Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4
Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet
|
 |
« Gepost op: December 19, 2007, 13:34:06 » |
|
Verdorie, uk nu twee en een half jaar oud.... en nu ontdek ik aan binnenkant lipjes witte blazen die al open zijn... Tong wel laagje op, maar niet extreem herkenbaar.
Ik balen... toch spruw??? Geen klachten, al hapt renée wat slordig en doet het daarom wat zeer.... geen geklak, geen heftige kramp. Wel luieruitslag... Zie het in haar mondje puur aan de binnenkant van haar lippen, wangzak lijkt schoon.
Wat denken jullie?
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
mamavanfloor
Global Moderator
Super Mama

Lief: +8/-0
Onze vreugde in ons leven !!!
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: December 19, 2007, 14:26:50 » |
|
He gatsie Nynke wat vervelend nu.
Ik weet niet wat je zelf wil, of al gaan behandelen of afwachten, kunnen het ook geen aften zijn, doen wel erg zeer en ziet er ongeveer hetzelfde uit, maar ja dan weer wel slordig drinken en luieruitslag, klinkt dan weer wel als spruw.
Moeilijk moeilijk.
Succes !!!!
Groetjes Nicole
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: December 19, 2007, 14:48:39 » |
|
aften heeft anne regelmatig en irene toevallig vorige week ook... ziet er toch anders uit... Gevoelige tepels bij het drinken (voelde tanden eigenlijk niet meer en naar binnen slurpen kon ook gewoon... is nu wel gevoeliger). Maar niet de stekende pijn als ik me herinner bij Irene toen der tijd... ook geen jeukende tepels... En bij haar dus alleen die kapotte binnenkant van de lippen, ziet er uit als blazen, alleen dan met duidelijke witte aanslag erop.
Kijken of ik straks ff foto kan maken van haar lippen.
Maarja wel behandelen zonder echte klachten (behalve soort regeldagen, ze wil veel vaker drinken dan anders) of nog ff afwachten...
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée 
|
|
|
mama denko
Dreumes

Lief: +0/-0
Denki-toy
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: December 19, 2007, 16:47:07 » |
|
Zien ze eruit als witte plekjes met een rode rand? Van aften is de oorzaak onbekend, maar je ziet ze vaak optreden bij verminderde weerstand en stress.
Ik heb een keer bij papa denko zijn aften aangestipt met gentiaanviolet. En dat hielp totaal niets!
Moeilijk te zeggen of ze spruw heeft (en dat misschien op aften lijkt). Zolang jij niets voelt zou ik het even aanzien. Meestal zijn aften met een paar dagen weg.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: December 19, 2007, 17:44:52 » |
|
Nee, lijken juist niet op aften... ziet beschadigde huid onder de open blazen en de "huidflap" die er nog op hing was raar wit. Is een rij met "blazen" precies aan binnenkant onderlip en bovenlip, onder erger, maar boven ook duidelijk. Gewoon raar, anders dan spruw die ik ken van Irene. Foto spruw op eurolac.net (maar zit daar dan op de tong) komt redelijk in de buurt van hoe het eruit zag, alleen dus niet meer dicht... beschadigde huid eronder.  foto van eurolac die ik bedoel Minder heftig wit, maar wel dat grillige. Nu vellen die erop zaten deels weg, tjonge, lastig uit te leggen. Morgen maar eens vragen op het fijne consultatiebureau (moet ik toevallig wezen morgen, bij arts)
|
|
|
|
« Laatste verandering: December 19, 2007, 17:52:32 door Balletje »
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: December 19, 2007, 18:01:45 » |
|
Ow balen Nynke! Kan zo ook niet snel herkennen of het nou spruw is. Dat slordige aanhappen heeft Kyan nu ook, denk dat het door de pokken komt... Heeft ze nu ook nog de pokken gekregen? Zou het ook nog kunnen dat ze die in haar mond heeft?
Hoop dat ze op het cb weten wat het is. Succes!
Groetjes Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +26/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: December 19, 2007, 19:44:16 » |
|
Zo, toch maar even met Gonneke gebeld en overlegd (ook ivm allergie en eventuele behandelmethode)
Naar aanleiding van omschrijving vermoed zij ook spruw. Lastige is vaak dat je pas weet of het het echt was, als het met behandelen verbetert. Overleg over medicatie: we kwamen samen toch op Gentiaan Violet uit, omdat dit maar paar dagen hoeft en maar één keer per dag, minder hulpstoffen bevat... en dus kans op reactie qua allergie verkleint.
Dactarin of Nystatine moet MINIMAAL 14 dagen meerdere keren per dag gebruikt worden. Dat maakt de reactiekans groter... en als ze er wel op reageert is doorgaan met behandelen bijna niet te doen. Met GV is het maar een paar dagen, dus dat is (zelfs met pijn) te overzien...
Zag nu (met zaklantaarn) ook twee ieniemini kleine witte vlekjes in wangzakken zitten... dus ja, we moeten er toch maar aan geloven.
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Marloes
BallenBak
Mama

Lief: +7/-11
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: December 19, 2007, 19:45:09 » |
|
Oh, vervelend zeg! Had eigenlijk niet gedacht dat dat op deze leeftijd nog zou voorkomen. Maar waarom ook niet! Hopelijk gaat het snel vanzelf weg of vind je er iets op. Ik kan je er niet bij helpen, heb (gelukkig) geen ervaring (nog) met spruw.
Beterschap!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: December 19, 2007, 20:11:22 » |
|
Gonneke, heeft het druk gehad vandaag, ik ook al aan de foon ;)
Het behandelen met de Gentiaan Violet klinkt goed, hoop dat het gaat helpen! Moet je dan ook jullie alle 2 behandelen trouwens? Met die 2 puntjes dus eigenlijk bevestiging van spruw.
Beterschap! Groetjes Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
yfke
Those who are lost are not forgotten
Global Moderator
Super Mama

Lief: +7/-0
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: December 19, 2007, 23:14:35 » |
|
he balen, :* voor beiden
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Balletje
Global Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: December 20, 2007, 15:33:00 » |
|
Zo... weer ff update
CB arts dacht ook aan spruw, kon verbazing over nog steeds borstvoeding redelijk verbergen... maar nog voeden en deze klachten wezen er wel op, zeker toen ze nog wat plekjes in de wangzakken zag zitten. Leek haar verstandig om met behandelen te beginnen. GV adviseren ze niet, wel dactarin of nystatine. Uitgelegd dat ik met de bijstoffen zit ivm allergieën en dat je dactarin toch minimaal 14 dagen moet smeren, zo'n zes keer per dag... Zij: 14 dagen??? Ikke: ja minimaal ja... duurt snel vier dagen voordat je (in meest positieve zin) symptomen kop in drukt, dan nog tien dagen door.... Zij vond doorbehandelen niet zo noodzakelijk, tenzij eerdere ervaringen aangeven dat het wel verstandig is... en dan had ze het over een paar dagen... Ik daar weer op geantwoord, dat ik in dit geval de erkende lactatiekundigen hun advies aanhou. Zij zeggen niet voor niks allemaal dat je na verdwijnen van symptomen 10 dagen moet doorsmeren.
Tja, toen natuurlijk haar gewicht... moet zeggen deze arts dringt je niks op... ze geeft haar mening en je mag zelf beslissen wat je daarmee doet. Vorige meting ging Renée netjes naar landelijk gemiddelde... (heb me ingehouden) Nu ging ze weer wat omhoog, van landelijk gemiddelde af... (hield me weer in...)
Hoeveel voedingen krijgt ze nog? Gemiddeld ongeveer zes (grote oogjes) CB adviseert ongeveer 300 cc aan melkproducten, daar zit ze met die zes voedingen wel aardig overheen.... (niet meer inhouden... hihi) Borstvoeding valt wel onder melkproducten, als je naar minimum kijkt wat ze binnen moeten krijgen, maar aan BORSTVOEDING hangt GEEN maximum! zij: ja maar is toch voeding (dat vond ik wel weer super opmerking) dus krijgt én vaste voeding én extra via borst... Waarop ik weer zeg: hoe weet jij hoeveel ik per voeding produceer? Moet ik nu (in jouw ogen) af gaan bouwen omdat jij denkt dat ze wel 600 binnenkrijgt? Mijn borsten leveren misschien wel "maar" 50 cc per voeding... dan zit ik toch netjes op die 300 die je zo graag ziet? hmm... tja.... ja...
Kee, volgende... tandjes... poetsen.... Tja, poets wel, maar niet alle dagen en vaak niet met tandpasta... Ow??? Tja, tandpasta zitten stoffen in waar ze op reageert... kind is allergisch weet je nog? Voed je nog 's nachts? Ja zeker voed ik nog 's nachts... Ja dat is niet verstandig... tandjes.... ikke: afbouwen 's nachts geen optie. Bovendien ben ik het niet met je eens. Borstvoeding is antibacterieel dus wat anders dan gewone melk of limonade, bovendien ligt tepel ver achter in de mond, waardoor melk keeltje in gaat en niet ophoopt in mondje. Tuurlijk komt er wel wat in het mondje, maar daar komt antibacteriële verhaaltje weer om de hoek kijken... Toch maar twee keer per dag poetsen en 's nachts tot een minimum...
Ontwikkeling verder fantastisch, blokkentoren bouwen, vormenstoof, voetballen, plaatjes benoemen (kee die eieren, die wist ze natuurlijk niet.... maar dat had ik al voorspeld)
Even totaal verslagje ipv gesplitst...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mamatotje
BallenBak
Dreumes

Lief: +5/-7
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: December 23, 2007, 14:54:08 » |
|
Wat ben je weer lekker assertief. Had je iets nodig om op af te reageren!? ;)
Zwets ze maar lekker onder de tafel Nynke!! Ik hoop dat de spruw gauw weg is!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
poekie125
Peuter

Lief: +0/-0
zijn is gegeven, worden doe je zelf
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: December 23, 2007, 21:53:02 » |
|
ohwww soms kan je ze wel wat bij dat concentratiebureau Hier dus 3 kuren nodig gehad omdat de kuren maar 7 dagen waren bij Gabriël (op de laatste na) en dus inderdaad na een week weer opnieuw volop spruw.. Gelukkig bij Jasmijn en Thijmen (nog) geen last gehad.. Wat een super reacties heb je gegeven aan die trien, zou ik weer niet opgekomen zijn. Toevallig kwam ik op mijn Tai Chi les mijn oude CB-arts tegen (handig als ik even loop te zeuren over de kids komt zij met oplossingen hihihi) en die vertelde dat ze zelf ook 2,5 jaar gevoed had bij 2 kinderen.. Helaas zit ik nu bij een ander bureau omdat ons bureau opgeheven is..
|
|
|
|
|
|
Sas  
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +26/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: December 23, 2007, 23:17:50 » |
|
Ach op zich kan ik het met deze arts heel goed vinden! Is aardige meid en kletst meestal echt niet uit haar nek... Ze is wel wat jonger dan dat ik ben, en heb het gevoel dat zij denkt dat ze toch niet tegen me op kan ;D Informeert me over bepaalde zaken die zij belangrijk vindt, maar mag ermee doen wat ik wil... (en ja dat is meestal wat anders knipoog)
Probeer zelf nog een klein beetje kennis in het CB erbij te pompen, ons CB is wel gecertificeerd en gelukkig is dat ook wel te merken! Heb alleen ergens het vermoeden dat er toch een rood uitroepteken bij mijn naam staat.. hihi Ga maar niet tegen deze dame in, ze weet te veel of DENKT te veel te weten. Vriendin of familie (stond niet op te letten) is LLL leidster in het buitenland... dus kan daar ook info vandaan halen, weet niet of ze dat doet...
De spruw lijkt al vanzelf aardig te verdwijnen, mondje van Renée is rustig... ik heb paar keer miconazol gebruikt op mijn tepels... Vanwege kerstpost heb ik Gentiaan Violet nog steeds niet binnen!
Ach, ben eigenlijk niet ontevreden over deze arts, is echt lieve meid. Heb dus niet haar hoofd eraf gebeten, maar gewoon met tegenargumenten gekomen als ze iets zei waar ik toch recht tegenin zou gaan...
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Martine
Administrator
Super Mama

Lief: +13/-0
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: December 24, 2007, 10:17:30 » |
|
Gelukkig wordt de spruw al minder, jammer dat de gentiaanviolet te laat komt maar ach.. dan heb je het staan als het nog een keer mocht gebeuren! (natuurlijk hooop ik dat dit eenmalig was....) Heb alleen ergens het vermoeden dat er toch een rood uitroepteken bij mijn naam staat.. hihi Ga maar niet tegen deze dame in, ze weet te veel of DENKT te veel te weten. Heb ff voor je gecheckt.. ik kan geen "uitroeptekens" vinden. ;)
|
|
|
|
|
|
 [Martine] 22:07: Wie is het lekkerst? [BiggBoss] 22:07: Martine
|
|
|
|