mama van milan
Zuigeling
Lief: +0/-0
Milan is dol op mama's melk!
|
 |
« Gepost op: Juli 11, 2007, 08:57:28 » |
|
Hoi,
Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier geweest ben, maar wil jullie toch graag wat vragen. Gisterenochtend om half 8 heb ik 1/4 glas melk gedronken. Gisteren en vanacht geen reactie gehad (WOW!) Vanochend een 1/2 glas melk gedronken. Nu maar weer afwachten...
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Mag ik al een beetje blij zijn of is dat echt nog te vroeg???
Betekend dit dat als ik bijvoorbeeld eens iets eet met een beetje melk in, dat hij niet heftig op de melk zal reageren?
Ben erg benieuwd hoe het vandaag en vanacht zal gaan verlopen,
groetjes, mama van milan.
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Mama van Milan (02-01-2007)
|
|
|
mamatotje
BallenBak
Dreumes

Lief: +5/-7
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Juli 11, 2007, 09:32:32 » |
|
Ik zou het nog heel even afwachten. Soms duurt het 24-48 uur voor je reactie hebt. Ik zou vandaag nog een beetje proberen en wellicht morgen nog, heb je dan nog steeds geen reactie, over een week nog 3 opeenlopende dagen en dan afwachten. Heb je dan nog geen reactie dan heb je tijd dat het safe is.
Of hij gaat reageren op stoffen in iets is afwachten, het kan een poosje goed gaan, maar de kans bestaat dat bij regelmatig terugkerend gebruik de allergie toch weer de kop op steekt. Tevens kan het zo zijn dat hij doordat jij een spoor van bijv melk gebruikt en hij er toch niet echt goed tegen kan, dat hij bij het provoceren van een ander middel, terwijl je die sporen van de melk nog binnen neemt, hij gaat reageren op dat spoor van de melk of op die andere provocatie. Het is dan niet duidelijk waar hij dan op reageert.
Als hij nou wel gaat reageren op de melk, laat dan de sporen ook staan.
Verder hoop ik natuurlijk dat hij niet reageren gaat!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mama van milan
Zuigeling
Lief: +0/-0
Milan is dol op mama's melk!
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Juli 12, 2007, 08:39:20 » |
|
Vandaag nog steeds geen reactie. Heb nu dus eergisteren 1/4, gisteren 1/2 en vanochtend 1 vol glas melk gedronken. Hoop het zo! Annet, als hij nu niet zou reageren op een vol glas melk, dan reageert hij toch ook niet op bijvoorbeeld een koekje waar een beetje melk in zit? Zou hij er dan al over heen gegroeid zijn, of zou het zo zijn dat het misschien iets anders geweest is en helemaal geen koemelkallergie????
Groetjes, mama van milan.
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Mama van Milan (02-01-2007)
|
|
|
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Juli 12, 2007, 08:59:11 » |
|
Het is lastig om uit te leggen, in principe kan je er nu vanuit gaan dat Milan er tegen kan, Dat zijn immers de inzichten van artsen en diëtisten. Heb alleen hier bij Renée gemerkt (en bij andere twee ook) dat het soms langer duurt voordat de darmen een reactie geven. Je gaat dan al wel de goede kant op, maar teveel van het goede (dus teveel dagen achter elkaar of grote hoeveelheden) kan toch nog problemen geven.
Vorige keer dat ik koemelk provoceerde, reageerde Renée pas na ruim een week. Ze kreeg vieze ontlasting en onrust, deze ging pas over toen ik de koemelk weer wegliet (geen tandjes, geen griep of iets dergelijks) Heb toen wel weer ook alle sporen weggelaten, het lichaam was immers weer getriggerd.
Pas nu met twee jaar kan ik zeggen dat de koemelk goed gaat.... ze eet bijna dagelijks kaas en ik eet dagelijks kaas... en ontlasting blijft goed! Toch laat ik producten met sporen van koemelk (is immers toch net even anders dan kaas) nog weg... puur angst van mezelf, wil het deze keer echt zeker weten (middelste is immers achteraf gezien nog steeds gevoelig, geeft alleen andere reacties dan toen ze klein was) Maarja ik heb hier ook met meervoudige allergieën te maken, dus producten met sporen van melk, bevatten vaak ook weer andere sporen waar ze nog wel op kan reageren.
Wat ook nog kan, is dat je uk wel op die sporen reageert met ziekte of stress..... hou de koemelk gewoon in je achterhoofd... als Milan weer klachten krijgt, kan je de proef op de som nemen. Ik provoceer expres heel langzaam. Als ik een product vind waar Renée overheen gegroeid lijkt te zijn, geef ik dat als enige nieuwe over een periode van een week of drie/vier.
Er overheen groeien kan heel snel gaan, hangt van lijfje af en van mate van allergie... Niet voor niets zijn de inzichten van diëtisten aangepast naar iedere drie maanden provoceren. Dit is bij enkelvoudige allergie ook best wel te doen.
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
yfke
Those who are lost are not forgotten
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Juli 12, 2007, 10:43:15 » |
|
Het verschil tussen kaas en melk en sporen van melk ( vaak weipoeder) is dat kaas van casseine nogwattes gemaakt is. kaas en kwark zijn eigenlijk de zachtste methodes om koemelk te introduceren.
maar lekker dat het er hoopvol uit ziet tot dusverre !
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|