januari 03, 2008, 18:17:34 door MaMariet » Gelogd

MaMariet
Zuigeling
*

« Antwoord #6 Gepost op: Januari 03, 2008, 18:31:35 »

Zo, nu ff de uitgebreide versie.
Ik liep de laatste dagen echt te worstelen met mn gevoelens en gedachten. Heeft het dieet nog zin? Help ik Noah er mee? Wat is de oorzaak van met name de verkoudheid? Heeft het een oorzaak? Moet ik er wat aan doen, kan ik er wat aan doen?
Ik heb besloten naar mn gevoel te luisteren en dat zegt mij dat Noah geen KMA heeft. Waarschijnlijk heeft hij gewoon gevoelige luchtwegen en pikt daardoor alle virussen op maar reageerd ook op stof, haren etc. Om één en ander uit te sluiten wil ik bij de KNO arts langs. Al weet ik eerlijk gezegt niet zo goed wát hij kan doen.
Als ik nu naar Noah kijk zie ik een vrolijke, actieve, kletsende, bolle jongen. Niets mis mee. Behalve zn verkoudheid en nachtvoedingen dan. En ja, hij spuugt veel maar hij lijkt daar geen last van te hebben.
Ik zou graag willen weten of hij niet allergies is voor dieren maar of ik daar achter kan komen.... ik weet t niet. Mn moeder zei dat ik in Zwolle naar een alternatieve genees...iets kan gaan (vergeet steeds hoe het heet, Nynke ik heb het er met jou wel eens over gehad.)
Verder hoor ik van mn moeder ook steeds meer hoe het met ons vroeger ging. Mijn 2lingzusje en ik zijn ook het eerste jaar continue verkouden geweest (zelfs bijna beide longontsteking gehad). Ook mn andere zussen, zusjes en broer hebben er last van gehad. Keel en neusamandelen verwijderd bij meerdere van ons, mijn zus heeft zelfs varkenstrommelvliezen getransplanteerd gekregen. (Geen borstvoedingskindjes ;) ) We zijn er trouwens allemaal overheen gegroeid.
Ik hoop dus dat dit bij Noah ook het geval is. En ik doe mn best om hem van zn verkoudheid af te helpen. Maar ik denk dat ik tot nu toe alles heb gedaan wat ik kan doen. Als jullie nog andere ideeen hebben dan hoor ik dat graag. In elk geval bedankt voor de hulp en steun tot nu toe. Dat is erg fijn!

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: Januari 03, 2008, 20:12:13 »

volg je gevoel meid en sluit de dingen uit die uitgesloten kunnen worden, wbt allergie voor huisdieren, daar kun je alleen maar achter komen door het uit te testen en ergens te gaan zitten voor een week/2 weken waar je zeker weet dat er geen huisdieren in het huis/huisje  gezeten hebben.

een vriendin van mij gaat naar CARA huisjes van Landal om op vakantie te kunnen bijvoorbeeld.

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +37/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #8 Gepost op: Januari 03, 2008, 20:34:53 »

Hey Mariët,

Herken je tweestrijd wel hoor! Hier dan op iets latere leeftijd dat het begon te spelen (accepteer ik wel kleine reacties en laat ik ze gewoon lekker smullen, of wil ik dat ze er helemaal overheen groeien eerst) Is iets andere tweestrijd dan dat jij hebt, omdat het in ons geval zeker om allergie ging.

Mijn tweestrijd is nog steeds niet helemaal gestreden, mijn middelste reageert nog steeds ergens op... weerstand is laag. Nu weer aantal keren kiwi gehad, kan één van de oorzaken zijn... maar krijgt bij anderen ook wel koekjes waar ei in zit (bijna niet te voorkomen nu ze een tijd wel ei heeft gegeten). Voor Renée doe ik het dus toch een stuk strenger, wil (voor zover mogelijk) zeker weten of ze het voedingsmiddel echt verdraagt voordat ze het vrijelijk krijgt.

Hoop dat jij nu met provoceren toch duidelijkheid krijgt. Dat de kno arts je verder kan helpen. Hoop met hele grote hopen dat de huisdieren geen problemen opleveren en dat die gewoon mogen blijven! Adviezen zijn volgens mij wel zo dat je bij overgevoeligheid voor huisdieren je huisdieren tegenwoordig niet meer hoeft weg te doen.... maar wel een paar maatregelen moet treffen. Dit zal een allergoloog beter kunnen vertellen dan ik.

Onze ostheopaat gaat woensdag kyan testen dmv een spierspanningstest. Als hier wat duidelijks uitkomt, zullen we het je natuurlijk laten weten... Ageeth heeft sterke gevoelens, we gaan kijken wat ostheopaat daaraan kan bevestigen of ontkennen...  misschien dat je dan ook zo'n soort test zou kunnen doen. Bioresonantie begin ik zelf iig niet meer aan, maar zit nog wel te denken om Marc toch ook even te laten kijken naar Renée.

Groetjes Nynke

antoinettez
Moderator
Super Mama

Lief: +12/-0

even wat drinken hoor......

« Antwoord #9 Gepost op: Januari 03, 2008, 20:49:20 »

Mariet,

Heb je al een afspraak bij de KNO, zo niet kan je de huisarts even laten bellen, die kunnen namelijk veel eerder een afspraak maken dan jijzelf(tenzij je volgende week al terecht kan). Ik dacht dat buisjes bij ons de oplossing zou zijn en we zijn nu 5 weken verder en lopen nog steeds aan te modderen. Dus het kan een oplossing zijn maar hoeft niet! Ze heeft nu wel minder druk in het hoofd doordat alle zooi uit haat oren naar buiten kan, maar je merkt nog steeds dat het niet goed is.
De kinderarts vertelde ons dat het een het ander in stand houdt. Sofie's bloed is nl getest en daar kwamen geen slechte dingen uit. Bij haar afweersysteem waren geen vreemde waardes te vinden in het bloed dus ze zou geen allergieen moeten hebben, en toch reageert ze op van alles en nog wat. De Kinderarts zei ook dat haar infecties in de luchtwegen hiermee ook te maken hebben en zij verwacht als alles rustig wordt (oren en luchtwegen) haar allergieen ook minder zullen worden, afwachten dus.

Misschien is het ook nog een optie om bij de kinderarts langs te gaan, deze heeft ons ook verder kunnen helpen.

Probeer de beste weg hierin te vinden en volg je gevoel. Dat is bij ons nog altijd het beste geweest.

Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein en Sofie

Marjolein heeft 13 maanden borstvoeding gehad.
Sofie heeft 21 maanden hypoallergene borstvoeding gehad.
MaMariet
Zuigeling
*

« Antwoord #10 Gepost op: Januari 05, 2008, 14:18:38 »

Bedankt voor jullie reacties. De HA had me toch een beetje ontmoedigd met zn opmerkingen over dat de KNO niets voor Noah kon betekenen. Maar ik wil gewoon alles doen wat ik kan.
Ik gebruik nu weer melkproducten (ik drink geen melk maar gebruik wel producten waar melk in zit). Ik merk hier niets aan Noah. Gisteren was hij wat winderig en veel poepbroeken maar nu is dat weer minder. Zn eczeemplekken lijken wat roder maar dat weet ik niet zeker.
En...... hij heeft al 2 dagen geen snottebellen meer!!!! Hij ronkt en hoest nog wel maar ik hoef zn neusje niet meer steeds leeg te halen!
Hij schraapt trouwens wel al een paar dagen de hele dag zn keel: GGGG GGGG GGGGG doet ie steeds. Ik weet niet of t wat betekend maar de vpk op het cb zei dat t lijkt alsof ie jeuk aan zn huig heeft  ???

Marloes
BallenBak
Mama

Lief: +7/-11

« Antwoord #11 Gepost op: Januari 05, 2008, 14:23:52 »

Hij schraapt trouwens wel al een paar dagen de hele dag zn keel: GGGG GGGG GGGGG doet ie steeds. Ik weet niet of t wat betekend maar de vpk op het cb zei dat t lijkt alsof ie jeuk aan zn huig heeft  ???

Dit herken ik zelf ook maar al te goed! Ik ben allergisch voor noten (walnoten het ergste) en sommige soorten fruit en daar krijg ik ook die jeuk van. Dat grgrgrgrgr-geluid maakte ik ook altijd (maar dan met mijn mond dicht en schraap dan ahw met de achterkant van mijn tong tegen/richting huig... snap je het nog? haha) en mijn moeder zei dan altijd dat ik daarmee op moest houden. Totdat een vriendin van mijn moeder het herkende en tegen mijn moeder zei dat ik dan idd jeuk had. Eindelijk geloofde ze me toen pas... Dus misschien heeft hij toch ergens last van, wat jeuk veroorzaakt...
« Laatste verandering: Januari 05, 2008, 14:51:31 door Marloes » Gelogd
yfke
Those who are lost are not forgotten
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #12 Gepost op: Januari 05, 2008, 14:48:31 »

Arwen doet dat ggg ook bij appel, en ze schraapt dan met hara tandjes langs der lippen en tong

MaMariet
Zuigeling
*

« Antwoord #13 Gepost op: Januari 09, 2008, 11:24:26 »

Noah is ook heel bewegelijk met zn tong. Toch heb ik niet de indruk dat het met allergie te maken heeft. (Meer een gevoel dan dat het ergens op gebaseerd is.)
Ik heb trouwens volgende week dinsdag een afspraak bij de KNOarts. Ben benieuwd wat daar uitkomt.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: