Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. November 21, 2008, 03:02:30

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Biobim  (gelezen 2362 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Anouschka
Super Mama

Lief: +12/-0

« Antwoord #30 Gepost op: April 02, 2008, 12:18:28 »

Ik heb je niet eens antwoord gegeven zie ik Nynke. Sorry!

Nele heeft gisteren weer biobim op. Bijna 50 ml. Ze is nu een paar weekjes ouder. Net of ze het nu nog beter lust. Ze heeft zowiezo veel interresse in bijvoeding. Toch ben ik nog wat terughoudend. Want als ze dat dadelijk te goed gaat lusten ben ik bang dat de bv snel terug gaat lopen. En dat wil ik niet.
Dus ze hoofdvoeding blijft lekker de bv!  dit is okee Verder mag ze proeven. Maar niet een bv vervangen.  Knipoog

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Balletje
Moderator
Super Mama

Lief: +31/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #31 Gepost op: April 02, 2008, 12:22:14 »

Hey,

Als je eerst borst geeft en dan pas bijvoeding, zal het wel loslopen hoor!!! Ik gaf ook gewoon geen ander drinken hihi dan kwam ze wel haar vocht halen bij mij!

Groetjes Nynke

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #32 Gepost op: April 02, 2008, 13:49:24 »

Dat las ik in het boek van Stefan Kleintjes. Gewoon geen ander drinken geven.
En de diëtiste waar ik kom zei dat ik diksap kon geven tussendoor. Nou ja, kan he. Maar dan doe ik het niet. Ik kan net zo goed stoppen bij haar. Want ik volg haar adviezen toch niet op. Net zoals dat ik van haar opvolgmelk moet gebruiken/drinken. Als ik eraan denk om melk te drinken draait mijn maag al om. Een scheut in de thee kan nog wel maar alsjeblieft niet zo zeg.

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +36/-0

« Antwoord #33 Gepost op: April 02, 2008, 13:58:27 »

Hoi hoi,

Je kan het geven diksap...maar je kan het ook niet geven.  tong
Hier heeft Kyan zeker tot een jaar geen ander drinken gehad en geniet nog zeker 6 keer per dag van borstvoeding.
Met de biobim heb je iig een oplossing voor als je weg moet, maar verder lekker blijven genieten van de bv samen!

Groet Ageeth

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #34 Gepost op: April 02, 2008, 16:16:59 »

Diksap krijgt ze lekker niet. Net wat jij zegt, ze drinkt maar bij mij.  tong
Maar daarnet heeft ze weer 50 cc pap op. Helemaal! Maar ik heb een vermoeden dat ze niet meer opkan. Maar dit is al mooi om te oefenen. De rest haalt ze ook maar bij mij.  Knipoog
Maar wel handig dat ze het lust. Dan kan ze wat eten als ik er niet ben.

En 2 volle eetlepels biobim  4 mnd op 50 cc bv-melk is lekker dik en makkelijk te scheppen.  dit is okee

Groetjes Anouschka

astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #35 Gepost op: April 02, 2008, 19:17:27 »

ah, super dat ze het iig lust, dat biedt eweer perspectieven

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Erika
Peuter

Lief: +1/-0

« Antwoord #36 Gepost op: April 29, 2008, 09:47:31 »

Hoi allemaal,

Ik heb net even deze topic gelezen omdat ik graag wil weten wat jullie van Biobim vinden.
Ik ben namelijk benieuwd wat jullie ervan vinden om de laatste voeding van de dag (19.30 uur) aan te maken met biobim.
Dit omdat ons manneke 24 uur per dag om de 3 uur voeding wil (hij heeft dan echt honger, 't is dus niet alleen dat hij wakker wordt, maar hij strekt beide armpjes uit naar mijn borsten en gaat gretig drinken).
Er is een tijd geweest dat hij 1x per dag 5 uur achter elkaar sliep, meestal van 20.00 tot 01.00 uur, maar sinds een aantal weken is dit niet meer het geval.
En aangezien ik 3 dagen per week werk, beginnen die slapeloze nachten me ondertussen erg op te breken.
Ik ben dus eigenlijk naar een oplossing aan het zoeken waardoor ons manneke toch weer 1x per dag die 5 uur achter elkaar kan slapen, zodat ikzelf ook een paar uurtjes achter elkaar kan slapen.
1 nadeel, Mertel is pas 4.5 maand oud.
10 juni wordt hij 6 maanden.

Ik zat er dus aan te denken om die laatste voeding met biobim (4 mnd) te mengen en dit met een lepeltje of in een bekertje te geven in de hoop dat dit iets zwaarder verteerbaar is dan alleen moedermelk en hij daardoor niet zo snel honger krijgt.
Mijn partner en ik hebben geen allergieen en verder komt dit in onze beide families ook niet voor. Mertel heeft vooralsnog ook geen allergieen, ecceem of overgevoeligheden.

Wat vinden jullie?

Groetjes Erika

PS Moet dit een nieuwe topic worden???

mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

Lief: +16/-1

« Antwoord #37 Gepost op: April 29, 2008, 09:55:02 »

Hoi,

mijn zoon krijgt ook sinds een aantal weken biobim in een flesje voor het slapen gaan en sindsdien slaapt hij langer achtereen en wordt s'nachts minder vaak wakker. Omdat hij al ruim tien maanden is geven wij het trouwens gewoon met halfvolle melk. Als je wat in een bordje doet gewoon flink veel erdoorheen roeren want als je je aan de beschrijving op het pak houdt ben je een uur bezig met lepelen en ik vind dat pap heel dik moet zijn!!!

Groetjes van Marloes

Als je van iets houdt, laat het dan los
Als het terugkomt, is het pas van jou
Zo niet, dan is het nooit van jou geweest
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +37/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #38 Gepost op: April 29, 2008, 09:58:23 »

Hey Erika,

Oei dat breekt je idd op! Ik ben alleen wel erg terughoudend met bijvoeding... hier de ellende wel gezien van te vroeg beginnen. Probeer hem anders eerst eens helemaal af te tanken voordat hij de nacht in gaat. Misschien nog een klein flesje gekolfde melk als toetje geven? Dit wilde hier nog wel eens de truc doen om het ritme te doorbreken. Weet niet of je dat al eens geprobeerd had?

Groetjes Nynke

Erika
Peuter

« Antwoord #39 Gepost op: April 29, 2008, 10:05:20 »

Hoi Nynke,

Ja die truc doen we regelmatig om ervoor te zorgen dat hij met een zo vol mogelijke buik gaat slapen.
Ben ook niet erg gecharmeerd van te vroeg met bijvoeding te beginnen, maar 1 of 2x per nacht voeden klinkt mij als muziek in de oren (ipv 3 a 4x).
Uiteraard wil ik geen voeding gaan vervangen, maar de laatste voeding afkolven en aanmaken.
De rest van de dag uiteraard alleen maar borstvoeding.

Hoi Marloes. Als Mertel 10 maanden zou zijn, zou ik er absoluut geen probleem mee hebben om met bijvoeding te beginnen. Het is meer vanwege zijn leeftijd dat ik er zo huiverig voor ben. Maar wel goed om te lezen dat jouw zoon sinds de Biobim langer achtereen slaapt. Dat is namelijk precies mijn bedoeling. Uiteraard is elk kindje anders en reageert Mertel er wellicht averechts op, maar dat weet ik nog  niet.

Groetjes Erika

mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

« Antwoord #40 Gepost op: April 29, 2008, 10:06:25 »

Hoe oud is jou zoon nu dan????

Erika
Peuter

« Antwoord #41 Gepost op: April 29, 2008, 10:20:19 »

10 mei wordt hij 5 maanden

mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

« Antwoord #42 Gepost op: April 29, 2008, 10:44:38 »

Oh dat is nog erg jong. Wat eheft hij trouwens een heerlijk koppie!!!

Erika
Peuter

« Antwoord #43 Gepost op: April 29, 2008, 10:53:38 »

Ja precies, das nog erg jong....
Maar het vooruitzicht om nog anderhalve maand deze slapeloze nachten te houden.....
Wat is wijsheid?

Ja, lekker bekkie he!

mamatorist
Superplusmama
Moderator
Super Mama

« Antwoord #44 Gepost op: April 29, 2008, 10:56:05 »

Ik weet helaas alles over gebroken nachten. Dat is wel nieuw voor me want onze oudste sliep na twee weken door en de tweede na drieeneenhalve maand. helaas vind Stijn dat helemaal nog niet nodig en heeft hij dat ook pas een keer gedaan. Het heerste half jaar kwam hij vier tot zes keer per nacht en nu is dat nog zo'n een tot drie keer (vorige week een nacht acht keer, hij was niet fit). Ik heb me er  nu maar bij neergelegd want het is niet anders. We vragen ons nu weleens s'morgens af of hij nou wel of niet wakker is geweest omdat we het zo op de automatische piloot doen.

Groetjes van Marloes

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: