Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. December 03, 2008, 00:10:10

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: wanneer spreken we van een allergie?  (gelezen 252 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Martine
Administrator
Super Mama

Lief: +13/-0

« Antwoord #15 Gepost op: Juni 05, 2008, 15:46:09 »

Wat worden er toch een vreemde adviezen gegeven he? Mijn mond valt soms echt open van verbazing als ik hoor wat sommige van mijn collega's verkondigen.. zucht..
Misschien heeft ze bedoeld dat als je kindje normaalgesproken ongeveer twee eetlepels op kan, je 3 eetlepels op het bordje kunt doen zodat ze de mogelijkheid heeft meer te eten als ze dat zou willen.. maarja.. als het bordje leeg is en je kind wil meer, zal je dat echt wel merken hoor!!
vreemd vreemd vreemd...

[Martine] 22:07: Wie is het lekkerst?
[BiggBoss] 22:07: Martine
yfke
Those who are lost are not forgotten
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #16 Gepost op: Juni 05, 2008, 16:08:51 »

Arwen is nu  wel ouder als jullie spruitjes, bijna 2,5 dus na een bepaalde tijd weet je wel wat ze ongeveer wilt.
Schat alleen wel dat ze minder eet, maar goed ze heeft natuurlijk nog der voedingen normaal gesproken.
Soms vraagt ze aardappeltjes bij en dan krijgt ze een kwart aardappel erbij. das meetsal voldoende

even schemaatje van de dieetiste wat ze moet en wat ze daadwerkelijk eet:

s ochtends 2 cracottes + pap
banaantje+pap
tussen de middag 2 a 3 cracottes + pap
smiddags druifjes+ pap
s avonds  schep rijst of  hele aardappel, opscheplepel aan groentes en stuk vlees
 rond half acht  wat chipjes/koekje +pap

ze eet:

s ochtends 2 cracottes + pap
banaantje+pap
tussen de middag 2 a 3 geen of 1 a 2 cracottes + pap
smiddags druifjes+ pap
s avonds  schep rijst of  hele halve aardappel, eetlepel aan groentes en 2 a 3 knakworstjes of een half kipfiletje
 rond half acht  wat chipjes/koekje +pap

De pap is een probleem momenteel,  maar ze zit nu wel weer op zo;n 350 cc van de 800 gaat goede kant op.

Geen vetpot dus ;) meer krijg je der ook niet in.
 maar komt wel weer goed
ze is 11 kg  en zon 90 cm ongeveer   ze was behoorlijk afgevallen  potjandorie an toe!

Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #17 Gepost op: Juni 05, 2008, 16:45:07 »

Hoi Martine,
De wvk is echt een heel aardig vrouwtje hoor. Maar ze zei echt dat ik een beetje aan moest dringen Nele meer te  laten eten dan ze wanneer ze stopte. Maar ik stop echt als Nele haar gezichtje wegdraait. Jee zeg, als ik meer moet eten dan ik opkon zou ik moeten overgeven. Dat doe ik zo'n kleintje niet aan! Ik denk dat de wvk denkt dat ik Nele erg weinig geef. Maar Nele biedt ik aan en zij bepaalt zelf hoeveel ze eet. Dat lijkt mij heel normaal.
Debbie is écht niet de makkelijkste met eten. Ik wil geen herhaling met Nele. Nu lijkt Nele qua eten helemaal niet op Debbie nu. Dus dat zit wel goed. (al weet ik dat de smaak na 1 jaar verandert bij die kleintjes)

Maar ja, ik weet dat de wvk het heel goed bedoelt. Afgelopen dinsdag was het inloop(half)spreekuur voor meten en wegen. Ik was de laatste. Het was nl. niet druk. We hebben zo 3 kwartier staan praten over van alles. Was toch wel leuk hoor! Even mijn geheugen opgefrist hoe zo'n kleintje als Nele zich ontwikkelt. Ik was toch wel vergeten dat ze op deze leeftijd scheidingsangst had. Ik wist het ergens wel dat dat nu ongeveer zo was, maar stond er gewoon niet bij stil. Zo heb ik dinsdag toch weer wel een en ander opgehelderd.
Ach ja, je blijft meningsverschillen hebben over eten en zelfs over opvoeding. Ook met professionals helaas. (die het ook niet altijd eens zijn met elkaar)

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #18 Gepost op: Juni 05, 2008, 16:46:12 »

Yfke,
Je kunt ze toch niet dwingen te eten hoor. Als ze iets niet lust of niet wil, krijg je het er niet in. Je kunt veel sturen maar dit niet. Het is niet leuk en balen.
Tja, wat jij zelf ook wel weet... zo relaxed mogelijk er mee omgaan en dan hopen dat het goed komt!  knuffel

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

yfke
Those who are lost are not forgotten
Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0

« Antwoord #19 Gepost op: Juni 05, 2008, 16:53:10 »

Yfke,
Je kunt ze toch niet dwingen te eten hoor. Als ze iets niet lust of niet wil, krijg je het er niet in. Je kunt veel sturen maar dit niet. Het is niet leuk en balen.
Tja, wat jij zelf ook wel weet... zo relaxed mogelijk er mee omgaan en dan hopen dat het goed komt!  knuffel

precies, ze komt er wel, doet er wat langer over, maar komt er wel.
gelukkig wel dat lengte en egwicht  verhoudingsgewijs wel  bij elkaar klopt, en ze eerder te dik als te dun lijkt, scheelt irritante vragen ;)

mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

Lief: +19/-1

« Antwoord #20 Gepost op: Juni 05, 2008, 16:56:38 »

sommige verhalen lijken wel een beetje op het cb waar ik heen ging toen we nog in Vlaardingen woonden. De ene keer kwam Tom te veel aan en de andere keer te weinig. Met elf maanden woog hij al elf kilo en hij had een heerlijke bolle toet, dus ik maakte me geen zorgen. Het was ja en nee en amen en bekijk het maar tot volgende keer! Het lee wel of er geen rekening mee werd gehouden dat Tom heel laat met bewegen was. Hij draaide zich voor het eerst naar zijn buik met ruim zeven maanden en terug pas met iets van tien maanden en liep pas met twintig maanden en dan verbrand je niet zoveel, want voor naar het plafond staren heb je niet zoveel energie ndig als voor keukekastjes leegrauzen!!!

knuffel

Als je van iets houdt, laat het dan los
Als het terugkomt, is het pas van jou
Zo niet, dan is het nooit van jou geweest
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #21 Gepost op: Juni 05, 2008, 19:29:57 »

Dat klopt hoor Marloes. Een kind wat veel beweegt heeft veel brandstof, dus voedsel, nodig. Nele is op het moment heel actief.

Goh, begin van de middag heeft ze een klein uurtje geslapen. Ik baalde zo dat ze wakker werd want ze had zeker meer slaap nodig.
Dus ze was goed een uurtje wakker. Ik zag haar weer lui zijn en ben ik eens met haar op bed gaan liggen. Ze was zo rustig ineens! En wat denk je? Na wat proberen en tuttelen aan de borst, is ze weer in slaap gevallen!
Dat was tegen 3 uur. En ze werd om kwart voor 6 wakker!!  dit is okee
En vrolijk en uitgeslapen dat ze was!! Geweldig gewoon!

Wij moesten nog eten. John was er gisteren niet. Dus ik heb voor hem weer asperges klaargemaakt omdat hij dat zo lekker vindt. Nele en ik hebben er ook van op. Nele weer 1 hele. Niet een hele dikke. Een middelmaatje. Als ze nu vanavond niet onrustig wordt, is het gisteren niet van de asperge geweest. En dan ben ik ikke blij! want dan is er weer een groente die ze mag!  dit is okee

Groetjes Anouschka

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +38/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #22 Gepost op: Juni 05, 2008, 19:55:35 »

Oei lekkerrrrr dat geeft je een behoorlijke armslag als zij zo lekker slaapt!!!

Groeispurt bijna voorbij misschien?

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #23 Gepost op: Juni 05, 2008, 19:57:26 »

Zou je denken?? Nou... ik hoooooooooooooooooppp het!
Want hoe leuk ze ook is. Het is wel heel vermoeiend als ik steeds bij haar op bed moet gaan liggen om haar in slaap te krijgen.
Okee, ik lig. Maar ik lig niet op mijn gemak omdat ik vanalles wil doen of er steeds mee op moet houden. En soms... val ik in slaap. en da's héél vermoeiend!  ik zeik in men jurk
Maar goed, het put een mens wel uit hoor. Ze vertikt het in haar eigen bed te slapen. (daar werken we aan) En zodoende slaap ik niet echt diep 's nachts.

Groetjes Anouschka

Lilian
Mama

Lief: +1/-0

« Antwoord #24 Gepost op: Juni 05, 2008, 20:07:02 »

Over dat eten: dat CB neem ik ook al lang niet meer serieus. Emma is over een maand 3, is 90 cm en weegt 11 kg. Ik ben ook klein (1.58) en weeg 49 kg (als het niet minder is). Bram is ook klein (1.72), maar weegt wel teveel. (80? of zo??) Ik kook te lekker geloof ik... wahahahahahhaa

Maarre, je kunt je kindje niet dwingen om te eten hoor. Het is toch juist goed dat ze zelf aangeven wanneer ze genoeg hebben gehad? Ga je daar doorheen eten, dan pas kweek je verkeerd eetgedrag hoor. Dus laat het ze lekker zelf bepalen. Misselijk worden van teveel eten willen we zelf ook niet. Ik snap echt niet hoe artsen soms bepaalde adviezen kunnen geven.  Wat Wat? Wat?

Anouschka, hopelijk bevallen de asperges Nele goed. Lekker hoor, dat ze er zo van smult. Geef ze maar lekker veel verschillende smaakjes. Dat is alleen maar goed toch? (als ze er tegen kan dan he, dat is in ons geval nog niet zo vanzelfsprekend... doh)

knuffel

Groetjes,

Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007)

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #25 Gepost op: Juni 06, 2008, 14:42:52 »

De asperge is gisterenavond goed gevallen bij Nele. Ze heeft goed geslapen!  dit is okee Ook de nacht!  das lekker!
Rond 11 uur een voeding en daarna tot kwart voor 7. (om 1 uur heb ik haar in haar eigen bed gelegd en heeft ze even gehuild maar is toch verder geslapen)
Vanmiddag heeft ze op een paar korstjes na 1 hele boterham op!  wat zeggie?
Ik vind dat toch wel erg goed voor zo'n kleintje hoor!  dit is okee

Debbie was ook kleiner op deze leeftijd en was pas met haar 1 jaar 8 kg.
Ach, Nele doet het zo slecht nog niet. Ondanks dat ze alles niet mag eet ze al veel meer dan Debbie indertijd. Die wou gewoon niks behalve bv of pap.

Groetjes Anouschka

jochemsmama
Mama

Lief: +3/-0

« Antwoord #26 Gepost op: Juni 06, 2008, 15:30:21 »

Wat lekker, Anouschka, dat het niet aan de asperge gelegen heeft. Poeh, de 9 maanden dip, die duurde bij ons ook vrij lang. En die kwam nadat we een 6 maanden dip van 8 weken achter de rug hadden  wahahahahahhaa Maar opeens is het ook weer voorbij... hopelijk voor jullie snel dus.

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +38/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #27 Gepost op: Juni 06, 2008, 15:49:43 »

Lekker dat die lekkere asperges toch mogen dan!!! Kan ze lekker smullen!

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #28 Gepost op: Juni 06, 2008, 15:51:11 »

Kortom, ze zitten altijd in een dip.  ehmmm tongflipper
Dat wordt nog wat dan.
Het ging vanmorgen heel goed. Maar een half uur geslapen. Daarnet anderhalf uur. Maar toch mekkert ze om veel dingen.
Het eind is er nog niet. Maar misschien, hopelijk, hebben we wel het ergste gehad.

Ja! asperges mogen op de goeie lijst!
Vanavond eten we boontjes. Die vindt Nele héél lekker!
 lol

Groetjes Anouschka

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: