Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Augustus 22, 2008, 03:36:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Biobim  (gelezen 1760 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #15 Gepost op: Maart 05, 2008, 09:16:39 »

Snap dat je het moeilijk vind, dat is het ook.
Blijft ook lastig als ze niet uit een flesje wil drinken.
Heb al een geprobeerd haar uit een beker te laten dinken? (of hadden we het daar al over gehad???)
Wie weet lukt dat wel, heeft ze iig een paar slokjes gehad.
Je kan het je schoonmoeder eerst laten proberen met een fles...wie weet gaat het ineens goed? (hoop...hoop...)
En als dat niet gaat dan in een beker slokjes geven?

Naast het voeden is het missen van je kleine al moeilijk genoeg...
 knuffel Ageeth!

Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #16 Gepost op: Maart 05, 2008, 09:20:11 »

Wel jammer dat dan oma de eerste hapjes gaat doen.... (mijn 'ding' die ik graag zelf wil doen of er iig bij wil zijn). Anouschka, al krijgt oma er maar een paar slokken of lepels in... houdt ze het net weer even wat langer op uit! En wonderbaarlijk genoeg weten onze ukken ook wel wanneer we er gewoonweg niet zijn.... en kunnen dan plots heel lang zonder een voeding.

Zou zeer zeker bij dat gesprek wel aangeven dat er thuis een baby op je ligt te wachten die geen fles accepteert en dat je dus eigenlijk geen uitloop kan hebben.... misschien dat het dan allemaal wat sneller kan?

Groetjes Nynke

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #17 Gepost op: Maart 05, 2008, 09:44:23 »

Zou zeer zeker bij dat gesprek wel aangeven dat er thuis een baby op je ligt te wachten die geen fles accepteert en dat je dus eigenlijk geen uitloop kan hebben.... misschien dat het dan allemaal wat sneller kan?

dát zou ik idd ook aangeven

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Anouschka
Super Mama

Lief: +9/-0

« Antwoord #18 Gepost op: Maart 05, 2008, 10:03:21 »

Eerlijk gezegd wil ik ook niet eens dat oma de eerste hapjes zelf gaat doen. Zeker niet díe oma   Ik is rollend over de vloer van het lachen!.
Zij stond al bijna in de kraamtijd te zeuren wanneer ze eens op mocht passen en na een paar weken al te zeuren of ik al een flesje gegeven had met borstvoeding. (ja zo slim was ze wel omdat te zeggen want ze weet ook wel dat ze bij mij niet met nepvoeding aan moest komen  ik zeik in men jurk ) Ze vond ook dat ik fles moest oefenen met Nele omdat ik anders zeker weer een jaar niet buiten de deur kwam en kon. (waar bemoeit ze zich eigenlijk mee?)

Als mensen zich zo opdringen heb ik het al helemaal gehad. En zo is ze altijd geweest hoor! Ik heb al zo vaak commentaar gekregen dat ik mijn kinderen eens wat meer los moest laten. Maar aangezien onze kinderen mij gewoon heel hard nodig hebben, laat ik ze pas stapje voor stapje los als ze dat zelf aangeven. En ik voel me daar heel goed bij!
Ik voel als moeder het beste aan wanneer een van onze kinderen iets zelf aankan. En niet mijn schoonmoeder.

Kijk, juist omdat ik dat eerste hapje, zeker de eerste week, zelf wil geven zit ik er ook zo mee denk ik.
Enne fles of tuitbeker? Hm... Had ik toch meer moeten oefenen?
Kan ik in een week nog voor elkaar krijgen dat ze fles of misschien de tuitbeker al wat drinkt?
Want als ik hier lees over baby's die naar kdv gaan en dan ook niet keiveel drinken. Dan moet Nele toch ook vol kunnen houden met een beetje uit een beker. Maar dan moet ze dat beetje (een 50 cc?) wel drinken. En dat is nu juist waar ik mee zit.

Ik zal zeker voor vrijdag een bekertje mm klaarzetten. Kan ze in ieder geval dan oefenen met drinken uit de tuitbeker. Of toch de fles? Ach, mij lijkt me dat dat met 6 mnd niet meer noodzakelijk is dat ze dat leert toch? Ik ben normaal gesproken nooit een dag weg ofzo. Heeeeel soms een paar uurtjes.

Groetjes Anouschka
mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07)

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #19 Gepost op: Maart 05, 2008, 10:07:54 »

Hai Anouscka,

Ik zou een bekertje doen, laat haar er de melk maar uitlikken... of ze gieten heel rustig iets het mondje in (niet teveel, verslikken hoeft nu ook weer niet) De kans dat een "iets minder ervaren iemand" de speen de mond in wringt is mij te groot... en als dat gebeurt heeft ze een negatieve ervaring te pakken.

Bij het fles geven aan een borstgevoede baby is het best belangrijk dat ze zelf gaan aanhappen, net zoals bij de borst. Zodat de speen van de fles op een goede plek in de mond terecht komt. De melk kunnen ze gewoon koud of op kamertemperatuur geven, dan kan je het vaker proberen... Vooral als het versgekolfde melk is, die mag totaal acht uur buiten de koelkast bewaard en gegeven worden.

Renée had op zo'n moment (ongeveer zelfde leeftijd) genoeg aan zo'n 60 cc, dan hield ze het wel weer een uurtje of wat uit.

Groetjes Nynke

mamatorist
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #20 Gepost op: Maart 05, 2008, 10:32:24 »

Eerlijk gezegd wil ik ook niet eens dat oma de eerste hapjes zelf gaat doen. Zeker niet díe oma   Ik is rollend over de vloer van het lachen!.
Zij stond al bijna in de kraamtijd te zeuren wanneer ze eens op mocht passen en na een paar weken al te zeuren of ik al een flesje gegeven had met borstvoeding. (ja zo slim was ze wel omdat te zeggen want ze weet ook wel dat ze bij mij niet met nepvoeding aan moest komen  ik zeik in men jurk ) Ze vond ook dat ik fles moest oefenen met Nele omdat ik anders zeker weer een jaar niet buiten de deur kwam en kon. (waar bemoeit ze zich eigenlijk mee?)

Als mensen zich zo opdringen heb ik het al helemaal gehad. En zo is ze altijd geweest hoor! Ik heb al zo vaak commentaar gekregen dat ik mijn kinderen eens wat meer los moest laten. Maar aangezien onze kinderen mij gewoon heel hard nodig hebben, laat ik ze pas stapje voor stapje los als ze dat zelf aangeven. En ik voel me daar heel goed bij!
Ik voel als moeder het beste aan wanneer een van onze kinderen iets zelf aankan. En niet mijn schoonmoeder.

Kijk, juist omdat ik dat eerste hapje, zeker de eerste week, zelf wil geven zit ik er ook zo mee denk ik.
Enne fles of tuitbeker? Hm... Had ik toch meer moeten oefenen?
Kan ik in een week nog voor elkaar krijgen dat ze fles of misschien de tuitbeker al wat drinkt?
Want als ik hier lees over baby's die naar kdv gaan en dan ook niet keiveel drinken. Dan moet Nele toch ook vol kunnen houden met een beetje uit een beker. Maar dan moet ze dat beetje (een 50 cc?) wel drinken. En dat is nu juist waar ik mee zit.

Ik zal zeker voor vrijdag een bekertje mm klaarzetten. Kan ze in ieder geval dan oefenen met drinken uit de tuitbeker. Of toch de fles? Ach, mij lijkt me dat dat met 6 mnd niet meer noodzakelijk is dat ze dat leert toch? Ik ben normaal gesproken nooit een dag weg ofzo. Heeeeel soms een paar uurtjes.

Hoi,

ik zou proberen om je dochtertje te laten drinken uit een gewone beker. Ik heb ervaren dat Stijn daar gemakkelijk uit heeft leren drinken. Veel makkelijker dan uit een flesje. Ik doe altijd een klein bodempje per keer in de beker en giet het niet naar binnen maar laat hem zelf aangeven hoevel hij per keer drinkt. En dat gaat prima.

Groetjes van marloes

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #21 Gepost op: Maart 05, 2008, 10:38:51 »

Zou ik dat beter proberen dan een tuitbeker?

Groetjes Anouschka

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #22 Gepost op: Maart 05, 2008, 10:40:34 »

Zou ik dat beter proberen dan een tuitbeker?
zou het zeker proberen

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #23 Gepost op: Maart 07, 2008, 20:18:09 »

Weet je wat Nele geregeld doet?
Als ik thee drink (niet warm hoor maar lauw) en als ze bij mij op schoot zit, dan wil ze mijn glas. En madammetje zet dat aan haar mond en drinkt van mijn thee! Dus ik denk dat ze ook wel borstvoeding uit een veilig bekertje kan drinken. Mogelijk niet veel in ene keer. Maar oma kan er gerust op haar gemak met  Nele op schoot gaan zitten. Heeft ze meteen wat te doen.  ik zeik in men jurk

Eventueel kan ze bij het laatste beetje een beetje biobim erdoor doen. Dat vult wat beter. Dan moet ze het toch wel tot 12 uur uithouden?
Ik neem mijn mobiel mee. Mocht Nele echt te erg van slag zijn, dan kan ik naar huis gaan. Al rijdt ik daar wel een half uurtje op als het druk is op de weg.
Maar het moet toch wel lukken denk ik. Ze heeft ook de kinderwagen en kan Nele in slaap rijden. Heeft ze vanmorgen ook gedaan.

Groetjes Anouschka

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #24 Gepost op: Maart 07, 2008, 20:56:39 »

Je kan het idd gewoon uitproberen, van de week al een keertje en wie weet dat het dan bij oma ook werkt

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #25 Gepost op: Maart 07, 2008, 21:39:59 »

Ik ga eerst proberen bv uit een bekertje te geven.
Lukt dat niet.. krijgen we dat haar niet geleerd, dan probeer ik met biobim. Maar ook dat zal ze moeten leren. En ik kan beter niet met teveel nieuwe dingen tegelijk komen. Dan raakt ze ook verward denk ik.

Groetjes Anouschka

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #26 Gepost op: Maart 14, 2008, 10:42:15 »

Vandaag heeft ze biobim 4 mnd gekregen. Het werd op een gegeven moment toch dun. Heb ik er nog wat biobim bijgedaan. Maar dat voedde te hard denk ik want Nele wou toen niet meer.
Maar al met al, het ging er wel in!
Was ik even opgelucht. Dan gaat ze later de rest ook wel lusten.

Groetjes Anouschka

astridmv3
Super Mama

« Antwoord #27 Gepost op: Maart 14, 2008, 16:05:58 »

fijn hoor dat het zo goed gelukt is, las het al in je andere topic

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #28 Gepost op: Maart 14, 2008, 18:10:39 »

e heeft er wel erg rode schralige wangen van. Maar ik heb eens bij de ingrediënten gekeken. Er zit bijna niks in.
Afwachten dus maar.

Groetjes Anouschka

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #29 Gepost op: Maart 14, 2008, 20:13:09 »

Nee in Biobim zit heel erg weinig, kunnen die schrale wangen niet ergens anders van komen?

Verder rustig gebleven?

Fijn dat ze het iig lekker vond, geeft jou net even iets meer geruststelling voor die bewuste ochtendafspraak nietwaar?

Groetjes Nynke

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: