Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Januari 08, 2009, 02:24:11

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rijst-allergie......en hoe! Het bewijs......  (gelezen 166 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Duracell
Mama

Lief: +0/-0

Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!

« Gepost op: Juli 20, 2008, 02:08:04 »

SH*T, ik heb weer gelijk....#$%^&%##$%^&**$$!!!! Schrik!

Na ruim 4 uur heeft Lennard het eindelijk opgegeven en slaapt hij, na 3 x een (halve) fles melk gehad te hebben. Vlak voor het slapengaan vis ik het weggegooide potje Olvarit banaan uit de vuilnisbak, om voor de zekerheid te checken of ik iets over het hoofd zie. Ik ging er altijd blindelings vanuit dat er in die 4-maandenpotjes pure ingrediënten zitten, want wat geef je een baby van 4 maanden anders???

Eerst lees ik rechts: "koemelkvrij, glutenvrij, rijk aan vitamine C...." Ik denk: hoezo rjik aan vitamine C, er zit helemaal niet zoveel vitamine C in banaan...?? Ik zoeken naar de ingrediënten, aan de linkerkant, in de allerkleinste lettertjes staat er vervolgens: 68% banaan, water, 3% geconcentreerd appelsap, 3% rijst (K..**), 1% geconcentreerd citroensap (K..**), vitamine C.

Whaaaaaaaa Schrik!

Grrrrr...arm schaap, ik heb hem gewoon rijst en citroensap zitten voeren terwijl hij zo allergisch is als de *** daarvoor! Dat verklaart alles....Ik ga naar bed, maar ben er net weer uit om de andere potjes (die ik notabene vanmiddag heb gekocht) te checken. Komt ie:

- potje peer: zelfde ingrediënten als de banaan
- wortel: wortel, 15% rijst!
- sperciebonen: 17 % rijst!!
- bloemkool: 23% rijst!!!

Als er iemand op dit forum nog twijfelt aan Lennard z'n rijstallergie....daarom lukt die bijvoeding dus niet! En had ik gelijk dat hij overal op reageert, behalve de mango.....Ik heb in het verleden wel pure banaan aan hem gegeven (lekker zelf laten kluiven) maar weet niet meer hoe hij reageerde. Ik denk dat hij toen ook nog op de dextrose reageerde dus....

Owwwww....je had gelijk Nynke, soms is het iets wat je over het hoofd ziet, iets wat alle reacties verklaart.... Van het lachen of wat?

Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +36/-0

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 20, 2008, 08:24:02 »

Ow...jeetje wat naar joh!
Tja, toch alles na blijven kijken.
Het was al duidelijk en nu nog even extra...
Belachelijk wat er allemaal in die potjes zit, dus echt geef het maar puur!

Maar eerst even rust en dan weer proberen.
Heel veel succes en hoop dat de rijst snel zijn lijfje uit is.

Dikke  knuffel Ageeth

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #2 Gepost op: Juli 20, 2008, 09:00:22 »

De potjes zijn een bekende... zeker voor mij, omdat er in de meeste ook appel en/of citrus zit. Ik moest nu alles wel zelf klaarmaken en heb toen met Irene en Anne het ook niet geweten  Huilie

Had het hier ooit wel een keer op het forum gezet, maar misschien toch dat topic maar even opzoeken of gewoonweg bij de sticky erbij schrijven. Potjes zijn nooooooit puur datgeen wat het eigenlijk hoort te zijn!

Sterkte meis!

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 20, 2008, 11:46:20 »

Ik hoef  hier ook geen potjes te geven omdat er altijd wel wat in zit waar Nele niet tegen kan. Hier is dat dus de appel.

Op vakantie kon ik de rodekoolsalade niet weerstaan. Overal stond bij wat er in de salade's zat. Ahum ja... dachten we. Maar in rode kool wordt heel vaak appel verwerkt. Nele kon slecht poepen en was zo onrustig tot huilen toe. Ik eet geen lepel rodekoolsalade meer en de klachten waren met 2 dagen zo goed als weg!
Nou, zei John. Jij eet GEEN rode kool meer hoor!
Voor hem is het ook duidelijk geworden dat Nele echt allergisch is. Want normaal is hij op zijn werk en merkt hij er weinig van. Maar nu heeft ie het zelf gezien.  goei van je!

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

yfke
Babycakes ^^
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #4 Gepost op: Juli 20, 2008, 11:56:20 »

Sneu voor hem, maar   echt  ALTIJD op etiketten letten.
Zo heb ik per ongeluk een keer arwen ei gegeven,   wat gevolgd werd met ritje ziekenhuis omdat ze dus toen der eerste shock kreeg.

het is ook neit makkelijk allemaal,  maar verwijt jezelf niks, we zijn mensen we maken allemaal foutjes.
EN dat je met je dame al eerder meegemaakt hebt  maakt geen verschil elk kindje is anders.

knuffel

Je weet dat hij met jullie liefde en zorg er ook weer boven op komt.

One step at a time..There's no need to rush..It's like learning to fly
Or falling in love..It's gonna happen and it's..Supposed to happen that we.. Find the reasons why..One step at a time..
Duracell
Mama

Lief: +0/-0

Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 20, 2008, 14:27:43 »

Ik ben vooral opgelucht dat ik nu eindelijk weet waarom hij op alle bijvoeding reageerde....ik dacht echt, dat kan toch niet, een kind dat reageert op banaan, peer, wortel, broccoli, bloemkool én sperciebonen.....nu heb ik in ieder geval een verklaring die ik begrijp. Ik verwijt het meer die suffe potjes, vers is eigenlijk veel beter en gezonder....En dan is het helemaal niet erg om zelf groente en fruit klaar te maken!

Uit de bioresonantietest komt dat hij wel tegen steenvruchten (perzik, abrikoos, kers) en pitvruchten kan (peer, appel). Die appel wacht ik nog maar mee, ik heb wel een goed vertrouwen in die test, maar ik wil het altijd nog zelf uittesten.

Ik heb nu verse wortel en bloemkool in huis, dus dat zal ik vanavond koken en in ijsblokjes invriezen. We gaan smullen vanaf deze week! YEAH

Miekes
Peuter

Lief: +1/-0

« Antwoord #6 Gepost op: Juli 20, 2008, 15:45:49 »

Joh, wat vervelend nu toch! Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit van een allergie voor rijst heb gehoord. Wij moeten rijst nog proberen, maar ging er van uit dat dit bij iedereen altijd goed gaat. Naar, joh!
Hier eet mijn dochter ook nooit potjes. Ook om de reden dat er altijd wel wat vreemds in zit en puur toch beter is. En ze kan niet tegen appel en dat zit werkelijk overal in!
We geven haar ook het liefst biologisch. Doen meer van jullie dat: eten invriezen? Als het kan eet mijn dochter met de pot mee en anders kook ik even snel een aardappeltje met groente in een pannetje. Gaat supervlug.

Miekes

Dochtertje, geboren op 26-09-2007, koemelk-, ei-, soja- en tomatenallergie, dus mam's is op dieet.
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 20, 2008, 16:40:37 »

Ik maakte meestal voor drie/vier dagen tegelijk klaar... omdat je toch drie/vier dagen puur dat nieuwe voedingsmiddel moet geven. Een deel ging dan idd wel even de vriezer in, langer dan twee dagen wil ik het niet in koelkast bewaren.

Maar tegenwoordig gewoon met de pot mee....

mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +21/-1

« Antwoord #8 Gepost op: Juli 21, 2008, 20:18:17 »

Ach wat sneu zeg voor je kleine man. Wat een ellende. Het arme kind.

Hier geven we ook alles vers omdat ik die potjes niets vind, veel te dun en smakeloos en veel te veel afval. Vers is veel lekkerder.

Groetjes van marloes

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: