|
mamatorist
|
 |
« Gepost op: April 17, 2008, 18:40:17 » |
|
wat doen mijn borsten zeer zeg. Het is fijn dat Stijn doorgeslapen heeft maar dat hebben mijn borsten nog niet door geloof ik. Ik voel overal harde plekken en Stijn is nu ook heel vlug verzadigd. Hij kan er gewoon niet tegenaan drinken. Wat doe ik hier aan??? Ik heb hem zelfs amper bijgevoed vandaag omdat hij gewoon overloopt. Iemand in Drenthe nog een hongerige baby die ik een paar dagen mag lenen???
groetjes van Marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: April 17, 2008, 18:47:32 » |
|
gezocht: leenbaby hihih nee, geen idee, vervelend is het wel, misschien wat druk van de ketel kolven? 
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0
Mijn 2 meiden
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: April 17, 2008, 19:01:48 » |
|
Probeer hem zo lang mogelijk aan 1 kant te laten drinken, dat hij die ook echt helemaal leegdrinkt. De harde plekken kan je het beste weg proberen te masseren onder bijvoorbeeld een warme douche. En als het echt niet meer gaat een keer de boel goed leegkolven. Sterkte 
|
|
|
|
|
|
Antoinette m.v. Marjolein en Sofie 
|
|
|
|
mamatorist
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 17, 2008, 19:04:25 » |
|
Dank je wel. Stijn drinkt altijd maar aan één borst. En nu dus geeneens helemaal leeg. Ik ga zo eens even zoeken waar ik de kolf heb opgeborgen. Had ik nou toch maar de keukenkastjes uitgesopt... ik heb dat ding al zolang niet gebruikt. Moet ik hem dan ook weer uitkoken? Dat hoeft toch niet meer als je kindje zes maanden is of wel??? Flesjes en fopspenen kook ik namelijk ook niet uit.
Groetjes van marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamaMarije
Global Moderator
Super Mama

Lief: +16/-0
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 17, 2008, 19:05:48 » |
|
wou net zeggen: heb wel geen hongerige baby in de aanbieding maar wel een kolf te leen als de nood heel hoog is, maar je moet je eigen dus even opsnorren. Volgens mij zou ik de boel snel even steriliseren als die al zo lang niet gebruikt is.... maar dat ben ik (heb het sowieso langer uitgekookt dan noodzakelijk, terwijl ze verder wel lekker tussen de kattenharen etc spelen  )
|
|
|
|
|
|
|
|
|
antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Mijn 2 meiden
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: April 17, 2008, 19:07:29 » |
|
heb topic even verplaatst, is het ook voor de rest wat duidelijker. Maar even steriliseren kan geen kwaad, je weet nooit wat er in is gaan behuizen. daarna is het geen noodzaak meer.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatorist
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: April 17, 2008, 19:12:17 » |
|
Gevonden hoor. hij lag achterin een kastje boven het aanrecht en dan natuurlijk op de bovenste plank. Dan mag ik zo de gebruiksaanwijzing nog opsporen want als ik hem eenmaal uit elkaar heb weet ik nooit hoe dat ding weer in elkaar moet. Als ik de komende dagen weinig online ben komt dat omdat mijn arm lam is van het kolven. Wat ik vandaag kolf daar kan ik Stijn toch morgenavond pap van geven? Moet ik het dan invriezen en ontdooien of kan het gewoon in de koelkast bewaard worden???? wou net zeggen: heb wel geen hongerige baby in de aanbieding maar wel een kolf te leen als de nood heel hoog is, maar je moet je eigen dus even opsnorren. Volgens mij zou ik de boel snel even steriliseren als die al zo lang niet gebruikt is.... maar dat ben ik (heb het sowieso langer uitgekookt dan noodzakelijk, terwijl ze verder wel lekker tussen de kattenharen etc spelen  ) Ik ben nooit zo trouw geweest met uitkoken. Ik heb altijd het idee dat alles, zodra het uit de pannen is en inhet vergiet ligt na te druppelen en met een (schone, gestreken) theedoek wordt afgedroogd alweer vol met bacteriën zit. groetjes van Marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Mijn 2 meiden
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: April 17, 2008, 19:15:16 » |
|
Je kan het 5 dagen in de koelkast bewaren, dus morgen kan hij lekker smikkelen van mama´s papje. ALs je nu heel veel kolft kan je beter meteen een gedeelte in de vriezer doen, nadat het afgekoeld is in de koelkast, heb je meteen weer wat in de vriezer staan als voorraad.
Groetjes,
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatorist
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: April 17, 2008, 19:17:08 » |
|
Dank je wel. Dan ga ik maar eens op zoek naar de gebruiksaanwijzing en alvast pannen met water op het vuur zetten.
Groetjes van Marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: April 17, 2008, 19:22:33 » |
|
Hey Marloes,
Stuwing geeft je wel weer een zelfverzekerd gevoel, maar gut wat kan dat zeer doen he? Aangezien je toch al pap geeft 's avonds... zou ik deze idd gewoon van lekkere gekolfde melk geven! Eenmaal opgewarmd niet nog een keer opwarmen he? Dus als je heeeeel veeeel kolft, maak dan alleen warm dat wat je nodig hebt.. heb je voor overmorgen ook nog een beetje!
Voorraad in vriezer is ook wel lekker... maar ook mamamelk ijsjes zijn misschien een idee voor de warme dagen straks (ooooit, als zon ooooooit eens echt haar best gaat doen)
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: April 17, 2008, 19:27:42 » |
|
Dank je wel. Dan ga ik maar eens op zoek naar de gebruiksaanwijzing en alvast pannen met water op het vuur zetten.
Groetjes van Marloes
Pannen? Hoe groot is jouw kolf? 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: April 17, 2008, 19:30:15 » |
|
Groetjes van Marloes
Pannen? Hoe groot is jouw kolf?  hoe klein zijn haar pannen?¿ Misschien kookt ze wel bijna nooit? 
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
|
mamatorist
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: April 17, 2008, 19:44:05 » |
|
Ik doe altijd een pan voor de harde onderdelen en een pan voor de zachte onderdelen. Ik heb gewoon hele simpele pannen van de hema. Dus normaal formaat waar bijna elke avond in word gekookt. Nu niet want ik heb de oven aan staan om frites erin te doen. hoe koken jullie die dingen dan uit? In één pan???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: April 17, 2008, 19:48:11 » |
|
ik kookte het idd altijd uit in een pan en had ook zo'n magnetron sterelidinges waar veel onderdelen in konden en kunnen 
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Mijn 2 meiden
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: April 17, 2008, 19:51:54 » |
|
Ik heb hier zelf een sterilisator staan voor in de magnetron. Maar toen ik die nog niet had, mikte ik gewoon alle losse onderdelen in een pan. 7 minuutjes laten koken op een laag pitje en kaar is kees.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|