|
Erika
|
 |
« Antwoord #15 Gepost op: Juni 19, 2008, 14:25:33 » |
|
Nou, hier is het niet gelukt hoor. Mertel kwam om 23.00 uur, heb ik hem aangelegd en sliep hij direkt weer in. Toen om 01.00 uur, heb ik hem opgepakt, geknuffeld en vervolgens viel hij weer in slaap, 5 minuten later kwam hij weer. Dit hebben we een dik half uur volgehouden en toen heb ik hem toch maar aangelegd. Hij huilde niet ofzo, maar werd gewoon elke keer wakker.. Om 03.00, 05.00 en 06.00 uur kwam hij weer. Heb ik hem maar direkt aangelegd. Denk dat er een paar tandjes aan te komen zitten. Zit vandaag met een wat minder helder hoofd te werken 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +26/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #16 Gepost op: Juni 19, 2008, 14:35:15 » |
|
Oei jammer! Maarja dan is hij er waarschijnlijk gewoon niet aan toe... Hopelijk gaat hij het binnenkort ook op minder nachtvoedingen doen... Sterkte vandaag! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mam
Zuigeling
Lief: +0/-0
|
 |
« Antwoord #17 Gepost op: September 12, 2008, 11:42:47 » |
|
Hoi, Mijn dochtertje slaapt ook nog niet door. Ze is nu bijna 6 maanden en soms wordt ze 4 keer per nacht wakker soms "maar" 2 keer. Heb de indruk dat ze s,nachts beter drinkt dan overdag doordat ze snachts half slaapt in het donker en geen afleiding. overdag verekt ze haar nekje om toch maar naar har rondstuitterende broer te kunnen kijken wat en niet leuk is voor mijn borst  maar ook niet voor haar buikje..... Nu moest ik afgelopen week naar het consultatie buro en daar zeiden ze me dat ik het haar toch moest afleren omdat het een gewoonte aan het worden is. nu denk ik ook wel dat dat zo is buiten dan dat ze ook haar schade s,nachts inhaald. Maar ik zie dat jullie kindjes toch al een stuk ouder zijn als mijn dochtertje dus ik vrees dat het normaal is dat ze zich zo vaak meld  dat belooft, ik zou namelijk ook graag eens doorslapen....
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +26/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #18 Gepost op: September 12, 2008, 11:52:16 » |
|
Gewoon vertrouwen houden hoor!!! Rond zes maanden was het hier drama 's nachts, maar dat is ook weer over gegaan! Ging ze weer naar één a twee nachtvoedingen ipv de ontelbare van de weken ervoor! Als ze 's nachts goed volgetankt is, zal ze overdag ook iets minder "trek" hebben en misschien ook sneller afgeleid zijn. Ik ben zelf niet echt aan het knokken gegaan (behalve dan haar zelf laten inslapen rond die zes maanden, daarvoor tutte ik haar nog in slaap) en het ging stapsgewijs beter! Komt echt wel goed!!!! Misschien niet doorslapen, maar er zal wel meer rust komen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Erika
|
 |
« Antwoord #19 Gepost op: September 12, 2008, 14:18:40 » |
|
Hoi hoi,
Mertel is nu 9 maanden en tot 2 weken geleden dronk hij alleen nog maar ´s nachts aan de borst en overdags wilde hij pertinent niet drinken. Om 19.15 uur voordat hij naar bed gaat kreeg hij 250 ml pyamapapje en verder alleen bv.
2 weken geleden was ik het zo zat om gebroken nachten te hebben (gemiddeld 6x per avond+nacht) en omdat ik 1 avond per week weer naar school zou gaan + studeren op andere avonden van de week, wilde ik echt wat beter kunnen slapen.
Samen met mijn partner hebben we een plan de campagne gemaakt om hem toch maar de borst te weigeren in de hoop dat hij 's nachts door zou gaan slapen en overdags zou gaan drinken. Dus om 19.30 uur ging Mertel naar bed, om 21.00 uur kwam hij voor het eerst. Ik ben naast zijn bedje gaan zitten om hem te troosten omdat hij luidkeels protesteerde dat ik hem niet uit bed haalde. Dit heeft hij 40 minuten volgehouden en is vervolgens gaan liggen, zijn speen gepakt en gaan slapen... dus ben ik weer naar beneden gegaan. Vervolgens werd hij om 23.00 uur wakker. Ik weer naast hem gaan zitten om te aaien, troosten, knuffelen etc. Na 10 minuten ging hij weer liggen, pakte zijn speen, en sliep. Vervolgens werd hij om 01.00 uur wakker en toen heb ik hem gevoed.
Al met al begreep hij het al na 1 nacht! Ik heb hem een week 1x per nacht gevoed, rond 01.00 uur als hij wakker werd (dat was het enige moment nog maar), en na een week heb ik ook deze voeding afgebouwd, door naast hem te gaan zitten om te knuffelen en aaien en hij ging direkt weer liggen om te slapen.
Nu drinkt hij alleen om 07.00 uur als hij wakker wordt bij me, en 's middags krijgt hij een ontdooide (voorraad)bv uit de fles of beker, 's avonds 250 ml pyamapapje, en overdags nog wat water of diksap.
Dus na een kleine 9 maanden slapeloze nachten, slapen wij weer aan 1 stuk door. Wij zijn ook nogsteeds verbaasd dat dit zo 'makkelijk' is gegaan maar ik ben er ook van overtuigd dat we dit niet eerder hadden kunnen/willen doen.
Wij hadden echt het idee dat die nachtelijke drinkpartijen een gewoonte was geworden van Mertel en daardoor konden we 'rigoreus' te werk gaan. Dit had ik niet willen doen toen hij pas 6 maanden was!
Al met al een absolute aanrader dus, onder voorbehoud dat elk kindje anders is.
Groetjes, Erika
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #20 Gepost op: September 12, 2008, 22:28:42 » |
|
Deze methode werkt bij Nele dus echt niet. Wij hebben het ook geprobeerd maar Nele houdt 2 uur hard huilen met gemak vol. Ook als ik naast haar zit en haar aai en troost. Na 2 uur wil je haar echt wel pakken. Want ze is dan al redelijk overstuur.
Tja, na een poos dat geprobeerd te hebben, heb ik eieren voor mijn geld gekozen en haar ledikant omgebouwd tot een co-sleeper. Nu slaapt ze dus naast mij en 's nachts kruipt ze naar me toe en drinkt bij me en gaat zelf terug liggen. Ik heb geen idee hoe vaak per nacht. Want ik slaap.
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
|
Erika
|
 |
« Antwoord #21 Gepost op: September 13, 2008, 08:53:04 » |
|
Dat weet je in ieder geval zeker dat Nele er nog niet aan toe is. En dan is zo´n co-sleeper een hartstikke goede oplossing!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatorist
Superplusmama
Global Moderator
Super Mama

Lief: +9/-0
|
 |
« Antwoord #22 Gepost op: September 13, 2008, 08:55:51 » |
|
Hoi, Stijn komt nu meestal nog maar één keer per nacht. De overige nachtvoedingen heeft hij zelf afgebouwd dus ik blijf maar hopen dat hij deze laatste ook afbouwt. Stijn blijft ook huilen en kan echt overstuur raken en dat wil ik niet want we zijn veel te bang dat hij dan helemaal een drama gaat maken van het op bed gaan en zijn bed niet als een veilige plek gaat zien maar als die enge plek waar hij helemaal overstuur raakt. Ooit gaat hij wel doorslapen maar wanneer??? Zijn oudste broer sliep na twee weken door en de tweede na 3.5 maand! 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Anouschka
|
 |
« Antwoord #23 Gepost op: September 13, 2008, 11:06:34 » |
|
Dat weet je in ieder geval zeker dat Nele er nog niet aan toe is. En dan is zo´n co-sleeper een hartstikke goede oplossing!
Toch heb ik er al veel commentaar opgekregen. En ook op het feit dat ze aan de borst in slaap valt. Ze zou mijn borst als tut gebruiken. Maar Nele kan echt nog niet zonder hoor. Ze wil echt door mij naar bed gebracht worden en drinkt haar buikje vol en slaapt zo in. De laatste dagen soms wel dik 2 uur achter elkaar. Ze ligt nu ook op bed en ik hoop echt dat ze nu ook dik 2 uur gaat slapen. Morgen een drukke dag voor haar. Verjaardagsvisite met veel geluiden in huis waardoor ze moeilijk zal slapen. Een co-sleeper is wel minder bevordelijk voor je relatie vind ik. Maar ik zag echt geen andere oplossing. John klaagt al als hij 1 keer in de nacht wakker wordt. Ik zei; En ik dan met geregeld wel 5 keer! Vannacht deed Nele het trouwens wel redelijk. Ze sliep van 12 uur tot kwart over 5! 
|
|
|
|
|
|
Groetjes Anouschka supertrotse mama van Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (1j, geb. 12 sept. 07) 
|
|
|
|
Erika
|
 |
« Antwoord #24 Gepost op: September 13, 2008, 12:49:53 » |
|
Ja wellicht gebruikt Nele de borst als tut, maar daar is de borst toch ook een beetje voor. Het is niet alleen voeding maar ook geborgenheid. De keren ik Mertel heb laten inslapen door hem aan te leggen zijn niet meer te tellen.
En inderdaad, zo'n co-sleeper is niet erg plezierig voor je relatie maar voor je het weet is ze geen baby meer en hebben jullie de slaapkamer weer voor jaaaaaaaren voor jezelf alleen. En een goede nachtrust is zo belangrijk!!! Dus als jij op deze manier het meeste slaap krijgt, dan is dit op het moment de beste oplossing, lijkt mij.
Van 12 tot 5! Das heel mooi inderdaad. Heb jij toch ook 5 uur achter elkaar geslapen!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|