Hai Franciska,
Welkom op bv.info! Herkenbaar hoor! Zeker met mijn eerste toen der tijd (ja ben al oude garde

) Voordeel was dat mijn uk de fles weigerde en ik de meest praatgrage buuf heb gevraagd om te proberen er wel een fles in te krijgen.... het geklets en commentaar was snel afgelopen!
Fantastisch dat je je zoon nog borstvoeding geeft! Negen en een halve maand... petje af! Niet veel mama's doen het je na! Vermoed dat je moeder uit het tijdperk "kunstvoeding is beter" komt? Misschien zelf schuldgevoel over haar keuze toen der tijd? Ik zou het toejuichen als mijn dochters betere keuzes zouden maken als ikzelf gedaan heb... maar hangt ook van het karakter van de mens af.
Langer dan zes maanden is idd vreemd... als je alle reclame's mag geloven. Na zes maanden hebben kinderen toch echt "piep" nodig om groot te worden. Als je dit maar vaak genoeg hoort en je niet verdiept in het wonder dat borstvoeding heet....
Rapley is ook best wel eng... als je altijd geleerd hebt dat kinderen geen stukken in de mond mogen stoppen. Of dit nou voedsel is, of een kraal... het is niet veilig! Het heeft veel vertrouwen nodig en zelfkennis om je kind zo vrij te laten dit zelf uit te proberen. Onze kinderen kunnen meer dan de oude garde denkt, neem het ze niet kwalijk... het is ze door de keel geduwd door de "deskundigen" Het enige wat wij kunnen doen, is hun laten zien dat het toch echt anders in elkaar steekt...
Franciska, volg je eigen gevoel, luister niet teveel naar "andersdenkenden" en kom af en toe even steun halen bij mensen die snappen waar je het over hebt!
Mijn oudste twee zijn gevoed op de "reguliere" methode, dus lepelen... en doorlepelen totdat wij dachten dat ze genoeg binnen hadden. Met buikpijn 's nachts als gevolg. Oudste wel borstvoeding tot 2,5 jaar, middelste maar tot vier maanden (groeispurt, onzekerheid, bijvoeden, etc.) Jongste mag drinken zolang als ze wil (en ik wil) en mag eten hoeveel of hoeweinig ze wil op rapley manier! Onze jongste... doet het prima! Geeft het zelf goed aan, groeit goed, ontwikkelt goed... bewijs geleverd!