Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Juli 05, 2008, 06:12:24

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Heel het eetpatroon verandert.....  (gelezen 151 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mamatorist
Super Mama

Lief: +8/-0

« Gepost op: April 26, 2008, 08:02:20 »

en Stijn verandert van een baby die alleen maar heerlijke moedermelk te drinken kreeg in een echte dreumes die al heel veel andere dingen lust. Ik heb er eens op elet en het aantal borstvoedingen per etmaal wordt nu een stuk minder  Huilie. Dit eet hij nu ongever op een dag:

- bv als hij wakker wordt
- halve boterham met wat water
- twee vruchten met een liga erdoorheen en een slokje bv als toetje
- halve boterham met thee
- stukje cracotte oid met een slokje bv
- warme maaltijd met een slokje bv als toetje
- smoothie van vers fruit, yoghurt en roosvice (daar is Stijn dol op en hij is gefrustreerd als zijn beker leeg is)
- flesje met pap en bv als toetje
- en dan vaak rond middernacht nog bv en vaak ook nog rond drie uur een slok bv.
- en als hij valt, zich pijn doet of verdriet heeft natuurlijk een slokje als troost dit is okee

Zucht. Kleine mannetjes worden groot maar ik zou hem nog zo graag even klein houden.

Groetjes van Marloes (volgens mij heeft Stijn ook mijn eetlust, net als zijn oudste broer)

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik geef gekolfde ha BV tot 22 juni 2008

« Antwoord #1 Gepost op: April 26, 2008, 08:26:43 »

wat gaat dat dan hard he?
en wat eet hij al lekker

maar wat worden ze dan snel groot, snap je gevoel knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +18/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #2 Gepost op: April 26, 2008, 09:11:29 »

Hey Marloes,

Dat ging hier ook zo heel erg hard, maar dat slokje bv na de maaltijd of na de snack... blijft er gewoon in! Toch nog even dat kleine meisje aan de borst... wat al O zo groot is... Als je naar dat drinkende koppie kijkt, is het af en toe net een klein babytje....

Geniet van die momenten, maar geniet ook dubbel van de momenten dat hij "grote jongen" is! Die ontwikkeling staat niet stil en ze zijn zo trots als ze weer iets nieuws kunnen (zoals in de kinderstoel gaan staan  Knipoog )

knuffel

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #3 Gepost op: April 26, 2008, 09:35:04 »

Ik denk dat als ik Nele bezig zou laten het ook zo snel zou gaan. Maar ze moet nog 8 maanden worden. Ik wou toch nog even wachten met al dat eten tussendoor op te voeren. Ik blijf mijn streven na streven en wil een jaar bv halen. (ik val in herhaling weet ik)
Als ik het zo niet doe loopt mijn productie heel snel terug weet ik nog.

Stijn eet echt lekker veel! Ook wel  handig hoor als je ergens heen moet! Kan ie veel lekker mee doen.

Groetjes Anouschka
mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07)

mamatorist
Super Mama

« Antwoord #4 Gepost op: April 26, 2008, 09:37:12 »

Ja van die slokjes geniet ik intens. Maar ow wat gaat het hard. Helemaal met zo'n vlotte ontwikkeling. Als hij ligt te drinken bij me lijkt hij wel weer klein maar als ik dan die foto's van van de week zie realiseer ik me dat hij toch echt geen baby meer is.Ik voel me wel oud worden als ik zie hoe groot onze kinderen al zijn (en de oudste af en toe hoor)

knuffel van Marloes

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik geef gekolfde ha BV tot 22 juni 2008

« Antwoord #5 Gepost op: April 27, 2008, 14:25:12 »

Ik snap je helemaal hoor Marloes
 knuffel

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Myrthe
Peuter

Lief: +0/-0

« Antwoord #6 Gepost op: April 27, 2008, 14:46:04 »

Wat gaat het hard, eerst allen bv en nu al zoveel erbij.
Ik vind het ook zo knap van die ukkies hoe ze veranderen in zo'n korte tijd, van eerst helemaal afhankelijk zijn, dan het hoofdje rechtop kunnen houden enzo, naar draaien, zitten en staks kruipen, staan, lopen enz
En ook natuurlijk met de hapjes, eerst met veel moeite een paar slokjes kunnen drinken naar zelf lekker wat in hun mondje kunnen stoppen en erop kauwen.
 knuffel

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: