Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Augustus 29, 2008, 05:42:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Middagvoeding afbouwen  (gelezen 218 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Silvy
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

Ik geef al vanaf 29-05-07 borstvoeding aan Judith!

« Gepost op: Mei 03, 2008, 12:58:45 »

Hoi meiden!

Mijn prinsesje is nu bijna 1 jaar. Ik wil de ochtendvoeding blijven geven, net als de avondvoeding en de nachtvoeding(en). Nu lees ik regelmatig dat de middagvoeding na het brood vervangen kan worden door gewone melk vanaf 1 jaar of ander drinken. Hoe denken jullie daarover? Ik werk op maandag en dinsdag en vind kolven op het werk niet prettig meer. Eigenlijk wil ik dus liever niet kolven, maar ik vermoed dat dan mijn borsten op springen staan als ik Judith pas bij haar laatste voeding weer melk geef. Hebben jullie er toevallig voor gekozen om de middagvoeding alleen te geven als je er bent? En stel dat ik de middagvoeding af zou bouwen, keldert dan niet meteen mijn productie?

Hmmm, warrig verhaal, maar ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel! Ik heb maar ff weinig tijd!

Liefs,

Sil trotse moeder van Judith (29-05-07).
Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #1 Gepost op: Mei 03, 2008, 17:59:51 »

Hey Silvy,

Met een jaar is je lichaam meestal al een stuk flexibeler en kan je makkelijker schuiven met de voedingen. Ik zou het gewoon eens uitproberen, kijken hoe het gaat. Eventueel gewoon na je werk nog even laten drinken, als de stuwing wel hevig is.

Hou het even kort, zit hier nog op visite...

Groetjes Nynke

Rebeca
Super Mama

Lief: +4/-0

Ik geef bv met een hypoallergeen dieet

« Antwoord #2 Gepost op: Mei 03, 2008, 19:23:00 »

Ik ga mee met net Nynke, met een jaar is je productie zo stabiel dat je wel zonder 1 voeding kan. Toen Rodrigo 1 jaar was stopte ik ook met kolven en dat ging heel goed. ik was toen wel zwanger maar had nog wel genoeg productie.

Groetjes Rebeca

Silvy
Zuigeling
*

Ik geef al vanaf 29-05-07 borstvoeding aan Judith!

« Antwoord #3 Gepost op: Mei 04, 2008, 11:02:29 »

Ok, bedankt dames, dus gewoon proberen? Ik wil namelijk gewoon bv blijven geven zonder dat mijn productie keldert, maar kolven vind ik echt niet meer zo prettig. Ik vind het namelijk riskant voor mijn idee om de middagvoeding af te bouwen en dan wel een avond (1 of 2) nachtvoedingen en de ochtendvoeding wel te geven. Hier zit namelijk niet zoveel tijd tussen de voedingen en overdag ineens wel heel veel! Maar als jullie zeggen dat mijn borsten dit na een jaar prima aan kunnen, dan is dat prima. En ik kan op niet-werkdagen toch gewoon voeding blijven geven eventueel.

Bedankt voor de info dames! En een fijne heerlijke zondag gewenst! Ohhhhh, heerlijk dat weer!

Liefs,

Sil trotse moeder van Judith (29-05-07).
Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #4 Gepost op: Mei 04, 2008, 11:08:07 »

Als jij op niet werkdagen eventueel extra wil aanleggen, zal het met je productie wel loslopen! En je kan hem eerst ook verschuiven naar einde werktijd toch?

Ik kan hier al heel lang gewoon een voeding overslaan of verschuiven naar een geschikter tijdstip (als Renée meewerkt tenminste  Knipoog)
Zonder dat ik gelijk met stuwing zit of productieproblemen krijg... Je lijf gaat nu eerder produceren dat wat er afgenomen wordt, dan dat er een voorraad is waar ze uit kan putten.

Fijne zondag!

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #5 Gepost op: Mei 04, 2008, 11:40:59 »

Hoi hoi,

Ik heb hier wel eens als Kyan naar het kdv gaat dat ik gewoon vergeet te kolven.
Dan heb ik wel wat vollere borsten maar echt niet teveel.
Meestal kolf ik dan nog wel snel 1 zodat ik die weer mee kan geven naar het kdv, maar als je iets anders mee geeft zal dat wel goed gaan.
Gewoon proberen dus eigenlijk.

Groet Ageeth

Jelief
hehe eindelijk een andere ticker ;)
Mama

Lief: +4/-0

Je kan ook niet alles weten...

« Antwoord #6 Gepost op: Mei 04, 2008, 20:57:35 »

En nog maals,
Ja hoor kan prima na een jaar. Je borsten vangen dat gewoon op.
Kolven doe ik ook al een heel lang niet meer, op het laatst was het zo zeldzaam dat ik áls ik kolfde ik maar een opbrengst had van een ml of 20.

jochemsmama
Peuter

« Antwoord #7 Gepost op: Mei 04, 2008, 22:13:08 »

Hoi Silvy,

Kan prima hoor. Ben met 1 jaar ook gestopt met kolven (werk 4 dagen) en op de dagen dat ik thuis ben kreeg Jochem wel gewoon te drinken bij mij voordat hij 's middags ging slapen. Kreeg, want ik ben daar deze week mee gestopt, met de middagvoeding. Maar het kwam ook wel eens voor dat we onderweg waren en dat hij die voeding dus niet kreeg, terwijl ik wel in de buurt was. Met de volle borsten viel het ook wel mee aan het einde van de werkdag, je lijf stelt zich daar heel snel op in, zonder dat je productie keldert. Heb nog een tijdje een fles kv laten geven op het kdv, maar ben ik met anderhalf ook meegestopt. Het stoppen met de middagvoeding ging hier gelukkig zonder al teveel heisa. Mijn uitleg "nee, nu geen mama drinken, vanavond mag je weer bij mama drinken" werd vrijwel meteen geaccepteerd.

Groetjes, Babette

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: