Myrthe
Peuter

Lief: +0/-0
|
 |
« Gepost op: April 27, 2008, 13:50:05 » |
|
Wie helpt me hier doorheen??? Ze is nog maar net 7 maanden en weigert nu al regelmatig de borst. Wordt er zo verdrietig van...ze zal er toch niet nu al genoeg van me hebben???  Gisteren na het eten had ze geen zin, ze wilde spelen. Vanmorgen ook weer na het wakker worden wilde ze maar aan 1 kant kort drinken. (andere kant maar gekolft m'n borst deed zo pijn en had harde plekken) Later nog een paar keer geprobeerd, maar bleef weigeren. Weer een uur ofzo later zijn we samen op bed gaan liggen, was ze weer helemaal enthousiast, lekker gedronken en viel aan de borst in slaap... Ik snap het niet, hebben jullie dit ook gehad??? Maar nog belangrijker: hoe hou ik haar aan de borst???  Myrthe
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: April 27, 2008, 14:09:35 » |
|
Oh jakkes wat vervelend, maar herken je verhaal wel van andere mama's. wat misschien wel kan en wil helpen is veel huid op huid contact, in bad, in bed enz... je schrijft net ook dat ze in bed samen met jou wél wilde drinken. veel adviezen heb ik verder niet want met 7 mnd ben ik fulltime gaan kolven. sterkte en succes hopelijk hebben andere mama's ook nog tips/adviezen voor je 
|
|
|
|
|
|
groetjes Astrid ERG trotse mv Thomas (5), Sylvie (3) en Lisanne (1) 
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: April 27, 2008, 14:12:05 » |
|
Hey Myrthe, Au dat doet zeer aan het moederhart... en aan je borsten! Hier waren het gelukkig maar fases, dat alles om hun heen interessanter was dan het oude vertrouwde borstritueel... De voeding liep dan iets terug (door het mindere drinken en het onrustigere drinken) en kwam ze er even later achter dat dat toch ook niet was wat ze wilde... kortom weer vol in de regeldagen! Het hangt vaak samen met hun ontwikkeling, nu al zelf spenen doen ze niet. Het is meer dat ze zoveel andere interessante dingen zien, kunnen, voelen, horen... en dat moet eerst ontdekt worden... Hoop voor jou dat ze het "licht" snel ziet en weer vol enthousiasme gaat drinken! Geef de moed niet te snel op, probeer met haar mee te gaan, dan is het vaak het snelst weer normaal. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myrthe
Peuter

|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: April 27, 2008, 14:21:44 » |
|
thanx voor jullie snelle reacties, idd alles om haar heen is leuker. Dus slok, weer zitten, kijken, toch maar weer een slok en dan met d'r voeten spelen en dan dus helemaal geen zin meer hebben om te drinken. Ik heb ook nooit echt op verzoek kunnen voeden, want ze geeft dus slecht aan dat ze dorst/honger heeft. Maar na een uur of 4 niet drinken wil ik dus echt wel dat ze dus weer drinkt (sta dan ok echt weer om knappen) Wat ik er nog niet bij had gezet is dat ze af gelopen weer ziek is geweest, flink koorts gehad. Kan het daar ook mee te maken hebben???  Astrid, ben je ook om deze reden met 7 maanden ft gaan kolven???
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: April 27, 2008, 14:24:02 » |
|
Oh het ziekzijn kan misschien ook meespelen idd maar de omgeving is idd ook erg interessant.
nee hoor, ik ben niet daarom gestopt, er kwamen tandjes en kreeg het niet afgeleerd om niet te bijten. daarnaast is het bij ons heel raar gegaan, pas met 3 mnd wilde lisanne aan de borst volledig, daarvoor kolfde ik en kreeg ze ook de borst. met 5 mnd werd ik ziek en moest ik kolven en kreeg lisanne weer borstvoeding uit de fles. met 6 mnd weer aan de borst en vanaf 7 mnd was het weer kolven en af en toe aan de borst.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: April 27, 2008, 14:27:30 » |
|
Hallo, Erg herkenbaar dat geen rust hebben om lekker te drinken, gelukkig is het vaak een fase en gaat het dus ook weer voorbij. Je kan wat je nu ook doet best af en toe een keer extra kolven als je last krijgt. Over een tijdje wil ze vast weer meer gaan drinken. Het ziek zijn kan er mee te maken hebben, maar hoeft niet. Er gebeurd ook zoveel en er valt een hele hoop te ontdekken rond die leeftijd.  Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myrthe
Peuter

|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: April 27, 2008, 14:37:49 » |
|
Zal ik dan die gekolfde melk gelijk in een flesje doen en proberen of ze dat wel wil drinken??? Of beter van niet, kan ze dan gaan denken '''dit vind ik veel makkelijker'' en helemaal niet meer terug aan de borst willen??? Dus dat ze gewoon bij mij alleen live mag drinken???
Astrid, jullie hebben dus wel wat lastige momenten gehad, wat goed dat je bent door blijven gaan. Hier (gelukkig) nog geen tandjes, maar de eerste 3 maanden wilde ze allen met tepelhoedje drinken. Ze kreeg er anders geen grip op (kleine tepels), dat is ze gelukkig wel afgeleerd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: April 27, 2008, 14:48:48 » |
|
Ik zou het nog niet in een flesje gaan geven, dat drinkt idd te makkelijk. Zodra ze dorst heeft ze ze de borst vast wel weer pakken. Ze gaan ook steeds sneller drinken en je zal er verbaasd vanls je twijvelrt staan hoeveel ze in een paar slokken binnen kunnen halen. Vries de gekolfde melk lekker in als voorraad ofzo. Was meer bedoelt omdat je aangaf last van harde plekken te hebben, en misschien de angst voor terug loop (maar dat gebeurt niet zo snel) Gaat het verder wel lekker met haar? Geen last van haar oren? Kan zijn dat ze daarom nu ook niet lang wil drinken omdat slikken pijn doet. Hier geeft Kyan ook niet heel duidelijk aan als hij oorpijn heeft, maar merk het vaak wel als hij gaat huilen bij verschonen of in bed leggen.
Wie weet kan je als je twijvelt morgen even je huisarts ernaar laten kijken.
Succes Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: April 27, 2008, 14:51:57 » |
|
ik zou je ook niet aanraden om dan maar over te gaan op kolven hoor, als het anders had gekunt hier, dan had ik dat toch veel liever gedaan, de borst dan via de fles. flesje is wel handig als je er zelf niet bent. maar wat ageeth al zei, als ze dorst heeft, dan gaat ze echt wel drinken denk ik zo 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myrthe
Peuter

|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: April 27, 2008, 15:01:32 » |
|
Ze is weer even vrolijk als altijd, maar veel sneller afgeleid, ligt ook de hele tijd te wiebelen tijdens het drinken.
De gekolfde melk ligt al lekker in de vriezer (was vanmorgen 100 ml, ik vond dat best wel veel aangezien ze al gedronken had)
Ageeth Ze vind het niet altijd leuk om neergelegd te worden, ik had nog niet aan haar oortjes gedacht. Astrid Ik vindt het echt super goed zo lang ft kolven, ik zou niet weten of ik dat vol zou kunnen houden.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: April 27, 2008, 15:24:20 » |
|
Zou haar oortjes dan even in de gaten houden en evt. even een bezoekje aan de huisarts ofzo. tja, dat kolven... ik wilde het graag en toen bleek dat ze allergisch was, was het me helemaal duidelijk, kolven en op dieet. maar ben nu aan het afbouwen. fijn dat ze iig weer lekker vrolijk is nu. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Lilian
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Mei 08, 2008, 21:56:09 » |
|
Jent heeft ook van die periodes. Nu ook weer. Hij is ook ruim 7 mnd. Zal het de leeftijd dan zijn? Ik stond net zo op knappen dat ik gekolfd heb. Hij drinkt ook maar 1 borst per keer en de eerste keer vandaag dat hij goed een borst leegdronk was vanavond om 19.00 voordat hij ging slapen. Die voeding doe ik liggend op bed. De rest van de dag wilde hij nauwelijks. Ik ben dan beneden op de bank en hij ziet echt van alles behalve mijn borst. Soms is hij gewoon met mijn BH-bandje aan het spelen!  Maar goed, ik het heb idee dat hijhet 's nachts inhaalt, want vanaf 19.00 komt hij iedere 3 uur en krijg ik hem alleen terug in slaap na een voeding. Dus ik leg hem meteen aan als ik hem hoor. Dan slapen we het beste. Maar fulltime kolven: hoe doe je dat 's nachts? Want ik heb er ook aan zitten denken, maar zie het niet zitten om er dan steeds uit te moeten om te kolven. Voeden gaat 10x sneller. Groetjes Lilian
|
|
|
|
|
|
Groetjes, Lilian, mama van Emma (3 juli 2005) en Jent (22 september 2007) 
|
|
|
|
astridmv3
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Mei 08, 2008, 22:03:31 » |
|
Voeden gaat zeker sneller en ik ben op een gegeven moment 's nachts gestopt met kolven. dat was eigenlijk nadat ik uit het ziekenhuis kwam (hersenvliesontsteking) later toen ik meer hersteld was en lisanne meer dronk dan ik overdag kolfde, ben ik een aantal keren als lisanne 's nachts kwam weer gaan kolven, papa de fles geven en mama kolven.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myrthe
Peuter

|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Mei 14, 2008, 22:51:15 » |
|
even een up-date, het gaat iets beter met drinken, ik voed haar nu liggend op bed en dat gaat nu gelukkig redelijk goed (even afkloppen) Vandaag weer eens geprobeerd om beneden te voeden (met niemand thuis) maar ging echt weer niet goed, dus toch maar weer naar boven verhuist waar ze gelijk gretig aanviel. Dus het lag er echt niet aan dat ze geen dorst had. Wat ze ook leuk vind is liggend op haar buik drinken  alleen wel wat lastig, dan duwt ze haar hele gezichtje tegen m'n borst en moet ik haar hoofdje een beetje om hoog zien te houden. Lilian, ik denk ook dat het de leeftijd is, zo veel te zien en te beleven, maar wel fijn om te weten dat ik niet de enige ben met dit probleem!!! T is idd ook echt het fijnste om maar gelijk 's nachts aan te leggen, anders zit je een tijdje te tobben en effe drinken is toch wat ze willen of het nu dorst/honger is of gewoon je willen voelen en gerust gesteld worden. Gelukkig al weer een paar weken geen nachtelijke uitjes hier gehad (klop klop) slaapt heerlijk van 23.00 tot 7 uur door  ft kolven is voor ons ook geen optie, want de fles weigert ze ineens. Ik vind het wel raar, eerst helemaal geen probleem ermee en nu ineens wil ze die niet meer. Gelukkig gaat pap goed en uit een (tuit)bekertje wil ze nog wel eens drinken, maar echt goed gaat dat nog niet. Greetzz Myrthe
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: Mei 14, 2008, 23:18:23 » |
|
hihi da's een aparte houding! Doet ze dat omdat ze zo beter kan drinken? Misschien de TSR iets te enthousiast voor haar smaak? Dit is namelijk wel een redelijk bekende houding om "tegen de zwaartekracht in te drinken"
Lekker dat ze doorslaapt!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|