|
Anouschka
|
 |
« Gepost op: Februari 29, 2008, 09:53:17 » |
|
Hoi allemaal!
Omdat Nele nog steeds de fles niet snapt en niet meer gaat snappen ook vrees ik ben ik op zoek naar wat anders voor als ik ergens heen moet. Ergens las ik dat biobim rijstebloempap een goeie vervanger is. Maar biobim heeft zoveel meer papsoorten. Wat zouden jullie doen? Nele is 5 1/2 maand. De 12e maart is ze 6 maanden. Welke papsoort zouden jullie nemen?
Biobim 4mnd volkoren rijstemeel: Vanaf maanden Licht volkoren rijstemeel, speciaal geschikt gemaakt voor de nog gevoelige spijsvertering van een kindje. Het eerste stapje om te wennen aan ‘vaste’ voeding.
Allergenenlijst
Glutenvrij Tarwevrij Koemelkeiwit vrij lactosevrij Kippenei eiwit vrij Notenvrij Zadenvrij Geen suiker toegevoegd Geen zout toegevoegd Geen vlees Ingrediënten
volkoren rijstemeel*
Biobim baby plus: Vanaf 5 maanden Het is een hele stap om over te gaan van flesvoeding naar een bordje. Baby Plus, een mengsel van rijst en boekweit is hier zeer geschikt voor.
Allergenenlijst
Glutenvrij Tarwevrij Koemelkeiwit vrij lactosevrij Kippenei eiwit vrij Notenvrij Zadenvrij Geen suiker toegevoegd Geen zout toegevoegd Geen vlees Ingrediënten
zilvervliesrijstmeel* boekweitmeel*
Biobim banana: Vanaf 6 maanden
De combinatie mais, boekweit banaan en maltodextrine levert een zachte smaak en een verantwoorde keuze voor een kindje met een nog jonge smaak-ontwikkeling.
Allergenenlijst
maismeel* boekweitmeel* banaan* (11%) (bevat soja) dextrine maltose*
En hoe zouden jullie het haar leren pap te eten? Met een lepeltje wel. Want dat gaat ze toch al over niet al te lange tijd leren en omdat de fles toch niet gaat lukken...
|
|
|
|
« Laatste verandering: Februari 29, 2008, 09:54:57 door Anouschka »
|
|
Groetjes Anouschka supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +9/-0
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Februari 29, 2008, 10:02:01 » |
|
Hoi,
ik heb voor Stijn biobim banaf vier maanden staan. Ik ben in een grijs verleden gaan afkolven om er pap van te maken. helaas kreeg ik last van een ontstoken zenuw in mijn pols en heb ik het kolven gestaakt. Jammer, want met de handkolf kreeg ik voldoende gekolft.
Ik gebruik de pap nu door bijv. fruithapjes en groentehapjes die erg dun zijn geworden door mijn enthousiasme met de staafmixer.
Als je kindje bijna zes maanden is zou ik de variant kopen die geschikt is voor kinderen vanaf vijf maanden en dan met een lepeltje aanbieden.
Heb je trouwens weleens geprobeert om haar uit een gewone beker te laten drinken? Dat doe ik ook met Stijn en gaat heel goed. We bieden het drinken in fases aan, dus steeds een bodempje en als dat op is wer een bodempje.
Groetjes van Marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Februari 29, 2008, 10:02:32 » |
|
Ik zou gaan voor de 4 maanden versie, hoewel ik echt de grens van 6 maanden aan zou houden als het gaat om bijvoeden. Daar gaat het hier dan wel om natuurlijk. Snap dat je een alternatief moet hebben en dan zou ik eerst de meest milde vorm kiezen. Zou het geven met een lepetje, maar het is even zoeken hoe het wil. Wel balen dat het niet lukt met de fles, dat zou natuurlijk het mooiste zijn. Maar ja dan hoeft de Biobim weer niet... Ga je het dan mengen met borstvoeding?
Succes! Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Februari 29, 2008, 10:22:50 » |
|
Hoi Marloes en Ageeth, Liefst zou ik ook pas met 6 mnd beginnen. Dan moet ik nog 2 weken wachten ongeveer. De diëtiste raadde dat ook wel aan. Komende week moet ik op school van Debbie naar het leerlingenoverleg over Debbie. Dat duurt een 3 kwartier. Een kwartier heen en terug. Dus... ik ben een dik uur weg. Dan moet ze het kunnen redden met oma als ik haar nog voed vlak voordat ik wegga. Maar de week erop moet ik bijna een hele voormiddag weg. Op gesprek bij de GGZ. Tja, ik kan haar onaangekondigd bij de GGZ meenemen. Maar echt ontspannen praat dat niet. Ik heb ook al overwogen oma mee te nemen en de wandelwagen. Dan kan oma daar wandelen terwijl ik met mijn man op gesprek ben en als Nele haar etenstijd is, dat zij met Nele even komt. Want ik geloof nooit dat ik Nele dan al meteen pap van een lepeltje eet of genoeg drinkt uit een beker. Wat zouden jullie doen? Haar toch gewoon bij oma achterlaten en borstvoeding meegeven en dat oma maar moet zien hoe ze het erin krijgt? En als ik met een bekertje bv laat geven. Kan dat met een gewone beker of beter met zo'n uitsparing voor het neusje/gezichtje? Ik wil toch pap aanschaffen die ik met borstvoeding kan mengen. EN ik las dat dat het beste gaat met biobim. Nutrix mengt niet weet ik nog. Maar ja, welke biobim. En dan nog een winkel vinden die het verkoopt. Op internet kan ik het ook bestellen heb ik al gezien. http://www.biobim-shop.com/shop/Pappen-p-1-c-8.html
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Februari 29, 2008, 10:27:49 » |
|
Hoi anouschka
Ik sluit me volledig bij Ageeth aan, heb het met lisanne ook gedaan met 7 mnd geloof ik en dan idd toch de biobim v.a. 4 mnd
het mixt idd beter met borstvoeding dan nutrix, dat mengt voor geen meter hier niet iig
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Februari 29, 2008, 10:33:31 » |
|
Het mooiste zou zijn dat ze de borstvoeding uit de tommee tippee fles dronk. Dan hoef ik haar helemaal nog niet bij te voeden voorlopig. Misschien dat mijn schoonmoeder het voor elkaar krijgt hoor. Mijn moeder is ook al eens bezig geweest. Maar Nele heeft daar erg veel gehuild. En dan zeggen ze; Als ze honger hebben drinken ze het wel. Nou Nele niet. Want zij had toen ook echt honger en dronk het nog niet. Moet je nagaan. Je hebt honger en je krijgt je eten niet uit de fles. Dat is frustrerend! Nee, ik denk toch beter maar over gaan op het proberen met de beker. En dan schaf ik, wanneer ik het tegen kom, die Biobim 4 maanden aan. Want ze heeft ook nog allergieën. En dan kan ik misschien inderdaad beter maar de lichtste variant nemen. Ik moet nog verzinnen hoe ik dat 13 maart moet doen. Als we een hele voormiddag weg zijn. Misschien haar toch maar gewoon meenemen. En schoonmoeder ook  . Die mag dan wel op de gang blijven. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +26/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Februari 29, 2008, 10:37:48 » |
|
Hey Anouschka,
Ik zou er zelf voor kiezen om ukkie met oppas mee te nemen, daar rondje wandelen en zo nodig even tussendoor storen om te voeden. Zo regelmatig een begrafenis/crematie meegemaakt... ze was te onrustig om mee naar binnen te nemen, maar ik wilde haar ook niet thuis laten bij oppas. Dan maar oppas mee, dan was de tijd dat we gescheiden waren heel beperkt (geen reistijd en ze kon me storen). Voor de rest had ik mijn uk gewoon mee naar dit soort besprekingen, ik legde haar gewoon aan... was ze meestal wel redelijk stil en tevreden. Maar gewoon doen wat je gevoel je ingeeft hoor!
Een gewone brede beker kan je ook gebruiken hoor! Hoeft niet persé zo één met uitsparing voor de neus te zijn. Eerst maar eens kijken of ze het uit gewoon bekertje wel doet, dan kan je altijd nog zo'n duurdere met uitsparing halen.
Biobim is meestal wel in de reformzaak te verkrijgen. En ik zou ook één van de eerste twee kiezen, ivm allergenen.
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Yvonne
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Februari 29, 2008, 10:57:41 » |
|
Hoi Anoeschka, Op advies van de dietiste geven wij Janne sinds 6,5 maand ook de Biobim 4. Dat was haar eerste bijvoeding. Ik heb bij een maand of acht aan haar gevraagd of we naar Biobim 5 of zo moesten overstappen,maar volgens haar had dat geen toegevoegde waarde. Als die pap goed gaat, ga je naar verloop van tijd toch langzaam over op een stukje brood. Janne vindt het nog steeds erg lekker, maar heeft het nooit uit de fles gedronken. Altijd met een lepeltje. Ze kreeg het gewoon niet uit de fles, ondanks verschillende spenen, flessen, etc.
Succes ermee!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +9/-0
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Februari 29, 2008, 10:59:00 » |
|
Hoi,
je kan gewoon een hele goedkope kunststof beker gebruiken hoor. Of een mok of een glas. Dat gaat hier ook goed alleen wil Stijn nog wel eens met het oor van een mok gaan spelen.. Groetjes van Marloes
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: Februari 29, 2008, 11:14:30 » |
|
Hoi hoi,
Ik zou ook de oppas meenemen, dan kan ze gevoed worden vlak voor dat je afspraak begint. Dan hoef jij je geen zorgen te maken en mocht het nodig zijn ben je wel in de buurt. Om hoeveel uren gaat het trouwens? Je had wel al verschillende spenen gebruikt en het geven van de fles geprobeerd als jij (lees..je borsten) niet in de buurt zijn?
Met een gewone ruime beker wil het vast ook wel, kwestie van proberen.
Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Februari 29, 2008, 13:23:36 » |
|
ik ozu ook zeggen: oppas meenemen succes meid! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Februari 29, 2008, 13:31:42 » |
|
Geen idee of oma dat wel wil.  We gaan dan om half 9 's ochtends weg en zullen waarschijnlijk tussen half 12 en 12 uur weer thuis zijn. Dus dat is gewoon heel de voormiddag en dat terwijl ze rond 10 uur nog een voeding heeft. Aah ik weet nu al dat ik die dag niet blij ga zijn. Nele kan niet in haar eigen bedje. Ik zit met die voeding. Ik weet het eerlijk gezegd gewoon niet hoe ik het kan doen. Als ik oma zie, toch eens bespreken. Maar ik weet nu al dat ik van haar een hoop commentaar ga krijgen. Want volgens haar eet Nele wel als ze honger heeft. Maar bij mijn moeder een tijdje terug dus echt niet. Ik wil niet dat Nele daar honger heeft en zich in slaap moet huilen/krijsen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Februari 29, 2008, 14:12:48 » |
|
En wat als je haar voed vlak voordat je weg moet? Dan kan ze die tijd wel overbruggen, en als het flesje lukt is het mooi maar als het niet gaat is het ook niet een te lange tijd. Dan kan ze wel lekker in eigen bedje slapen toch? Hoop dat je er iets mee kan!
Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Maart 05, 2008, 08:36:51 » |
|
Hoi Ageeth,
a.s. Vrijdag gaat dat ook wel lukken. Dan hoef ik pas om kwart voor 11 op Debbie's school te zijn. Tegen half 11 wegrijden. Dus vlak daarvoor kan ik haar voeden. (om 10 uur) Dat gesprek duurt 3 kwartier. Dus ik ben om kwart voor 12 thuis. Dat is ook haar normale voedingstijd.
Maar volgende week donderdag... brr dat duurt een hele ochtend. Kwart over 9 's ochtends intake en dat gesprek gaat anderhalf uur duren. Kwart voor 11 afgelopen mits het niet uitloopt. En dan een half uur tot 3 kwartier van te voren weg. En de reistijd terug. Dus... van half 9 tot ehm... half 12. Poeh... kan dat ze het redt. Maar dat zal krap aan komen. Ik voed op verzoek. En dat is ongeveer om de 3 1/2 uur. Ze is dan net 6 mnd en nog niet gewend aan hapjes en papjes om even de honger te stillen. Ik ga het hier a.s. donderdag met de diëtiste over hebben. Eens kijken of zij een idee heeft. Want omdat Nele allergieën heeft is het zeker belangrijk niet te vroeg met bijvoeding te beginnen zei ze. Pap van bv zou mogen. (een lichte variant zoals nutrix maar ik ga biobim geven)
Als pap zou mogen, dan kan oma tussendoor een beetje geven. Dan zou ze het wel moeten redden tot 12 uur lijkt mij. Ik blijf het moeilijk vinden...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Maart 05, 2008, 09:08:09 » |
|
Maar volgende week donderdag... Dus... van half 9 tot ehm... half 12. Poeh... kan dat ze het redt. Maar dat zal krap aan komen. Ik voed op verzoek. En dat is ongeveer om de 3 1/2 uur. Als pap zou mogen, dan kan oma tussendoor een beetje geven. Dan zou ze het wel moeten redden tot 12 uur lijkt mij. Ik blijf het moeilijk vinden...
het is ook moeilijk maar hopelijk wordt het makkelijker, lastige is dat je ook met oppas e.d. te maken hebt die er niets van snappen of het niet willen snappen. maar als jij zegt dat ze om de 3/3,5 uur komt, dan zou ze dat toch moeten redden ongeveer? en wie weet een paar hapjes biobim? of evt. wat water?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|