Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Januari 07, 2009, 22:38:02

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Update: arwen's onderzoek naar coeliakie  (gelezen 680 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #60 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:01:06 »

Hoi Yf,

Poehee... ik ben er wel een beetje stil van. Marsh 3 vind ik toch al best pittig hoor.
Geef je meisje maar een dikke zoen van me!

En dit voor jou  knuffel

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #61 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:16:47 »

Meevallen in de vorm van beschadiging darm... en bevestiging van Yf haar gevoel. Arwen is al zo'n lange tijd aan het kwakkelen.. al zo lang zoveel problemen... Yf vermoedde al een gluten overgevoeligheid. Moest provoceren om het te "bewijzen" in het bloed, was niet in het bloed te bewijzen... dus nu darmbiopt.

Het dieet is een hoop gedoe, maar het is een bepaalde levenswijze waar je wel aan went. Er zijn veel producten die je kan gebruiken, het is alleen de dagelijkse handigheid die je moet ontwikkelen.

knuffel

astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #62 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:39:18 »

Poeh heej, het is nogal wat.

maar als ik nynke zo begrijp is er wel goed mee om te gaan?
hopelijk niet nog erger dan je nu zelf al vermoed knuffel knuffel knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #63 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:46:49 »

Het is niet leuk... maar als het erkend is, krijg je wel plots meer medewerking dan tot nu toe. Arwen is gewoon een zorgenkindje, heeft pijn, heeft groeiproblemen, wat met fantomalt wordt opgevangen.... Ja je zit de rest van je leven op een dieet... maar als je niet anders weet? Dan leer je zo boodschappen doen, zo koken, zo uitgaan, zo....

De situatie is niet anders en dan is het fijn dat je uiteindelijk toch een handvat krijgt om mee verder te kunnen!

Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +36/-0

« Antwoord #64 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:49:39 »

Phoe, heftig hoor!
Lijkt me wel dubbel idd wel blij met de erkening en meer medewerking en vergoedingen.
Maar het blijft lastig het dieet, en je meisje heeft er wel een hoop last van.
Kan ze nu ook medicatoe krijgen die haar darmen weer helpen herstellen?
Zijn er wel middelen die haar kunnen helpen als de diagnose duidelijk is?

Hele dikke  knuffel voor jullie 2!
Ageeth

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #65 Gepost op: Mei 14, 2008, 23:19:40 »

Het is niet leuk... maar als het erkend is, krijg je wel plots meer medewerking dan tot nu toe. Arwen is gewoon een zorgenkindje, heeft pijn, heeft groeiproblemen, wat met fantomalt wordt opgevangen.... Ja je zit de rest van je leven op een dieet... maar als je niet anders weet? Dan leer je zo boodschappen doen, zo koken, zo uitgaan, zo....

De situatie is niet anders en dan is het fijn dat je uiteindelijk toch een handvat krijgt om mee verder te kunnen!

Nou dat is zeker fijn als je een handvat krijgen kan of hebt knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Ron v S
Zuigeling
*

Lief: +2/-0

Ben er om jullie te helpen...

« Antwoord #66 Gepost op: Mei 15, 2008, 23:08:17 »

Nou ze heeft het dapper doorstaan allemaal hoor.
Ben reuze benieuwd wat de medische wetenschap allemaal gaat vertellen de 23 ste.

Sterkte met het kleine meisje
yfke
Babycakes ^^
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #67 Gepost op: Mei 26, 2008, 14:43:31 »

Nou waar te beginnen, wist het vrijdag al, en heb even lekker gebabbeld met nynke over de telefoon dus die weet het al.

Maar goed vrijdag dus het telefoontje van de arts, zenuw zenuw.. maar we kregen goed nieuws.
God zij dank is het geen coeliakie  Joker:snacken: je kon de opluchting daarvan zelfs horen in de stem van de kinderarts.

Maar toen kregen we het slechte nieuws, er was tenslotte beschadiging aan de darm gevonden, na uitgebreid onderzoek, anamneses van eerdree bezoeken en testen erbij, en had vertld dat ze  een enkele keer gewone  tarwe maccaroni kreeg.  ( 2 keer ofzo ) , maar goed aan gluten hangen altijd wel spoortjes tarwe eiwit.
Dat kleine rotbeetje eiwit heetf haar darmen beschadigd, en flink, want het komt sporadisch voor dat de 12 vingerige darm zulke schade oploopt door allergie.
Dat ze zo gevoelig was bleek wel uit dat rot beetje soja olie waar  een nanogram ofzo eiwit van in het hele blik zit  reactie geeft. echter zie je bij sojaintollerantie etc. andere schade.
Conclusie mijn kind is te gevoelig.
Maar het positieve hieraan is hier kan ze overheen groeien mogenlijk.

Wat nu? feitelijk moeten we haar wel behandelen alsof ze coeliakie heeft.  en ron kan dat beamen dat is streng zeer streng, zelfs producten waar mogelijk sporen van kunnen zitten zou dus niet mogen. nu kreeg ze dat gelukkig al niet dat scheelt nogal. ivm de koemelk en de soja en de kippenei.

Voor de rest de aankomende 2 jaar  dus zo ontiegelijk streng zijn, ze zit nog zeker 2 jaar vast aan de neocate advanced ( wordt nog leuk een kleuter aan de babyvoeding ;) )  speciale kleurtjes klei etc zal nodig zijn. ( wordt leuk met een school zoeken  oepsiefloepsie)
En een dieet  bestaande uit: bloemkool, broccoli, spercieboon, rodekool verse , zuurkool, aardappeltjes, rijst, gv maismaccaroni, de dino/milliekoekjes en de cracottes van schar, en rijstemelk  druifjes  en banaan en tomatenketchup van heinz.
Dan alleen nog in die vorm zoals ze het kent, dus een maiskolf mag weer niet ivm andere verwerking en meer eiwitten etc. lang medisch verhaal aan wat erg logisch klonk ook.
Ook dat voor de aankomende 2 jaar. blijven er klachten dan verder elimineren en nog strenger.

Wij mogen dus 2 jaar geen provocaties doen , scheelt ook weer 2 jaar geen  bloedprik drama's etc. en zkh bezoeken zolang alles goed blijft gaan en ze groeit in lengte en gewicht.  Maar mocht er iets zijn, dan wordt ik gewoon direct geholpen, ze blijft dus aan de epipen  ook voorlopig wel.  Er zijn zover haar kennis gaat maar enkele gevallen van zulke gevoeligen bekend, eentje behandelt ze in het wkz, arwen en nog via het VU .
Reden van geen provocaties is het herstel van de darmen, ron zal denk ik wel bekend zijn dat de herstel periode van de darmen  gemiddel  anderhalf jaar a 2 nodig hebben om goed te genezen.

AL met al, ben ik reuzenblij wel dat het geen coeliakie is, maar vind dit wel erg pittig, verdrietig en nog meer woorden die ik maar niet zal plaatsen.

HOpenlijk, geeft die 2 jaar wel voldoende rust en misschien verdwijnen in die loop van die tijd wel een aantal allergie-en.

Maar bovenal ben ik trost, en dan ook megamegamegatrots op arwen, mijn kleine lieve bijzondere dappere dame, zoveel zo pittig en ze is echt zo lief en makkelijk en bovenal zo sterk.

en vrijdag heb ik na al die jaren eens echt goed mijn verdriet frustraties en boosheid geuit, dat had deze mama wel eens verdient.

One step at a time..There's no need to rush..It's like learning to fly
Or falling in love..It's gonna happen and it's..Supposed to happen that we.. Find the reasons why..One step at a time..
mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +21/-1

« Antwoord #68 Gepost op: Mei 26, 2008, 15:28:02 »

Hoi Yfke,

jeetje zeg, wat een dieet!!! Arme Arwen. heeft ze er pijn van? (sorry,ik heb niet alles gelezen).

Ik hoop dat je kleine meid nu rust in haar buik gaat krijgen en het over twee jaar heel goed zal gaan met provoceren.

knuffel van Marloes, ook vor je grote meid Arwen, die zo flink is!!! dit is okee

yfke
Babycakes ^^
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #69 Gepost op: Mei 26, 2008, 15:42:58 »

met de beschadiging die ze had ja, ze moet onwijze pijn hebben gehad en nog wel hebben, maar denk door alles ze simpelweg niet anders gewent is die pijn te hebben als je begrijpt wat ik bedoel

One step at a time..There's no need to rush..It's like learning to fly
Or falling in love..It's gonna happen and it's..Supposed to happen that we.. Find the reasons why..One step at a time..
Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #70 Gepost op: Mei 26, 2008, 15:53:22 »

Hey Yf,

Aan de foon al lang en breed over gehad, maar hier ook nog een dikke  knuffel en  dit is okee Het dieet en twee jaar geen introductie is hels... maar als het goed is gaat jouw grietje steeds minder pijn hebben en wordt ze misschien ook wat rustiger (pijn geeft ook actie) Ze hoeft nu niet meer gepest te worden met allerlei onderzoeken en provocaties... ze krijgt nu eindelijk rust!

Ze weet gelukkig niet anders, zal de andere dingen niet zo missen... al merk ik bij Renée wel dat ze soms ontzettend toe is aan wat nieuws! Ach... je mag dan alsnog wat maisprut invriezen en een maisijsje maken  Knipoog Kopop!!

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #71 Gepost op: Mei 26, 2008, 16:48:03 »

Jeetje Yfke.
het is nogal een verhaal zeg.
Arme ARwen en voor jou ook ff een hele dikke  knuffel het is niet niks om dit allemaal te horen en te beseffen.

knuffel kussie

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +36/-0

« Antwoord #72 Gepost op: Mei 26, 2008, 20:00:51 »

Phoe Yvonne, wel weer goed maar toch ook minder goed nieuws....maar ja daar ging je ook wel een beetje van uit.
Wel fijn dat er nu even rust komt qua onderzoeken en zh bezoeken.
2 jaar is lang om geen nieuwe dingen te mogen geven, pittig hoor.
Maar hoop dat er na die tijd ook resultaat te zien zal zijn.

Hele dikke knuf voor jou en Arwen!
 knuffel kussie knuffel Ageeth

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #73 Gepost op: Mei 26, 2008, 20:13:59 »

Tjee zeg wat pittig! Echt heftig het dieet van Arwen!
2 Jaar lang.. poeh...
Sterkte meid! voor jullie allebei  knuffel

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Lilian
Mama

Lief: +1/-0

« Antwoord #74 Gepost op: Mei 26, 2008, 20:56:39 »

Pfoe, nou, ja, gelukkig is het idd geen coeliakie, maarre, makkelijker wordt het er de komende 2 jaar dus niet op... Ik geloof dat je je inderdaad al van alles hebt bedacht daarover. Met alle woorden die je niet met ons hebt gedeeld! Knipoog Maar ik heb heel veel bewondering voor jullie hoor, ook voor je kleine meid. Dapper is ze zeker. En supersterk. En nu ze de komende tijd zo voorzichtig moet zijn moet je misschien maar zo denken: aan liefde komt ze in ieder geval niet te kort. Een hele dikke  knuffel voor jullie en heel veel sterkte met alles.

Hopelijk knapt Arwen snel op en is ze van de pijn af. Dat zou al zoveel schelen in haar jonge lijfje.

Lilian

Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)

Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6   Omhoog
  Print  

Ga naar: