Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Augustus 08, 2008, 22:33:49

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: niet willen drinken  (gelezen 770 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Myrthe
Peuter

Lief: +0/-0

« Antwoord #15 Gepost op: Mei 15, 2008, 00:04:21 »

nee, dit gaat ze pas na een paar minuten doen, eerst vol drinken en dan wordt het: draaien, drinken, spelen, drinken enz dat doet ze dus op haar buik.
Ik heb er nu ook een foto van, erg grappig echt in de ''tijger'' houding.

Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #16 Gepost op: Mei 15, 2008, 11:27:33 »

Haha, idd een lastige houding maar herken hem wel.
In de kraamtijd gebruikte ik hem vaak als de tsr te heftig was, maar nu vind Kyan het gewoon lekker.
Ben benieuwd naar de foto! Plaats je hem bij de voedingsfoto's?

Groet Ageeth

Anouschka
Super Mama

Lief: +9/-0

« Antwoord #17 Gepost op: Mei 15, 2008, 13:59:54 »

Nele heeft die houding ook gevonden. Zit ze bij mij op school en als ik mijn bh losmaak valt ze al zittend of op haar buik liggend aan. Maar net wat jij vertelt Myrthe. Steeds maar los laten en wat anders gaan doen of rondkijken. Ik heb ook het gevoel dat het terugloopt bij mij. Maar ik weet dat het wel goed komt. Als ze echt dorst heeft drinkt ze wel langer. Ook op bed vlak voordat ze slaapt. Dan drinkt ze liggend.

Groetjes Anouschka
mv Jurriën (12 j), Debbie (9 j) en Nele (geb. 12 sept. 07)

Myrthe
Peuter

« Antwoord #18 Gepost op: Mei 18, 2008, 00:23:52 »

Oei een foto hier plaatsen, weet niet of me dat wel lukt, ik ben niet zo handig in die dingen...

Dat gevoel dat het terug loopt heb ik ook, maar ik hoop/denk dan maar dat ze het wel weer opkrikt als ze weer meer rust en/of dorst heeft.

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #19 Gepost op: Mei 18, 2008, 15:53:50 »

Myrthe, hoe gaat het drinken nu?
Want Nele doet precies hetzelfde. Ik ben er niet echt blij mee!
Ik krijg alleen geen stuwing. Mijn voeding loopt gewoon gigantisch terug.  triest

Groetjes Anouschka

Myrthe
Peuter

« Antwoord #20 Gepost op: Mei 19, 2008, 00:19:14 »

Hoi Anouschka,
Het live drinken gaat redelijk, maar het kan best wel per dag verschillen.
Stuwing heb ik ook niet echt, maar wel weer lekkage (daar baal ik ook van). Maar dat zal wel komen van het vaak een klein beetje willen drinken, heb dan net een tsr en dan stopt ze weer even met drinken.
Voor ons is het enigste wat helpt veel tijd ervoor nemen en lekker samen op bed gaan liggen. Dan kan ze af en toe drinken en dan weer samen spelen, drinken, draaien, drinken enz

Weet je zeker dat je voeding terug loopt? Kolf je nu ook minder dan anders? Ik kolf nu ongeveer 10-20 ml per keer minder dan eerst, gelukkig heb ik nog een voorraadje.

Wat ik ook lastig vind is dat ze nu helemaal niet meer uit de fles wil drinken terwijl ze dat toch heeft gedaan (lang leve de biobim, dat gaat er wel in) soms wil ze wel uit een bekertje drinken, maar daar knoeit ze toch echt veel mee.

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #21 Gepost op: Mei 19, 2008, 09:00:32 »

Ik kolf eigenlijk niet meer. Want ze houdt alle melk bij. Ik loop helemaal niet snel over. Die borsten van mij passen meteen aan.  hmmm Voor mijn gevoel zou een beetje overschot wel een goed gevoel geven.
Nele is ook zo ondernemend. Ze tijgert nu de kamer rond. Zit overal aan te prutsen, draadjes en . Stootte net haar hoofd omdat ze onder de salontafel wou tijgeren. Dat ging niet. Ik even getroost en hup.. ze ging weer verder!
Het is wel mooi om te zien hoor. Maar net wat jij beschrijft, zo drinkt Nele ook. Steeds los latend en rond kijkend. Het zal wel een keer beteren neem ik aan.

Nele mokkert ook zo met de melk uit een bekertje. Heb ik een tijdje terug geprobeerd. Met heel warm weer  heb ik het met water geprobeerd. Het gaat wel hoor. Maar toch houd ik er nog een doekje onder. Nele vindt het wel geweldig, dat drinken uit een bekertje .

Groetjes Anouschka

Myrthe
Peuter

« Antwoord #22 Gepost op: Mei 19, 2008, 20:35:38 »

Wel allemaal heel herkenbaar is zo ondernemend en dan toch weer zo pech en stoten enzo

Voor een slokje troost neemt ze ook niet veel tijd, als t over is dan is ze zo weer afgeleid, ik denk ook dat het er aan ligt waar ze die krijgt en of ze veel afleiding om haar heen heeft, want die krijgt ze gewoon beneden. Voor echt drinken neem ik haar liever mee naar boven op bed, dan heeft ze veel meer rust.

Misschien kan je haar wat vaker aanbieden om zo je productie wat op te krikken of tussen door even kolven.

Vanmorgen heeft ze 2 keer gebeten (gelukkig heeft ze nog geen tandjes) weet echt niet wat ik daar aan moet doen, afkoppelen en weg leggen durf ik nu gewoon niet. Ik heb een beetje op haar wang geduwd, vond ze ook niet leuk. Maar heb je misschien een ander idee wat kan helpen???

Martine
Administrator
Super Mama

Lief: +13/-0

« Antwoord #23 Gepost op: Mei 19, 2008, 22:45:22 »

Opzich hoef je haar niet meteen weg te leggen als ze bijt hoor! Even loskoppelen en duidelijk "nee" zeggen is vaak al voldoende. Daar even bij op haar wang duwen kan ook helpen om haar duidelijk te maken dat het niet de bedoeling is dat ze bijt.
Als ze het als leuk spelletje gaat zien is wegleggen wel even nodig, maar je zou haar dan 10 minuten later weer opnieuw kunnen aanleggen zodat ze toch niks tekort komt.

groetjes, Martine

[Martine] 22:07: Wie is het lekkerst?
[BiggBoss] 22:07: Martine
Anouschka
Super Mama

« Antwoord #24 Gepost op: Mei 19, 2008, 23:03:45 »

Een tijdje terug, toen Nele haar eerste tandje kreeg, beet ze ook. Net niet door toen. Dat was mijn geluk  Knipoog,
Maar ze deed het keer op keer. Eerst koppelde ik haar los. Maar dat meteen weer willen happen... dat maakte dat ik het spaans benauwd kreeg. Nele hapte niet om te bijten maar om weer te gaan drinken en heel ongedurig was ze dan. Ik was wél bang dat ze zou bijten.
Dus... ik heb een andere manier toegepast, ook gelezen hier op het forum. Ik heb haar zachtjes geduwd tegen haar onderkaakje. Ongeveer waar de kiezen beginnen. Dat vond Nele blijkbaar niet fijn want ze begon te huilen. Ik heb het 2 keer gedaan en daarna beetje ze niet meer.
Tot vandaag  hmmm ... Er is weer een tandje doorgekomen onderaad en die bovenaan komen ook zowat door.

Maar zou ze echt elke keer blijven bijten, dan zou ik het weer doen. Volgens mij weet Nele dan genoeg.

Groetjes Anouschka

Myrthe
Peuter

« Antwoord #25 Gepost op: Mei 19, 2008, 23:15:58 »

Dat op de wong duwen heb ik gelijk al geprobeerd, ze moest er gelijk om huilen en zocht gelijk weer troost om te gaan drinken. Ik denk ook wel dat er tandjes das lekker! aan zitten te komen, want 2 plekjes van haar tandvlees op haar bovenkaak (ja, ik weet het de meeste beginnen onder) is wat aan het veranderen van kleur, t is witter, maar ik hoop dat ze het heeft afgeleerd voor dat ie doorkomt.

Anouschka
Super Mama

« Antwoord #26 Gepost op: Mei 19, 2008, 23:28:54 »

Het kan zijn dat wanneer die tandjes goed door zijn, het bijten over is hoor!

Groetjes Anouschka

Myrthe
Peuter

« Antwoord #27 Gepost op: Mei 19, 2008, 23:35:05 »

dat hoop ik dan maar, ik vind het moeilijk om haar af te koppelen ofzo, omdat ik bang ben dat ze dan weer gaat weigeren... Schrik!

Jelief
hehe eindelijk een andere ticker ;)
Mama

Lief: +4/-0

Je kan ook niet alles weten...

« Antwoord #28 Gepost op: Mei 20, 2008, 12:05:15 »

Emma heeft ook gebeten, en dat liep gelijk op met de tandjes die doorkwamen,alsof ze niet door heeft dat ze haar mond wat minder ver dicht moet doen smile Duwen in haar wang en NEE hielp erg goed. Ook ontdekte ik dat ze soms ging bijten als ze genoeg had.

Myrthe
Peuter

« Antwoord #29 Gepost op: Mei 23, 2008, 22:30:54 »

Weer een reden om even niet te willen drinken...

Dus, jullie zullen het wel raden, gisteren ongi geworden.  Ik hoop dat het maar snel weer weg is en het voeden weer gewoon gaat worden zoals het was.

Maar komt deze ongi nu doordat ze minder zin heeft om te drinken of is het juist andersom??? en wilde ze minder drinken omdat de ongi er aan kwam??? zucht

Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: