Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. September 07, 2008, 14:49:37

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Mama weg... fles of beker?  (gelezen 187 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mama van FCW
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Gepost op: April 14, 2008, 20:23:56 »

Hoi hoi,

Ons babytje groeit als kool en is ondertussen al 11 maanden.
Op aanraden van de lactatiedeskundige heeft hij geen fopspeen (waar ik heel blij om ben) en had hij tot nu alleen nog maar uit een bekertje gedronken, overdag als ik ben gaan werken. Eigenlijk drinkt hij heel goed uit een een bekertje. Maar hij is ook ontzettend geboeid door de flessen of tuitbeker van andere kindjes.

Zaterdag ben ik voor het eerst sinds lang eens uit geweest met een vriendin. Eigenlijk zag ik er ontzettend tegenop omwille van de borstvoeding, maar ik had het die vriendin al maanden terug beloofd.
Vorige week overdag dan begonnen met eens rijstmelk te proberen ipv gekolfde melk. En daar dronk hij gretig van aan de beker.

Maar zaterdag rond 23u werd hij wakker om te drinken en hij wou de beker echt niet. Manlief heeft echt zijn best gedaan maar hij sloeg de beker telkens weg. Uiteindelijk heeft hij een fles genomen en daar heeft ons ukje gretig van gedronken.

Ik heb zo genoten van dat avondje (nachtje?) stappen en wil dit graag nog eens herhalen maar die fles...
Ons oudste zoontje wou de borst niet meer nadat hij een aantal keer een fles had gehad, op 15 maanden.
Mijn man wil ook graag dat we minder gebonden zijn door die borstvoeding en ook saampjes eens weg kunnen. Maar de borstvoeding daarvoor opgeven? Dat zou ik zo zonde vinden.  dom dom dom
Bovendien kan mijn zoontje niet tegen koemelk én soja. Dus is mama toch zeker zo essentieel?
Want rijstmelk is wel goed voor een keertje te vervangen maar anders toch niet voldoende voedzaam, toch?

Ach vertel me jullie verhalen maar over fles, beker, stappen en uitjes met elkaar  kussie .

Groetjes!
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: April 14, 2008, 20:49:11 »

Hey,

Voor de tepel/speenverwarring te voorkomen, is beker/cupje idd veel beter, maar met 11 maanden??? Dan maakt het niet zoveel verschil meer.  Tuurlijk als je heel vaak fles gaat geven en minder live gaat voeden, kan hij de fles makkelijker vinden dan al die "moeite" aan de borst. Tijdens de nachtelijke of avonduren, is fles/borst veel eenvoudiger, omdat hij die half slapend kan drinken, compleet logisch dat hij dan geen bekertje wil!

Rijstemelk is idd nog niet voldoende voor een kind van bijna 1, hij heeft dan nog 300-500 cc aan melkproducten nodig of vervanging daarvan door andere voedingsmiddelen (net zoals je eigen dieet, de eiwitten moet je toch binnen krijgen, calcium ook, etc.)

Een keertje weg, zou ik als je daar zin in hebt zeker gewoon doen. Als hij het prima vindt en jullie hebben er behoefte aan... wat staat je dan in de weg? Jij kan kolven, hij kan gekolfde melk krijgen... Als je de fles alleen in geval van nood gebruikt, en voor de rest live voedt, zal zijn "gewenning" wel meevallen.

Ik heb zelf geen behoefte aan uitjes en stappen... ben heel graag thuis, vermaak me hier prima. Als ik al eens 's avonds weg was, stond er wel een voeding klaar (vriezer iig) dit kon dan ontdooid en gegeven worden als ik er niet snel genoeg zelf kon zijn. Dit ging dan in tuitbeker of fles, net wat ze zelf het liefste had.

Groetjes Nynke

mamatorist
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0

« Antwoord #2 Gepost op: April 15, 2008, 09:00:42 »

Hoi,

ik kan me de dag niet herinneren dat ik samen met mijn man ben weg geweest en al helemaal niet alleen. Maar als ik bijvoorbeeld naar de tandarts moet en mijn kleine man krijgt trek geeftmijn man hem fruit en een beker thee. En dat gaat prima. Verder worden alle voedingen nog live gegeven.

groetjes van Marloes

Rebeca
Super Mama

Lief: +4/-0

Ik geef bv met een hypoallergeen dieet

« Antwoord #3 Gepost op: April 15, 2008, 23:02:53 »

Hoi

Hier als ik werk drinkt ze uit een fles en als ik heel soms weg ga dan krijgt zij ook de fles thuis. Die drinkt ze thuis slechter tegenwoordiger want dat is ze niet gewend thuis. Ze speelt er dan meer mee en lacht dan naar haar vader.
Ik ga niet vaak weg, niet veel behoefte aan. En met manlief zijn we 1 keer weggeweest en dat was wel erg leuk

groetjes Rebeca

Mama van FCW
Zuigeling
*

« Antwoord #4 Gepost op: April 20, 2008, 14:43:43 »

Jammer, niet echt mensen die graag eens weggaan hier. Maar ik wil dat echt graag.
Een fles over dag, daar begin ik niet mee, hij drinkt immers vlot uit een bekertje...
Badankt voor de antwoorden!!
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #5 Gepost op: April 20, 2008, 15:04:51 »

haha, jawel zijn er wel... alleen schrijven die niet altijd regelmatig op het forum mee  Knipoog

Als jij het graag wilt, moet je het gewoon doen! Hij kan dan via de fles drinken, groot voordeel als hij half slapend drinkt, hij toch meestal anders drinkt dan overdag. Denk niet dat je snel problemen zult krijgen met de wisseling tussen fles en borst. Ik heb met mijn twee oudste een periode 's avonds gekolfde melk gegeven, in de hoop dat ze wat langer zouden slapen... heeft geen verwarring opgeleverd, pas toen ik mijn middelste ook overdag gekolfde melk gaf (groeispurt, onrustig, boos aan de borst, twijfel of ik nog wel genoeg had...) begon ze de fles liever te hebben dan de borst.

Geniet van je uitjes!!

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

astridmv3
Super Mama

Lief: +15/-0

Ik heb 19 mnd gekolfde HA BV gegeven

« Antwoord #6 Gepost op: April 20, 2008, 16:22:23 »

jawel hoor, wil best weleens weg, lisanne krijgt gekolfde borstvoeding uit een fles of sap of water in een antilekbeker

groetjes Astrid
ERG trotse mv
Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1)
Jackel
Zuigeling
*

Trotse mama van Tobias en Gitte!!

« Antwoord #7 Gepost op: April 23, 2008, 20:40:56 »

Jammer, niet echt mensen die graag eens weggaan hier. Maar ik wil dat echt graag.
Een fles over dag, daar begin ik niet mee, hij drinkt immers vlot uit een bekertje...
Badankt voor de antwoorden!!

Normaalgesproken ben ik ook een echte huismus, maar juist het feit dat je als het ware gedwongen wordt om thuis te blijven, werkt voor mij persoonlijk erg frustrerend. Dus ik kan me goed indenken dat je er ook eens uit wilt.
Wat betreft het drinken uit een beker. Met elf maanden is er idd weinig kans meer op speen/ tepelverwarring, maar voor de spraakontwikkeling is het echt veel beter om uit een bekertje te drinken dan uit een fles. Dus heel goed dat je overdag geen flesje geeft.

Groetjes Jacqueline

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: