Hoi hoi,
Het is erg lastig en herken het verlangen naar zwart op wit zeker.
Wij hebben uiteindelijk het aanbod van de kinderarts aangenomen om de dubbelblindeprovocatieproef te gaan doen in het ziekenhuis.
Maar Kyan wilde het echt niet drinken! Wat een drama... daarna een afspraak gemaakt om te kijken hoe we de proef wel kunnen doen.
Ze wilden dan er pannenkoeken van bakken en dat zou hij dan moeten eten.
Maar bij een bezoek aan het Allergie Centrum in Utrecht hoorde ik van de arts daar dat dit helemaal geen zin heeft omdat de melkeiwitten dan veranderen.
Wij hebben nu deze week besloten om niet verder te gaan met de dubbelblindeprovocatietesten.
Ik kwam er achter dat ik die testen graag wilde als bevestiging, ik zie immers dat mijn kind reageerd op bepaalde voedingsmiddelen maar in mijn omgeving en de ha zien dit niet zo duidelijk. Dat kan ook niet omdat ze hem maar een kort moment meemaken en ik ook nog eens de neiging heb om de dingen af te zwakken.
Het bewijzen en snel duidelijkheid was achteraf gezien onze grootste reden om te kiezen voor de dubbelblindetesten.
Nu zijn we blij dat Kyan het lekker doet op het dieet, en zien ons vrolijke ventje en genieten van hem.
De weg is langer voor mijn gevoel maar ook rustiger en vriendelijker voor Kyan.
Ik snap dus heel goed dat je er voor kiest maar kijk eens waarom je deze keuze maakt.
Het is erg moeilijk om anderen te bewijzen dat je kindje last heeft, maar als jij het ziet is het zo.
Jullie zijn degene die jullie kindje het meeste zien en meemaken en weten heel goed dat het zo is.
Het blijft natuurlijk ook wel lastig om niet alle poepen en scheten aan een eventuele allergie toe te wijzen maar dat herkennen we denk ik allemaal wel.
Maar familie en vrienden die even een uurtje langs komen zien en horen niet de huil en hang dagen/ nachten en zien vooral het leuke ff clownen als er bezoek is moment.
Succes met het maken van je keuze!
Ow Kyan en ik worden ook door Stefan Kleintjes begeleid, is een erg fijne dieetist die erg veel van borstvoeding weet.

Ageeth