Nieuws
: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.
Startpagina
VOORPAGINA
CHAT
ALBUMS
Help
Zoek
Kalender
Inloggen
Registreren
Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
September 07, 2008, 12:11:19
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
>
Borstvoeding Ervaringen
>
Borstvoeding met bijvoeding
(Moderators:
Ageeth
,
mamatorist
) >
met 1 borst voeden: wie heeft ervaring?
Pagina's: [
1
]
Omlaag
« vorige
volgende »
Print
Auteur
Topic: met 1 borst voeden: wie heeft ervaring? (gelezen 159 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Annemam
Dreumes
Lief: +0/-0
met 1 borst voeden: wie heeft ervaring?
«
Gepost op:
Oktober 17, 2007, 22:26:58 »
Hoi allemaal,
Vanaf het begin is mijn linkerborst een beetje drama geweest (steeds weer stimuleren om op peil te houden en bij beide boys was'ie geen favoriet..). Nu Lucas een half jaar is en op bijvoeding over is gegaan en dus minder drinkt, durfde ik het aan de linker helemaal te laten varen en heb ik die afgebouwd. Lucas dolgelukkig want die begon hem ook steeds vaker te weigeren... BV loopt nu super, echt heerlijk genieten! Maar zijn er nog dingen waar ik op moet letten aangezien ik helemaal geen info hierover heb?
Die linker blijft altijd nog op minimaal pitje produceren omdat hormonen dit ws nog aangeven? In het begin was het gewoon afbouwen maar ik zit nu al zeker 2 weken lang om de dag een keertje een beetje af te kolven (10cc hooguit maar dan voelt'ie pijnlijk gespannen dus moet wel).
Groetjes, anne
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama
Lief: +21/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
Re: met 1 borst voeden: wie heeft ervaring?
«
Antwoord #1 Gepost op:
Oktober 17, 2007, 22:36:05 »
Hey Anne,
Ja de linker blijft nog wel wat meedoen, aangezien je een tsr niet maar in één borst hebt. Bij veel vrouwen vult dan de andere borst zich toch nog een deel. Pijnlijke stuwing zal je inderdaad moeten zien weg te krijgen, dus ofwel voeden ofwel kolven. Als je voeding in die borst zo ver teruggelopen is dat je echt nog maar minimaal produceert, neemt je lichaam het wel weer op. Maar zo te horen is dat nu nog niet zover.
Met puur de spanning eraf kolven kan je een heel eind komen, is immers toch een seintje dat het in die borst minder mag, maar zekerheid kan ik je niet geven, sorry.... Ik heb zelf Renée het afgelopen anderhalf jaar mijn goede borst iedere keer als eerste borst gegeven en mijn minder goede als tweede/toetje (dus haar voorkeur gevolgd).
Maar productie in die slechtere borst is niet gestopt aan gezien ze tegenwoordig 's nachts voornamelijk die borst krijgt (expres om nachtvoedingen wat af te bouwen) en lijkt de productie juist weer wat op te lopen blink.
Groetjes Nynke
Groetjes Nynke
Martine
Administrator
Super Mama
Lief: +13/-0
«
Antwoord #2 Gepost op:
Oktober 17, 2007, 22:43:53 »
Hoi Anne!
Wat fijn dat het allemaal zo lekker loopt nu op 1 borst!
Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat je het hardstikke goed doet!
Doordat je met je andere borst nog gewoon doorvoedt zal de borst waarmee je niet meer voedt waarschijnlijk iets langzamer afbouwen door de hormonen die natuurlijk nog wel in je bloed zitten, maar uiteindelijk zal de productie wel gaan stoppen en heb je geen last meer van stuwing.
Een heel klein beetje de spanning eraf kolven als je stuwing hebt is prima! Daar zul je de productie ècht niet mee stimuleren en je voorkomt er in elk geval mee dat je een borstontsteking krijgt!
(Overigens kan één keer helemaal leegkolven ook geen kwaad, en dat kan soms nèt even nodig zijn om je telkens bijna overlopende stuwmeer in een rustig poeltje te veranderen..)
Ik denk dat je het gewoon goed doet en dat het een kwestie van rustig afwachten is..
[Martine] 22:07: Wie is het lekkerst?
[BiggBoss] 22:07: Martine
Annemam
Dreumes
Lief: +0/-0
«
Antwoord #3 Gepost op:
Oktober 17, 2007, 23:10:34 »
Nynke, had ik ook nog een tijdje geprobeerd na jouw tip maar juist als hij rechts al gehad had draaide hij zich voor links gewoon op zijn rug... En als ik die als eerste deed werd'ie heel onrustig, schopperig en kwaad... wat zal dat worden in de peuterpubertijd... hihi
Ik heb hem eerst 2 keer en later 1 keer per dag laten drinken totdat'ie losliet (was vaak na 3 teugen en dan weigeren dus dat liep lekker snel terug). Toen besloten af en toe als ik toch kolf op werk, die heel even mee te nemen, spanning eraf ja, dus zo te horen gaat het wel goed maar duurt het gewoon langer dan ik had verwacht.
Het is trouwens niet echt stuwing maar meer zere plekjes, harde plekjes. Geen BO-risico toch?
Nou, bedankt voor jullie reacties weer!
Groetjes, Anne
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama
Lief: +21/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
«
Antwoord #4 Gepost op:
Oktober 17, 2007, 23:13:28 »
Hey Anne,
Zere harde plekjes is wel BO risico, dus wegmasseren is iig aan te raden! Kolven is niet nodig, als je het met masseren wegkrijgt. Maar meestal heb je toch even de kolf of live drinken nodig om die plekken weg te krijgen. Probeer het eerst met warmte en masseren, krijg je het dan niet weg, zet er dan toch de kolf op!
Groetjes Nynke
Pagina's: [
1
]
Print
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Algemeen
-----------------------------