|
Erika
|
 |
« Gepost op: Juni 29, 2008, 21:47:24 » |
|
Hoi dames,
Pfff... ik loop al een paar dagen met enorme stuwing. Heb vandaag toch een beetje gekolfd want ik werd er gek van om elk half uur nieuwe compressen te pakken. Dan daarbij had ik veel harde plekken.
Mertel laat de laatste tijd erg veel uren tussen zijn nacht/ochtendvoeding en de daarop volgende voeding. Als hij om 03.00/04.00 uur 's nachts heeft gedronken hoeft hij pas om 11.00 uur ofzo weer. Vervolgens krijgt hij fruit (eet hij zich echt niet vol mee hoor, hooguit 1/8 peer of een half klein potje fruit) en drinkt nog een beetje na bij mij (dan drinkt hij me echt niet leeg!). Daarna pas rond 16.00 uur weer bv en rond 17.30 uur een potje van 125 ml (pas 1x leeg gegeten). 's avonds clustert hij bijna nog elke avond tot een uur of 21.30 uur. Vervolgens komt hij om een uur of 0.00 weer.
Maargoed, we komen van 8 volledige voedingen per etmaal, naar ongeveer 6 kleinere voedingen. Alleen per voeding drinkt hij veel minder waardoor ik al een dag of 2 a 3 met enorme stuwing rond loop. Hopelijk neemt mijn produktie snel een beetje af.
Zo weinig dat hij overdags drinkt, zo veel dat hij 's avonds en 's nachts drinkt. Maar het heeft totaal geen zin hem overdags vaker aan te leggen want dan wil hij gewoon echt niet. En als Mertel niet wil drinken, bijt hij. En als je Mertel wilt laten lachen, roep je dan heel hard: auw!
En ik vind het ook raar dat Mertel zich niet vol eet aan fruit of avondeten. Op de een of andere manier lijkt het net alsof hij, iets anders dan bv, niet associeert met voeding waarvan je vol kan raken. 9 van de 10x moet hij toch nog even 'afgetankt' worden. Hij moet ook niet te veel honger hebben als ik vaste voeding wil geven, want dan wil hij toch echt eerst even drinken.
Op deze manier is het moeilijk om wat minder vaak te hoeven voeden, zodat ik weer vruchtbaar wordt...
Hebben jullie suggesties?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: Juni 29, 2008, 21:56:23 » |
|
Poeh... ik heb niet echt suggesties. Maar misschien heb je wat aan het schema waar Nele op het moment op zit. (doet ze zelf hoor)
Eventueel 1 nachtvoeding 7.00 Bv 8.00 1 boterham met zonnepond 9.30 bv (om half 10 gaat ze even slapen) 11.00 1 peer met biobim 12.50 bv 15.30 bv 17.30 beetje groenten van tafel mee 19.30 bv 23.00 bv
Soms drinkt ze erg kort bv hoor. Maar soms ook langer. Ik denk ook wel eens dat ik beter minder voedingen kan gaan geven zodat ze langer drinkt. Maar dit geeft ze echt zelf aan. Wel erg grappig hoe ze zelf naar me toe komt en aangeeft dat ze wil drinken. Misschien ook gewoon dorst of mamhonger. Weet je wat het is Erika? Elk kind geeft zelf aan in welk tempo hij/zij over gaat op vast voedsel. Dat Mertel er nog niet zoveel van eet is misschien omdat hij er nog niet echt behoefte aan heeft om veel te eten. Op deze leeftijd gaat het om het wennen van de smaakjes. Niet echt om de buik te vullen, helaas in jullie geval.
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
|
Erika
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: Juni 29, 2008, 22:08:23 » |
|
Nee, inderdaad het gaat niet om het buikje vullen. Mij eigenlijk ook niet, maar we willen zo graag voor een volgend kindje gaan... Jullie hebben er overigens al een flinke regelmaat in zitten zeg. Nele is natuurlijk ook een paar maanden ouder, maar toch...
Ik wil Mertel voorlopig nog geen gluten geven omdat ikzelf gevoelig ben voor gluten. Die broodkorst zal hier nog even op zich blijven wachten. Hij eet wel af en toe een kwart liga (eerste stap = glutenvrij) en eerdaags ga ik glutenvrije soepstengels bestellen. Lijkt me prettig voor hem om een soepstengel vast te houden en aan te sabbelen.
Maar eet Nele een hele peer???? De biobim krijg ik er bij Mertel niet in. Heb het overigens alleen nog maar met bv gemengd, nog niet met groente of fruit.
Nou, ik ga maar eens naar bed. Ik loop weliswaar scheef van de stuwing, maarja.... hopelijk slaap ik toch nog wat tot Mertels volgende voeding. Morgen is gewoon weer een werkdag.
PS onze poes is afgelopen vrijdag bevallen van een 3-ling. Zo schattig. Zou zij ook stuwing hebben (x8 tepeltjes)???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +25/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: Juni 29, 2008, 22:22:10 » |
|
Hey Erika,
Zo te horen is Mertel zelf al voeding aan het minderen. Jij loopt immers met stuwing rond.... Wat je zou kunnen doen om die stuwing onder controle te houden, is 's morgens (of wanneer je het meeste stuwing hebt) toch leeg te kolven (harde plekken moeten echt weg) en dan dat eventueel tijdens het clusteren aan te bieden. Hiermee kan je je eigen productie een beetje voor de gek houden... en wordt er 's avonds wat minder "vraag" gecreëerd.
Mogelijk, dat als je om elf uur pas voedt, dat hij dan zoveel voeding binnen krijgt, dat hij de rest van de dag eigenlijk mudje vol zit. Probeer hier eens een beetje mee te spelen....
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: Juni 29, 2008, 22:29:28 » |
|
Hoi hoi,
Ik begrijp dat je graag weer zwanger wilt worden en je menstuatie nog niet terug is. Maar het is lastig om nu al veel van de bijvoeding te verwachten, het is tenslotte nu nog bijvoeding. Wat Nynke beschrijft lijkt me idd het beste zodat hij weer wat meer overdag gaat drinken en eten en niet 's avonds ineens moet inhalen. Blijft lastig omdat hij het zelf wel aangeeft wat hij wil en wanneer, en jij wat minder wil geven.
Hoop dat jullie een goede balans kunnen vinden! Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: Juni 29, 2008, 22:45:57 » |
|
Hoi Erika, Ja die Nele eet een hele peer. Maar dan is het wel een peertje hoor. Want vandaag had ik een flinke grote peer en die ging maar half op. Ik heb nu ook biobim voor 1 jaar. Want dat is gewoon tarwemeel en Nele eet ook volk.brood met ons mee. Lastig hoor die stuwing. Ik heb daar nooit last van. Bij mij loopt het meteen terug als Nele me er mee laat zitten. Dan maar weer op zien te bouwen als ze weer eens meer wil. 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
|
Erika
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: Juni 30, 2008, 08:32:12 » |
|
Hoi Nynke, ja ´s morgens om 11 uur heb ik echt heel veel maar dit wordt maar niet minder terwijl Mertel nog niet 1 borst leeg drinkt dan. Ik werk 3 dagen per week en kolf ze op die dagen om 11 uur leeg. Ik heb het idee dat ik daarmee de produktie hoog houd op dat tijdstip. Ik kolf om 11 uur namelijk 350 ml terwijl hij om 11 na (na het fruit) misschien maar 100 ml drinkt.
Toch houd ik smorgens zo veel melk en houd ik daar de rest van de dag last van, omdat hij me alleen 's avonds/nachts leegdrinkt.
Is het anders wijs om op de dagen dat ik werk mezelf niet leeg te kolven, maar bijv 150 ml te kolven? Je zou toch zeggen dat je met 4 dagen zelf regelen en 3 dagen kolven per week (op de tijdstippen dat Mertel drinkt) je produktie stabiliseert...
Het kolven en 's avonds tijdens het clusteren aanbieden is inderdaad een goed idee. Moet ik er wel bij zeggen dat hij thuis niet graag uit de fles drinkt. Zowel niet bij mij als bij Metin. Hij weet drommels goed dat er hier altijd een borst aanwezig is, maar ik ga het zeker eens proberen.
Bedankt voor de tips...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +25/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: Juni 30, 2008, 09:29:44 » |
|
Mijn gedachte erachter is... dat je nu een lange ruk van 3/4 uur tot elf maakt... terwijl je die lange ruk waarschijnlijk liever van twaalf tot acht hebt... Als jij zorgt (nu dmv kolven) dat je productie zich weer richt op de dagelijkse uren... en Mertel dus ook overdag meer binnen krijgt, hij de nacht misschien beter gaat pakken.
De hoeveelheid melk heb je wel nodig, aangezien hij 's avonds clustert (kan natuurlijk ook gewoon mamahonger zijn) Door een keer 's morgens goed te kolven en dat 's avonds aan te bieden.. kan je er achter komen of het gewone honger of mama honger is
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Erika
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: Juni 30, 2008, 09:34:45 » |
|
Het lastige is alleen dat hij overdags echt niet meer wil. Als ik hem vaker aanleg hapt hij gewoon niet aan, gaat liggen spelen of bijt me (wat een teken is dat hij niet wil).
Melk in overschot overdags (en 's nachts) dus daar kan het niet aan liggen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|