Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. September 07, 2008, 12:40:40

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Update: arwen's onderzoek naar coeliakie  (gelezen 465 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Yvonne
Mama

Lief: +4/-0

« Antwoord #45 Gepost op: Mei 05, 2008, 17:14:08 »

Kan me voorstellen dat dit heel spannend voor je is. Door de biopt heb je straks dan wel 100% diagnose?? Wat een ellende toch voor je meiske. Hoop dat het allemaal meevalt. Het is zo'n dapper ding. Is xyzall een middel om de kans op een allergische reactie te verkleinen? Ik duim voor je dat jullie er samen goed doorheen komen (wanneer het ook is). Heb je snel daarna ook de uitslag of moet je dan nog lang in spanning zitten??
 knuffel

Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #46 Gepost op: Mei 05, 2008, 17:43:36 »

Oei het komt hard dichterbij... griezelig! Maarja, daarna mag je weer direct glutenvrij, da's dan wel weer groot voordeel!!! Het is uiteindelijk wel ten goede van jouw machtig dappere meiske! Als het coeliakie is... weet je dat het dieet haar veel goeds gaat geven, ja het is een belasting... maar de gevolgen van geen dieet volgen bij coeliakie zijn te groot... dus doe je het met liefde!

Meis, we denken aan jou en je bikkeltje! In gedachten zijn we op de dag zelf bij je... al weten we de datum niet  Knipoog

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #47 Gepost op: Mei 05, 2008, 18:38:00 »

Jeetje, nou komt het allemaal wel heel dichtbij he?
spannend allemaal
sterkte en succes met het wachten voor jou en voor je kleine stoere meiske
 knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #48 Gepost op: Mei 05, 2008, 19:15:48 »

Kee, dat komt wel snel dichterbij...spannend hoor.
Wel heftig, maar dan weten jullie ook waar je aan toe bent.
Veel succes dan!!

knuffel Ageeth

Jelief
hehe eindelijk een andere ticker ;)
Mama

Je kan ook niet alles weten...

« Antwoord #49 Gepost op: Mei 07, 2008, 10:20:27 »

knuffel

mamavanfloor
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

Onze vreugde in ons leven !!!

« Antwoord #50 Gepost op: Mei 13, 2008, 16:33:29 »

Vandaag heeft Arwen de duodenoscopie gehad oftewel biopt van de endeldarm.
6 uur op pad, om precies op tijd daar te zijn.
We mochten direct door en kreeg arwen haar mooie  ziekenhuishempje aan

even wegen en tempen en een zetpilletje en na 5 minuutjes in het grote bed op naar de ok ( ik mocht als enige van de ouders mee, waren nog 2 andere kindjes voor kno en die meosten wachten :X )
Arwen intussen helemaal slaapdronken, wat er wel erg komisch uitzag want ze wou zo graag alles zien .
Daarna met de assistent mee.

Intussen  heb ik maar zitten nagelbijten en na een uurtje ongeveer mochten we haar weer bij de recovery ophalen.
Daar was ze wel heel erg van slag, maar na een goed half uurtje was dat weer weg.
Ze is nog wel wat uit haar doen , maar das logisch.

Haar dapperheid werd beloond met een mooi diploma en door mama met een wipkip en opa en oma  speeltjes voor in het zwembadje.
zo trots op mijn lieve  dappere grote stoere meid

Edit: eventjes geplaatst names Yfke, ze kon niks op forum plaatsen

Anouschka
Super Mama

Lief: +9/-0

« Antwoord #51 Gepost op: Mei 13, 2008, 16:35:45 »

Wow mooie foto's hoor!
Wat een flinke meid!
En heeft ze er nu nog last van?

Groetjes Anouschka
mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07)

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #52 Gepost op: Mei 13, 2008, 18:13:00 »

Ow meiske... je hebt het gelukkig nu achter de rug!! En??? Konden de artsen gelijk al wat zeggen? Ze hebben immers de darmwand ook bekeken via de camera....

Wat is Arwen een bikkel geweest! Zoals ze zit met dat hemd aan... en zomaar over in de armen van de assistent (lijkt wel erg lief). Heb vaak aan jullie moeten denken vandaag!

knuffel knuffel knuffel knuffel knuffel

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #53 Gepost op: Mei 13, 2008, 19:04:43 »

Wauw!
knappe stoere tante hoor!
hartstikke goed.

ben idd net als Nynke wel benieuwd of de dokters al wat weten. knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Yvonne
Mama

« Antwoord #54 Gepost op: Mei 13, 2008, 19:51:15 »

Poeh, da's toch allemaal niet niks! Wat is ze toch een dappere meid. Die verdient zeker een wipkip! Ik hoop dat ze snel een beetje weer in haar humpie is.
 knuffel

Lilian
Mama

Lief: +0/-0

« Antwoord #55 Gepost op: Mei 13, 2008, 20:04:04 »

Oooh, wat een enorm schattige foto's!! Echt aandoenlijk hoe ze erbij zit. En gelukkig is het achter de rug en wat ziet je meisje er inderdaad stoer uit. Knap hoor. Ben heel benieuwd naar de uitslag!!

knuffel Lilian

edit: smiley opmaak aangepast
« Laatste verandering: Mei 14, 2008, 13:45:15 door antoinettez » Gelogd

Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)

Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #56 Gepost op: Mei 13, 2008, 20:37:10 »

Wat een stoere griet is het ook!!
Fijn dat het nu voorbij is...wanneer hoor je meer?

Goed om haar lekker te verwennen, ze moet een hoop door staan en doet dat ook super....maar toch een extra  knuffel verdiend ze zeker!

kussie Ageeth

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #57 Gepost op: Mei 14, 2008, 21:03:38 »

Namens Yf:

23 mei hoor ik meer definitieve diagnose, dan hebben ze de biopten gecontroleerd.
Wel was er zichtbaar schade aan de darmen, volgens coeliakieforum zit ze dan  eigenlijk al een marsh 2 , dus is marsh 2 of 3 a waarschijnlijk.
Maar ze kon verder niets zeggen omdat het bloed dus niets uitwees, wel moet ze  ook al mocht het geen coeliakie zijn gv blijven voorlopig, met coeliakie levenslang..  enne nynke ze was zo  lief mee  door de dormicum ;)

Overzicht Marsh typeringen:
Marsh I; geen schade aan het darmslijmvlies, maar wel een waarneembare afweerreactie/ ontsteking.
Marsh II; geen schade aan het darmslijmvlies, verhoogde aanmaak nieuwe darmvlokken, duidelijke afweerreactie/ ontsteking
Marsh III A; gedeeltelijke darmvlokatrofie, darmvlokken zijn stomp en verkort, aanmaak nieuwe darmvlokken, duidelijke afweerreactie/ontsteking
Marsh III B; gedeeltelijke darmvlokatrofie maar aparte darmvlokken zijn nog waar te nemen, aanmaak nieuwe darmvlokken, duidelijke afweerreactie/ ontsteking
Marsh III C; darmvlokken zijn afwezig of rudimentair aanwezig, aanmaak nieuwe darmvlokken, forse afweerreactie/ ontsteking
Marsh IV; totale vlokatrofie, geen duidelijke afweer/ontstekingsreactie, geen aanmaak van nieuwe darmvlokken
Daarna komt refractaire coeliakie type 1, geen herstel met dieet, zonder afwijkende T-cellen en type 2, geen herstel met dieet, met afwijkende T-cellen.

als ik zo hier kijk dan kan het dus al geen marsh 1 en 2 zijn, want er was wel gedeeltelijke schade gevonden..

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #58 Gepost op: Mei 14, 2008, 21:10:10 »

Lieve Yf,

Zo te lezen komen jullie er nog niet slecht af! Met dieet goed te leven, zou alleen zelf er wel voor waken dat ze kruimels binnen krijgt. Bij niet goed volgen dieet, kunnen er veel lelijkere toekomstbeelden akelig dichtbij komen. Beter nu heel goed volgen, zodat ze eventueel in pubertijd wat dwars kan gaan wezen (biertjes drinken bijvoorbeeld...) en dat haar darmen dan die tijdelijke aanslag nog aan kunnen, omdat ze nog niet zo beschadigd zijn.

Als ze nu (door familie, want ik weet wel dat jij als een havik oplet) wat minder goed in de gaten wordt gehouden omdat het "maar" een type 2 of 3 is... Alles om de darmen zo goed mogelijk te houden!!! Heb documentaire gezien over de gevolgen van Coeliakie en dan deels ook gericht op mensen die het dieet niet goed gevolgd hadden... Dat zou ik absoluut niet wensen voor mijn dochter of welk ander kind dan ook!

knuffel knuffel knuffel

Miekes
Dreumes
**

Lief: +0/-0

« Antwoord #59 Gepost op: Mei 14, 2008, 21:40:58 »

Hoi Yfke,
Ik weet niet zo goed of dit nu onder de categorie "meevallen"  valt? Ik heb niet alles gevolgd de laatste tijd, maar het lijkt me toch nog een hoop gedoe, niet?
Succes met alles!

Groet Miekes

Dochtertje, geboren op 26-09-2007, koemelk-, ei-, soja- en tomatenallergie, dus mam's is op dieet.
Pagina's: 1 2 3 [4] 5 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: