Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Oktober 11, 2008, 12:11:13

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: De pil en borstvoeding  (gelezen 767 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +29/-0

« Gepost op: September 18, 2007, 14:44:03 »

Een paar weken geleden heb ik de pil weer aangevraagt bij mijn huisarts.
Uiteindelijk zijn we uitgekomen bij degene die ik al eerder heb gehad, de microginon 30.
Bij de microginon 20 en de Cerazette zou het erg belnagrijk zijn om deze elke dag op hetzelfde tijd stip in te nemen.
Omdat ik goede ervaring heb dus de microginon 30 mee gekregen.
Het zou kunnen dat de borstvoeding iets terug loopt, maar mijn huisarts zei: een paar keer extra aanleggen, dat komt wel goed. En ach Kyan is al een jaar... dus zo belangrijk is de borstvoeding ook niet meer!  ???
Nu heb ik de laatste tijd al het gevoel dat het iets terug aan het lopen is....en durf dus niet te beginnen met deze pil! Terwijl ik zo stoer zei, ow dat gaat wel lukken hoor.

Nu dus echt in dilemma, het gewoon een maand gaan proberen en kijken hoe het gaat, of mijn jaar vooraad microginon 30 maar weer terug brengen...

Groetjes Ageeth

mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

Lief: +5/-7

« Antwoord #1 Gepost op: September 18, 2007, 14:46:18 »

Ik zou het proberen.
Maar alleen als je er voor 100% achter staat.
Syntocinon kun je altijd nog proberen als je denkt dat het echt achteruit loopt.
Ageeth
Moderator
Super Mama

« Antwoord #2 Gepost op: September 18, 2007, 14:51:59 »

ow ja, die heb ik idd ook nog wel staan voor het kolven voor het geval dat.
Had ik even niet aan gedacht. Wel fijn om achter de hand te hebben.

Kreeg ik trouwens van andere huisarts nog preek over Syntocinon...
Dat er geen onderzoek was gedaan naar gebruik van Syntocinon op lange termijn.
De stof is wel iets wat je lijf ook zelf aanmaakt, maar wordt normaal niet door je neusslijmvlies opgenomen.
Dat ik dat wel even wist zeg maar...

Groetjes Ageeth

mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

« Antwoord #3 Gepost op: September 18, 2007, 14:54:55 »

Sja, en op lange termijn houd je lichaam natuurlijk op met het aanmaken van oxitocine.

DUHUH!!!!
Marloes
BallenBak
Mama

Lief: +7/-11

« Antwoord #4 Gepost op: September 18, 2007, 18:47:43 »

Sja, en op lange termijn houd je lichaam natuurlijk op met het aanmaken van oxitocine.

Euh... echt?? Of ben ik nu héél blonT?? ??? :-[
Ageeth
Moderator
Super Mama

« Antwoord #5 Gepost op: September 18, 2007, 19:44:44 »

Tja Marloes.....er komt een moment dat het echt ophoud...
Maar nu nog ff niet!

Groetjes Ageeth

mamatotje
BallenBak
Dreumes
**

« Antwoord #6 Gepost op: September 18, 2007, 21:08:52 »

Euh... echt?? Of ben ik nu héél blonT?? ??? :-[

Nee joh, tuurlijk houdt dat niet op.
Die opmerking van die arts sloeg nergens op, dus ik dacht, kom, ik plaats er ook zo eentje ;)

Je lichaam houdt niet op met het aanmaken van oxitocine.
Voeden geeft een beetje oxitocine af, vrijen iets meer en een bevalling HEEL VEEL!!!
Zolang jij blijft vrijen, blijf jij oxitocine in je lijf houden.

Die syntocinon is ook oxitocine, de hoeveelheid die je daarvan binnen krijgt bij normaal gebruik is gelijk aan het voeden.
Martine
Administrator
Super Mama

Lief: +13/-0

« Antwoord #7 Gepost op: September 18, 2007, 21:43:16 »

Hey Ageeth!

Waarom niet toch gewoon Cerazette?
Bij mij in de bijsluiter staat dat je de cerazette bij voorkeur op hetzelfde tijdstip moet worden ingenomen, maar dat de werking van de Cerazette tot 12 uur "te laat" innemen niet verminderd is!
Ik nam hem altijd voor het slapengaan in.. de ene keer om 9 uur 's avonds, de andere keer rond 12en. Mócht ik hem een keer vergeten 's avonds dan was ik 's ochtends ook nog net op tijd om in de veilige marge te zitten..
Met dat precieze innemen valt het dus wel mee.. Mijn keuze zou dus toch de Cerazette zijn...

Groetjes, Martine

[Martine] 22:07: Wie is het lekkerst?
[BiggBoss] 22:07: Martine
Marloes
BallenBak
Mama

Lief: +7/-11

« Antwoord #8 Gepost op: September 18, 2007, 21:55:57 »

Oké, ben dus niet zo héél blonT! Ik dacht al "nog nooit van gehoord!".
Sorry Ageeth voor de bevuiling van je draadje!
Maar jij gaat dus weer aan de pil? Ik niet hoor! Ik denk dat we het, tot we aan een tweede zullen gaan beginnen, nog wel veilig op een andere manier blijven doen ;). Niks geen extra hormonen in mijn lijf zolang Marly drinkt! En vind het voor mezelf ook wel een prettig idee! Maar als jij je daar wel prettig bij voelt, gewoon doen hoor! Maar ik zou het zelf wel eng vinden ivm die terugloop...
Succes met je beslissing!
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +26/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #9 Gepost op: September 18, 2007, 22:06:27 »

Hey Ageeth,

Eindelijk tijd om even rustig te typen... Ik neem zelf het "risico" niet met de pil. Zelfs niet met de Cerazette, al kan die heel goed met de borstvoeding.

Het vrijen met "jasje" aan heeft niet mijn voorkeur, maar hormonen in mijn lijf ben ik even zat. Heb na het stoppen met de pil (negen jaar terug) geen pil meer geslikt. Dan maar even iets minder "gevoel" met een jasje om.
Eerst om de reden dat ik de borstvoeding niet in gevaar wilde brengen, toch meerdere kinderen wilde en geen hormonen in mijn lijf wilde voor die "volgende" uk, daarna omdat de frequentie van vrijen het gebruik van condooms niet zo heftig maakte (anne geen borst maar fles, dus had pil kunnen slikken). Nu omdat ik vind dat ik voor de borstvoeding geen risico wil lopen. En een lichte pil bij mij vroeger niet werkte (tussentijdse bloedingen etc). En frequentie tja... condoom is maar soms, pil is alle dagen.

Hopelijk je niet nog verder in de war gebracht....

Ageeth
Moderator
Super Mama

« Antwoord #10 Gepost op: November 11, 2007, 09:24:33 »

Na een maand microginon 30 ben ik toch maar weer gestopt.
Nee....we proberen niet zwanger te worden!  tong
Ik had de afgelopen weken erg veel terug loop, Kyan werd ook nog ziek dus echt ff behoorlijke di0p.
Nu in de stopweek merk ik dat het eindelijk weer lekker gaat!
Zag er gewoon tegen op om weer te starten, dus maar even een andere oplossing maar deze pil nu even niet!
Wie weet over een tijdje vraag ik toch om de Cerazette maar laat het maar even rusten.

Groet Ageeth

Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #11 Gepost op: November 11, 2007, 10:06:06 »

Eerst maar weer even rust in huize Kyan... verstandig! Of het aan de pil lag of aan alle bijkomende zorgen, is niet met zekerheid te zeggen, maar je gevoel volgen, is ook in deze kwestie een goede zaak!

Knuf Nynke

antoinettez
Global Moderator
Super Mama

Lief: +10/-0

even wat drinken hoor......

« Antwoord #12 Gepost op: November 11, 2007, 11:39:54 »

Na 10 jaar pil had ik er geen zin meer in en ik was ook bang dat de BV terug zou lopen en dat risico wilde ik niet lopen.
Ik heb sinds kort een spiraaltje zonder hormonen, ik was het gehannes met het rubbere jasje helemaal zat, het kon niet spontaan meer. Nu hoef ik nergens aan te denken en mocht het zo ver zijn, kan deze eruitgehaald worden en alles is weer normaal.
Voor mij is dit een hele fijne oplossing.

Antoinette

Antoinette m.v. Marjolein en Sofie

Marjolein heeft 13 maanden borstvoeding gehad.
Sofie heeft 21 maanden hypoallergene borstvoeding gehad.
jom
Dreumes
**

Lief: +1/-0

« Antwoord #13 Gepost op: Juni 18, 2008, 11:28:25 »

En, terugloop van je bv gehad?

Lees dit topic nu omdat ik erover zit te denken om de pil wel of niet weer te gaan slikken.
Mijn man is zat van de jasjes en ik eigenlijk ook wel. Binnenkort weer zwanger worden wil ik nog even niet.
Als ik het goed begrijp; gebruik van pil kan bv terug doen lopen en evt. hormonen in je bv terecht komen?
En hoe schadelijk is dat?

Zijn er nog andere ervaringen?

Groetjes, Jom
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #14 Gepost op: Juni 18, 2008, 11:53:09 »

Ik ben niet weer aan de pil begonnen, al willen we hier geen vierde uk meer.. Enige optie qua pil zou voor mij de cerazette zijn, aangezien deze in combi met borstvoeding kan. Echter zijn de lichtere pillen vroeger niet goed bevallen bij mij. Denk dat als ik de jasjes goed zat zou zijn, ik net als antoinette voor het spiraaltje zou kiezen.

Hoe schadelijk de hormonen van een gewone pil zijn... poeh dat zou ik niet weten, misschien dat een lactatiekundige je dat beter kan uitleggen.

knuffel

Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: