Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. September 08, 2008, 01:26:53

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Tóch allergie?  (gelezen 70 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Debby mv Lynn
Gast
« Gepost op: Juli 09, 2007, 11:23:12 »

Hoi allemaal!
Ik sta er in eerste instantie niet van te kijken (aangezien Stef ook allergisch reageerde op vanalles  triest ) maar na 11 maanden kijk ik er toch wel van op!? rolleye
Lynn reageerde al eerder af en toe met een rode, pukkelige huid rond haar mond en dit verdween ook steeds weer. Maar nu gaat het niet meer weg! Erger nog, het lijkt wel of haar wangen het nu ook krijgen!!! Ik smeer me een ongeluk met de mm maar door al haar gekwijl  (door die @#%^&% nare tanden) is dat er ook zó weer vanaf.  blink
Ze eet al vanaf 6 maanden allerlei soorten fruit (peer durf ik daarom niet te vertrouwen en schrap ik dus al weekje   :-\ ), groenten (geen idee maar volgens mij toen die tijd alleen erg harde ontlasting door de peentjes, Nynke, dat was het toen tóch hè!) en brood met margarine. Nu sinds maandje kaas/worst op brood en af en toe een Nijntje koekje.
Kan het zo zijn dat ze nú pas gaat reageren op bepaald voedsel (of voor mijn part smeerseltjes) doordat het langer gegeven wordt???
Ik vind haar zo sneu met die eczeemplekjes rond haar mond, ze gaat ook huilen als ik er aan kom en krabbelt er ook soms aan.
Wat denken jullie?
Terug naar begin en weer alleen brood met margarine en geen koekjes meer?
Ik ga geen dokter opzoeken want ik krijg naar mijn zin té snel hormoonzalf voorgeschreven!!!
 :-* Debby

Marloes
BallenBak
Mama

Lief: +7/-11

« Antwoord #1 Gepost op: Juli 09, 2007, 12:46:10 »

Hoi Debby!
Ik ben nadat Marly eczeem kreeg (weekje of 5 geleden), wel weer helemaal naar nul gegaan, alleen nog bv. En dan smeren met molkosan. Daar is het helemaal van weggegaan en weet nu dus ook dat het wel van de voeding komt en niet bijv. van wasmiddel of smeerseltjes. Nu zijn we weer begonnen met bijvoeden en langzaam komt de eczeem weer terug, dus ben weer aan het smeren geslagen. Ze heeft te veel verschillende dingen gehad, dat ik eigenlijk niet meer kan zeggen waar het nu van komt. Maar ik stop nu niet meer met bijvoeden. Ik hoop dat ze er zo overheen groeit. Bij mijzelf heeft het ook geholpen met alleen smeren en uiteindelijk (na máánden) was de eczeem weg en is niet meer teruggekomen. Wat dus wel altijd gebeurde als ik die vreselijke hormooncrème van de dokter gebruikte.
Ik weet alleen niet of Lynn op koemelk reageert. Want molkosan is wel het vocht wat overblijft als ze Zwitserse kaas maken. Anders misschien het proberen waard? Ik moet er wel gelijk bijzeggen dat het eerst erger wordt, de plekjes worden echt wondjes maar daarna heelt dat en is het plekje weg. Ik doordrenk een watje met het spul en dep het dan op de plekjes en dan laten drogen, 3x per dag. Dat ze nu pas reageert kan toch. Misschien even een verminderde weerstand?
Ik kreeg het ook opeens een jaar of ... pfff... 5 of zo geleden, terwijl ik niks vreemd oid had gegeten. Wel weet ik van vroeger dat de homeopaat zegt dat ik overgevoelig ben voor suiker. En toen ik dus die paar jaar geleden weer met die eczeem bij hem was, zei hij (en had ook een paar testjes gedaan) dat het weer van suiker kwam. Omdat ik nogal een zoetekauw ben, kan ik echt niet zonder suiker. Dus heb dat ook gewoon doorgegeten (hoewel... wel poging gedaan, maar mislukt :-[, suiker zit in zóveel!). Met die molkosan dus helemaal weggegaan. Het is overigens hier alleen verkrijgbaar bij de apotheek.

Misschien heb je iets aan mijn verhaaltje? Succes ermee!
Debby mv Lynn
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 09, 2007, 13:55:06 »

Dank je Marloes,
Ik ga het denk ik maar met smeren meteen proberen en niet terug naar af want ik vrees dat we dan een gillend kind aan tafel hebben zitten!!!
Ze vind écht álles lekker en ik wil haar niets ontzeggen maar wil ook niet dat het erger wordt natuurlijk!!!
Als jij er baat bij hebt kan ik het misschien ook proberen. Hopen maar dat het lukt.
Die suiker zou het ook wel eens kunnen zijn (reageer zelf ook op suiker met loom en sloom zijn) en aangezien we gisteren een verjaardag hadden en Lynn natúúrlijk hapjes slagroom kreeg van de oma's en PAPA  blink kan het héél goed! Het was vanmorgen nl. veel vuriger.
Hmmm maar even goed opletten als ik aan het werk ben......cameraatje instaleren??? ROFL
De instructie ga ik er weer inpeperen bij het thuisfront!!!
Doei Debs
Marloes
BallenBak
Mama

Lief: +7/-11

« Antwoord #3 Gepost op: Juli 09, 2007, 14:03:31 »

maar écht; schrik niet! Het wordt echt eerst veel erger! Ziet er niet leuk uit, maar daarna wordt het beter...
Debby mv Lynn
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 09, 2007, 14:10:27 »

Toen Stef zo erg eczeem had werd het ook eerst veel erger nadat we bij een natuurgenezer waren geweest, die voorspelde het ook, eerst wordt het erger maar dán.....en ja, het ging weg en kwam nóóit meer terug!!!
Maar ik vind het bij Lynn nog niet dusdanig dat ik er weer een dagje Maarn tegenaan gooi, (met bijkomende zwevende genezer en lachbuien inhouden  knipoog ) eerst maar even iets anders proberen!
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #5 Gepost op: Juli 09, 2007, 14:23:28 »

Hey Debby,

Als eerste de nijntjekoekjes maar de deur uit.... Bevat: ei, soja-lecithine, gluten, tarwe, sulfiet (E220 t/m E228). Kan sporen bevatten van: melkeiwit, lactose, rogge, noten, pinda's, sesam.

Geef dan bijvoorbeeld liga tweede stap (koemelk en kippenei vrij), rijstewafels, soepstengels.

De wortel gaat meestal samen met appel... die zou ik eerder verdenken dan de peer.

En ja als ze steeds meer allergeen binnenkrijgt waar ze gevoelig voor is (nu immers ook rechtstreeks binnen niet alleen maar via sporen in de bv) kan ze nu een duidelijkere reactie gaan geven. Omdat je aangeeft dat het niet alle dagen hetzelfde is, zou ik zelf niet zo snel de nadruk op koemelk leggen (dat eet/drink je immers iedere dag vermoedelijk... Worst zou ei in kunnen zitten... hangt van de worst af.

Maarja, je kan ook een dagboekje bijhouden om te kijken of je een verband kan leggen.

Groetjes, Nynke

Debby mv Lynn
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: Juli 09, 2007, 14:32:15 »

Ja die Nijntje koekjes vedacht ik ook al maar ja, je gaat ervan uit dat het speciale baby koekjes zijn en er staat bij koemelk en glutenvrij!!!
Ik moet daar nog even een weg in vinden geloof ik....... tong
yfke
Those who are lost are not forgotten
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #7 Gepost op: Juli 09, 2007, 20:35:36 »

jammer dat het toch een allergie voor iets lijkt te zijn , sterkte met het uitpuzzelen

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: