Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Augustus 29, 2008, 19:58:03

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: vakantie Italie  (gelezen 115 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
san68
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Gepost op: Juni 02, 2008, 22:47:22 »

Nog een vraagje, we gaan naar Italie op vakantie. Ik eet geen melk, ei, soja, varkensvlees, tomaat en vis. Kan ik dan nog iets eten in Italie? Hebben jullie tips voor mij?
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: Juni 03, 2008, 07:51:30 »

Hmm... italië zonder tomaat en kaas... hihi, ja hoor is wel mogelijk! Bij de meeste restaurants hebben ze de mixed grill wel, moet je alleen nog aangeven dat je ook geen soja (ketjap) mag als marinade. Patatjes kunnen meestal wel, stokbrood even navragen of de gok nemen dat broodverbeteraar te miniem is om erge reacties te geven.

In Italië heb je ook nog wel gewone vleesgerechten... maar neem een goede vertaling mee en zeg dat je bambino/bambina er veel pijn/jeuk door krijgt. Voor kinderen doen ze daar bijna alles!

Toetjes wordt lastiger... maar dat is dan niet anders...

AndreaF
Peuter

« Antwoord #2 Gepost op: Juni 03, 2008, 08:31:03 »

Ik kan me alleen maar bij Nynke aansluiten: Italianen zijn dol op kinderen en als zij horen dat je kindje ziek wordt van bepaald eten, zullen ze er alles aan doen om dat te voorkomen.
Italianen zien pasta als voorgerecht, dus als hoofdgerecht heb je nog heel wat te kiezen, genoeg vlees. Als toetje zou je aan vers fruit kunnen denken.

Groetjes, Andrea ~ Trotse mama van Ryan (1 november 2004) en Vince (26 september 2007)

yfke
Those who are lost are not forgotten
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #3 Gepost op: Juni 03, 2008, 14:40:03 »

er zijn ook allergielijsten te krijgen  vanuit italie, weet zo de preciese l;ink neit meer, moet volgens mij wel bij tips staan.
Je kan dan ook vragen of ze bijvoorbeeld ene bepaalde stuk tekst willen vertalen.

dat je bijvoorbeeld laat vertalen.

Ik heb i.v.m. allergie-en voor mijn kind een ( vul allergenen in ) vrij dieet, zou de kok daar alstublieft rekening mee kunnen houden.
dank u wel voor uw begrip.

san68
Zuigeling
*

« Antwoord #4 Gepost op: Juni 03, 2008, 23:06:22 »

Bedankt allemaal. Waar zijn die allergielijsten enz te verkrijgen, gewoon op internet? Wordt wel lastig, geen lekkere pizza's of ijs... maar het is voor het goede doel!
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #5 Gepost op: Juni 03, 2008, 23:33:14 »

Als je het zelf maakt, kan je wel pizza eten... maarja wordt in een restaurant zo lastig he? Je kan in principe ook een carbonarasaus (gemaakt met bijvoorbeeld rijstemelk) op je pizza doen... en daar je verdere beleg bij. Maar dat is op vakantie bijna geen doen!

Waterijs altijd even goed lezen.. dus ingrediëntenverklaringen doorspitten! De lijsten (het adres op internet) staat volgens mij wel in de sticky's, maar ben zelf op dit moment even niet helder genoeg (slaaptekort) om dat zo even voor je op te zoeken.... sorry

knuffel

Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #6 Gepost op: Juni 04, 2008, 12:20:31 »

De link kan je vinden in dit draadje: allergenenlijst vertalingen

Groet Ageeth

san68
Zuigeling
*