Hoi hoi,
Ons babytje groeit als kool en is ondertussen al 11 maanden.
Op aanraden van de lactatiedeskundige heeft hij geen fopspeen (waar ik heel blij om ben) en had hij tot nu alleen nog maar uit een bekertje gedronken, overdag als ik ben gaan werken. Eigenlijk drinkt hij heel goed uit een een bekertje. Maar hij is ook ontzettend geboeid door de flessen of tuitbeker van andere kindjes.
Zaterdag ben ik voor het eerst sinds lang eens uit geweest met een vriendin. Eigenlijk zag ik er ontzettend tegenop omwille van de borstvoeding, maar ik had het die vriendin al maanden terug beloofd.
Vorige week overdag dan begonnen met eens rijstmelk te proberen ipv gekolfde melk. En daar dronk hij gretig van aan de beker.
Maar zaterdag rond 23u werd hij wakker om te drinken en hij wou de beker echt niet. Manlief heeft echt zijn best gedaan maar hij sloeg de beker telkens weg. Uiteindelijk heeft hij een fles genomen en daar heeft ons ukje gretig van gedronken.
Ik heb zo genoten van dat avondje (nachtje?) stappen en wil dit graag nog eens herhalen maar die fles...
Ons oudste zoontje wou de borst niet meer nadat hij een aantal keer een fles had gehad, op 15 maanden.
Mijn man wil ook graag dat we minder gebonden zijn door die borstvoeding en ook saampjes eens weg kunnen. Maar de borstvoeding daarvoor opgeven? Dat zou ik zo zonde vinden.

Bovendien kan mijn zoontje niet tegen koemelk én soja. Dus is mama toch zeker zo essentieel?
Want rijstmelk is wel goed voor een keertje te vervangen maar anders toch niet voldoende voedzaam, toch?
Ach vertel me jullie verhalen maar over fles, beker, stappen en uitjes met elkaar

.
Groetjes!