Nieuws
: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!
Startpagina
VOORPAGINA
CHAT
Arcade
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
December 03, 2008, 00:33:19
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
>
Kinderen en ouders
>
Allergie
(Moderators:
yfke
,
Nynke Bal-Dekker
,
Ageeth
,
antoinettez
) >
Verhaal zoon Elma (jesni)
Pagina's:
1
[
2
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Print
Auteur
Topic: Verhaal zoon Elma (jesni) (gelezen 397 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Balletje
Moderator
Super Mama
Lief: +31/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
Re: Verhaal zoon Elma (jesni)
«
Antwoord #15 Gepost op:
Mei 27, 2008, 14:49:12 »
Hey Elma,
Dat slokje hoe klein dan ook kan zeer zeker wel reactie geven. Hier ging een spoortje kippenei via mijn voedsel naar de borstvoeding al verschrikkelijk fout, dit noemen ze dan ook een nanohoeveelheid (bij wijze van zou ruiken aan een product al voldoende kunnen zijn om reactie te geven bij heftige overgevoeligheden). Dus reactie op dat ene kleine slokje zou echt wel kunnen!
De soja geeft dus niet dezelfde reactie als koemelk, niet zo vreemd.. hier gaf koemelk spugeritus, kippenei darmproblemen en wel zo fiks dat het tegen shock aan zat. Soja gaf fikse onrust (geen spugen) en zo had alles hier een andere reactie of combinatie van klachten.
Let gewoon op hoe hij reageert. Niet of het hetzelfde is als bij andere allergenen. Kijk hoe hij normaal is en kijk wat hij gaat doen/reageren als hij een allergeen binnen krijgt. Is dat anders, valt er iets op... dan is het aan jou om te beslissen of je de heftigheid genoeg vindt zo of dat je het nog even verder wilt aankijken.
Groetjes Nynke
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée
Duracell
Mama
Lief: +0/-0
Lennard heeft 9 maanden borstvoeding gehad!
«
Antwoord #16 Gepost op:
Mei 28, 2008, 10:04:30 »
Hier ook zulke eters zodra ze last hebben van hun buik. Eloise is nu 3 en heeft ook perioden dat ze constant wil eten. Lennard krijgt nog vnl. BV en drinkt ook heel veel (vooral s'nachts) als hij last heeft van z'n darmen. Dus zo vreemd is het niet als Jesni veel eet en drinkt als hij last heeft!
En inderdaad, het hoeft soms maar een heeeeel klein beetje te zijn om een reactie te geven. In het verleden heb ik wel eens 1 gombal gegeten met mandarijnsmaak.....ik heb het geweten! De hele nacht wakker en rode wangen, gelukkig hielp Chamomilla wel. En dan hoor je van de moeder: ach 1 zo'n gombal kan ECHT niet zo'n reactie geven hoor!
Vertrouw je eigen gevoel, als ze onrustig worden, gaan krabben of diarree krijgen is het mis.
«
Laatste verandering: Mei 28, 2008, 10:16:21 door Duracell
»
jesni
Zuigeling
«
Antwoord #17 Gepost op:
Mei 31, 2008, 17:48:36 »
Hallo.
Ik heb nog eens goed geprobeerd de boel terug te zien.
En het volgende verschil is me nog te boven gekomen.
De vorige keer dat we soja getest hebben, en het door het peuterzaal voorval niet goed is gegaan, heeft hij ook op zijn voetjes, bultjes gehad, het leken wel een soort blaasjes gevuld met vocht.
Dat heeft hij deze keer niet gehad.
Wat ik tot zover elke keer begrepen heb is, dat een allergische reactie op een allergeen altijd gelijk is.
Maar ja hij is inmiddels weer sojavrij. en ook soja lecithinevrij
Nu maar afwachten tot het er weer helemaal uit is.
En hij weer rustig is.
Ben wel erg blij met de herkenning in het meer eten en drinken als ze zich niet goed voelen. Heb dat verder ook niet meer gehoord, en kreeg er ook geen erkenning in.
Maar mij gevoel zei het wel altijd.
De dietist gaat alles opnieuw bereken met wat hij voor extra's nodig heeft.
groeten Elma.
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama
Lief: +38/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
«
Antwoord #18 Gepost op:
Mei 31, 2008, 18:02:51 »
Hi Elma,
Hier is de reactie lang niet altijd gelijk, was het maar zo, want dan kon ik alles gewoon geven en aan de hand van de klachten zeggen welk stofje verkeerd was. Mate en ernst van de reactie hangt af van de aanwezige weerstand en lichaamsgesteldheid én hoeveelheid (reactie is er wel, maar lijkt iets milder, duurt iets minder lang)
Het meer willen drinken/eten is voor kinderen soms een manier om troost te krijgen.. is niet altijd verstandig, maar geeft vaak tijdelijk wel een iets beter gevoel.
Groetjes Nynke
AndreaF
Peuter
«
Antwoord #19 Gepost op:
Juni 01, 2008, 21:54:35 »
Ik heb bij Vince ook niet dezelfde reacties: Soja in een gerecht reageert hij op door te huilen en overstrekken, krijgt hij het op z'n huid, dan krijgt hij bultjes/blaasjes. Zo is het elke keer weer wat.
Succes verder.
Groetjes, Andrea ~ Trotse mama van Ryan (1 november 2004) en Vince (26 september 2007)
Pagina's:
1
[
2
]
Print
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Algemeen
=> Voorstellen (alleen leden)
=> Algemene wenken
===> Forum tips en weetjes
=> Voorpagina Nieuws en ander Nieuws (alleen leden)
Zwangerschap
=> Kinderwens (alleen leden)
=> Zwanger
=> Voorbereiding borstvoeding en kraamweek
Borstvoeding Ervaringen
=> Voeden in de eerste maanden
=> Borstvoeding met bijvoeding
=> Kolven, werk en/of full time kolven