Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Oktober 16, 2008, 06:03:44

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Biobim  (gelezen 2082 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Erika
Peuter

Lief: +1/-0

« Antwoord #90 Gepost op: Mei 03, 2008, 09:21:19 »

Ik wil de borstvoeding in ieder geval zo lang mogelijk als hoofdvoeding houden, dus het zo leuk zijn als hij na een paar weken het eten al onder de knie heeft, maar zo niet... geen man overboord want dan proberen we het gewoon wat langer.
Ben sinds een dag of 3 a 4 aan het leren om met een bekertje te drinken.
Beetje (10 of 20 cc) afgekolfde melk in een bekertje en drinken/spelen maar.
Hij wil het bekertje zoooooo graag zelf vast houden, maar tot nu toe kan ik net zo goed gelijk de melk in het slabbertje gooien  tong dus we gaan stug verder. Over een tijdje gaat het vast heel goed, haha.

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +28/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #91 Gepost op: Mei 03, 2008, 09:30:36 »

hahaha dat bekertje is idd een hoop geklieder! Maar op deze leeftijd likken ze het vaak nog uit het bekertje, dat lijkt nog het meest op een poesje die melk uit een kommetje likt. Hoort erbij.... pas wat later kunnen ze echt zoals wij uit een bekertje drinken.

Maar is wel gaaf om te zien hoe hij er op reageert he?

Erika
Peuter

« Antwoord #92 Gepost op: Mei 03, 2008, 09:34:35 »

Ja het is zeker gaaf om te zien.
Met name omdat hij zo gretig is. Meer omdat hij het blauwe bekertje zo reuze interessant vindt  Knipoog.

Hij is overigens overal heel gretig mee hoor, en alles verdwijnt in zijn mond. Je moet eens weten wat ik allemaal al in de magnetronsterilisator heb gedaan (doe er echt alles aan om nooit meer spruw te krijgen).
Vandaar dat die bijvoeding me ook zo leuk lijkt. Hij strekt nu al beide armpjes naar speeltjes en knuffels om vervolgens stevig vast te pakken en met grote ogen in zijn mond te stoppen. Straks smaakt het ook echt lekker wat hij in zijn mond stopt...

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #93 Gepost op: Mei 03, 2008, 09:36:39 »

hahaha ja dat is deze leeftijdsfase, ze gaan alles ontdekken met de mond. En hebben ook nog eens door dat ze het er zelf in kunnen stoppen! Nu is het meer het aftasten van de hardheid, structuur, temperatuur... en op deze manier bereiden ze zichzelf er heel goed op voor om vanaf zes maanden ook de verschillende structuren, temperaturen en hardheden van voedsel te ontdekken!

Erika
Peuter

« Antwoord #94 Gepost op: Mei 03, 2008, 09:41:57 »

Ja precies. Prima ontwikkeling dit.
Beetje jammer alleen dat hij er zo veel bij zevert  Knipoog
Ik word er gek van de mensen die heel resoluut beweren: "Oh hij zal al wel tandjes krijgen..."
"Nee hoor, hij zevert al een week of 6 zo erg, en ik voel echt nog geen tandjes.
Hoort gewoon bij de leeftijd."

Ik word af en toe echt gek van andermans bemoeienissen  ik bennie gek ik ben een vliegtuig!

Sorry, was even mijn frustratie van de afgelopen dagen.
Ik wijk nu wel heel erg ver van de Biobim af. Misschien nieuwe topic openen?

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #95 Gepost op: Mei 03, 2008, 09:49:17 »

hahaha je mag altijd een nieuw topic openen hoor!

Ik vind het nadeel van biobim dat je het met een lepeltje moet voeren of in een fles moet doen, dat is niet echt de "rapley" methode en je laat de regie niet bij het kindje zelf... (kom gewoon ff terug op de biobim  Knipoog)

mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +10/-0

« Antwoord #96 Gepost op: Mei 03, 2008, 09:52:40 »

Je kan het ook gewoon heel dik maken zodat je kleine het zelf met een lepel naar binnen kan happen!! Of desnoods met de handen lekker naar binnen kan werken. De beschrijving op de verpakking is altijd zo summier als je het zo klaarmaakt heb je zulke dunne pap en ik vind dat je een deuk in je pap moet hebben als je een hap neemt. Zo had ik mijn brinta vanmoren ook! Heerlijk. Dan kan je het bord op zijn kant houden en blijft alles erin zitten.

Groetjes van Marloes

Rebeca
Super Mama

Lief: +4/-0

Ik geef bv met een hypoallergeen dieet

« Antwoord #97 Gepost op: Mei 03, 2008, 19:29:14 »

hahahaha.. dat het in je bord blijft zitten. nee dat vind ik niet lekker. ik hou zowiezo niet van papa. nooit van gehouden. ik heb het zelf ook nooit gegeven aan Rodrigo, omdat ik het niet lekker vind en ook omdat ik alles via de Rapley methode doe. En dat is zo leuk om te zien en de foto's zijn zoo gaaf.

liefs Rebeca

mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #98 Gepost op: Mei 04, 2008, 11:21:14 »

Juist lekker, dat ik er op moet kauwen. Ik krijg al trek als ik eraan denk!!

knuffel

astridmv3
Super Mama

Lief: +16/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #99 Gepost op: Mei 07, 2008, 16:33:34 »

ieuw, jakkes, nee, ik ben ook geen klant voor pap

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #100 Gepost op: Mei 07, 2008, 20:04:00 »

Vroeger kreeg ik van mijn moeder altijd bambix. Wat ik  me nog herinner is dat er géén klontje in mocht zitten want dan kon ik goed  Zo voel ik me nu telkens als ik iets zie lees of hoor over BB!!!!. Echt vies vond ik dat!

Groetjes Anouschka
supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07)

mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

« Antwoord #101 Gepost op: Mei 08, 2008, 11:13:43 »

Ik heb al heel wat pakken brinta weggewerkt. Een pak dat open gaat is vaak binnen een week leeg. Heerlijk. Stijn zit er ook al op te azen  maar er staat op dat het vanaf een jaar is dus hij moet nog even wachten. Af en toe maak ik in plaats van een flesje pap een bord pap en dan ook goed stevig en hij smult ervan. En als hij wat uit zijn mod laat vallen kan hij het met zijn vingers beetpakken en weer in zijn mond doen. Jammie!!!

mams Lien
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Antwoord #102 Gepost op: Juni 10, 2008, 20:28:27 »

Hoi!
Ik heb met veel belangstelling jullie verhaal gelezen. Erika, heel herkenbaar!!! Hier worstelen we ook al 2,5 maand met pittige nachten. Ik werk ook 3 dagen per week en krijg regelmatig opmerkingen over wallen  tong Ik heb ook rijstebloem overwogen, maar gelukkig nog niet gedaan. Mijn zoon heeft namelijk ook koemelkallergie en soja, en ei en pinda. Hoewel ik er twee weken geleden wel helemaal dorheen zat ivm slaaptekort! Ik slaap nu overdag als ik vrij ben samen met mijn zoon (wordt 26-6  maanden). En vroeg naar bed idd. Alleen moeten er zoveel klusjes gebeuren 's avonds dat ik het idee ben dat ik alleen nog maar klusjes doe en slaap...   triest Maar we gaan nog even door tot hij 6 maanden is. Dan probeer ik het gewoon een keer met afgekolfde melk en biobim, maar veel hoop heb ik niet dat hij daardoor wat langer slaapt, haha!
Erika, hoe is het nu met slapen? Kun je me wat hoop geven dat het verbeteren kan  Knipoog En heb je al biobim of andere bijvoeding gegeven?
groeten Lien

Erika
Peuter

« Antwoord #103 Gepost op: Juni 10, 2008, 20:48:15 »

Hoi Lien,

Nou toevallig is Mertel vandaag precies 6 maanden oud en hebben we net wat biobim door de borstvoeding gemengd.
Dit heeft mijn man in een fles aangeboden maar hij moest er niets van weten. Hij was alleen maar aan het spelen met de fles en vervolgens werd deze hard weggeduwd.
We hebben nog een beetje overgegoten in de tuitbeker en hier heeft hij wel ongeveer 3 slokken van gedronken.
Vervolgens werd er een heel smerig gezicht opgetrokken en heeft hij zijn buikje lekker rond gedronken aan de borst.
Haha de eerste kennismaking met Biobim was dus niet zo´n succes, maar dat geeft niks. Komend weekend gaan we met groente beginnen.
Ben erg nieuwsgierig hoe dat gaat.

Tja, hoe gaan de nachten.... Gemiddeld komt hij 2x per nacht. Rond 01.00 uur en rond 05.00 uur (rond 07.00 uur staan we op). Maar meestal komt hij in de avond ook een keer of twee. Allemaal puur en alleen voor voeding en dan slaapt hij direkt weer in.
Gisteren heeft hij de avond gewoon doorgeslapen en kwam hij alleen 2x ´s nachts. Maar vandaag is het weer anders en heb ik hem net nog een keer gevoed en komt hij waarschijnlijk vannacht alleen nog.
Het is dus vrij wisselend.

Ik kruip ´s morgens ook nog wel eens terug hoor. Maar omdat Mertel nu elke keer langer op is tussen zijn slaapjes, vind ik het vaak zonde om zelf terug in bed te kruipen om bijv. 10.00 uur. En helaas lukt het ook niet altijd om ´s avonds om 22.00 uur in bed te liggen (al helemaal niet met dat warme weer). Maargoed, we doen ons best. Elke avond weer hoop ik op een goede nacht. En als dat lukt ben ik erg blij en uitgeslapen  smile, en als dat niet lukt, tja dikke pech  triest, hopelijk volgende nacht beter.

Komt vast wel goed.

Succes en sterkte in ieder geval!

Groetjes Erika

mams Lien
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Antwoord #104 Gepost op: Juni 10, 2008, 20:59:07 »

Haha, die Mertel, weet wel wat hij lekker vindt! Maar goed om te lezen dat hij nu weer wat regel heeft en 's nachts minder vaak wakker is. Dat geeft mij weer wat hoop. Veel plezier met de groente dit weekend! Las net je andere topic, had dat nog niet gezien, ben benieuwd naar de foto's!
Ik ben nu lekker aan het spijbelen, er moet nog veel gebeuren in huis, maar nu even niet Ik is rollend over de vloer van het lachen!!
Heb door het lezen op dit forum weer wat moed om door te gaan met de BV, zo lang mogelijk!!! dit is okee
Dankje voor je snelle reactie knuffel
Groet Lien

Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8   Omhoog
  Print  

Ga naar: