mam
Zuigeling
Lief: +0/-0
|
 |
« Gepost op: September 12, 2008, 11:52:27 » |
|
Hoi, ik ga volgende week starten met bijvoeding omdat mijn dochtertje dan 6 maanden is... Ben al fier dat ze tot nu toe zo goed groeit met alleen maar mama melk  Ik vraag me alleen af wat nu een redelijk voedings "schema" is. Nu voed ik op verzoek en is er wel een soort van regelmaat Tussen 7 en 8 uur. bv tussen 9 en 10 uur bv tussen 13 en 14 uur bv tussen 16 en 17,30 bv tegen 20 uur bv 23 uur bv en dan vaak snachts nog 2 tot 4 keer maar hoe laat weet ik niet. dat tussen is niet dat ze zo lang aan de borst ligt, dat is de tijd waarbinnen ze voeding krijgt. nu dacht ik om 11 uur groentenpap te gaan geven dit ivm schooltijden zoontje.dus dan zal de voeding van 13 uur wel gaan wegvallen. ik ben aan het twijfelen over de rapley methode, vindt dat wel een leuke manier maar ze heeft veel last met haar vertering (veel windjes boeren ect) dat ik denk dat het misschien beter is als ik haar een papje geef zodat ze dat misschien beter verteerd??? wat denken jullie?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: September 12, 2008, 12:05:44 » |
|
Hallo Mam!
Heerlijk om te zien dat ze zo goed groeit op jou melk. Ik ben ontzettend enthousiast over de rapley methode het mooie is dat de regie bij je kindje ligt en die zelf kan gaan ontdekken met eten. Qua verteren maakt het niet veel verschil, wel zal je de eerste maanden zeker de dingen die ze binnen heeft gekregen terug vinden in de luier maar dat is helemaal niet raar. De darmen moeten ook wennen aan wat anders dan jou melk. Rond 11 uur is een mooie tijd als ze dan ook niet te moe is om dan te gaan starten met de bijvoeding. Het 1e jaar is borstvoeding de hoofd voeding, dus zou zeggen blijf lekker voeden op verzoek en kijk wat ze aangeeft. De eerst maanden zal er meer naast haar mond belanden dan erin waarschijnlijk, eerst eens onderzoeken wat je allemaal met eten kan....euh, fijn knijpen, in je haar smeren, pletten op tafel, op de grond gooien...of... in je mond stoppen! haha
Heel veel plezier en ben benieuwd naar de foto's!! Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +39/-0
Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: September 12, 2008, 13:35:40 » |
|
Hai Mam,
Hihi die voeding van 13 uur gaat hoogstwaarschijnlijk helemaal niet vervallen!!! Heb hier eigenlijk veel vaker gezien dat ze juist meer en vaker wilden drinken dan zonder bijvoeding!
Qua vertering... tja... Ik heb hier geen verschil gemerkt. Ben zelf eerst ook met prutjes begonnen, voordat ik hetzelfde stofje op rapley manier gaf. Dit om even te kijken of het verschil uit zou maken in de krampjes en darmproblemen (puur op structuur getest dus) maar ik merkte geen verschil! Enig verschil was, is dat Renée duidelijk voorkeur had voor zellufff doen!
Groetjes Nynke
|
|
|
|
|
|
|
|
|
mam
Zuigeling
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: September 12, 2008, 13:42:53 » |
|
bedankt voor jullie berichtjes.
Is het niet zo dat je kindje vanaf 6 maanden bijvoeding nodig heeft omdat ze dan niet genoeg meer hebben aan melk alleen. ijzer tekort enz. dus als ze dan niks binnenkrijgen????? tja.
misschien dat ik om elf uur een groenteprutje ga geven en haar dan s,avonds met ons aan tafel ook iets te knabbelen geef!. dan kan ik ook zien wat ze het liefst heeft en wat haar het best bevalt (darmen).
maar wat ik me dus afvraag in hoevere de bv nog toerijkend is na 6 maanden?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: September 12, 2008, 13:48:34 » |
|
Hoi hoi,
Borstvoeding is het eerste jaar de hoofd voeding en de rest heet niet voor niets dan nog BIJvoeding. Wat betreft het ijzer, borstvoeding zorgt er juist voor dat dit nog beter opgenomen wordt. Helaas is bij veel cb's het advies nog anders.... Doe wat bij jullie het beste past en kijk wat ze met het eten doet. Geef haar de tijd om te ontdekken, proeven het fijne is juist dat je die goede borstvoeding nog geeft!!
Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: September 12, 2008, 13:49:16 » |
|
Compleet toereikend!!!! Ja in borstvoeding zit maar weinig ijzer, maar de ijzer die er in zit, wordt veel beter opgenomen dan die uit andere voedingsmiddelen en/of preparaten. Ik ben pas vanaf zeven maanden met bijvoeding begonnen (vanwege allergie en een onrustige periode) en de hoeveelheid bijvoeding schroeven ze zelf op, naar mate ze er meer behoefte aan hebben. Kinderen weten aan de ene kant toch wel heel erg goed wat ze nodig hebben! Pas later gaan ze meer voor "lekker" dan voor "gezond"
|
|
|
|
|
|
|
|
|
superlynn
Moderator
Super Mama

Lief: +5/-0
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: September 17, 2008, 16:32:08 » |
|
Hi,
Ook ik ga beginnen met bijvoeding, pfff hoe makkelijk ik het deed met Lynn des te moeilijker heb ik het ermee met Liam. Weet nu even niet goed hoe en wat en wanneer. Ik wil eigenlijk wel rapley doen, heb ik met Lynn ook gedaan, vond ik wel leuk, en ze bepaalde alles lekker zelf. Ik zal eens kijken wat hij met een banaan doet, ben alleen superbang dat hij zich verslikt, aangezien Lynn dat erg goed kan, en dan bijna blauw aanlopen, heeft ze nu nog wel eens, ja niet blauw aanlopen, maar wel verslikken, ik vind dat echt eng gewoon. Pfff X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nynke Bal-Dekker
Office iets¿
Administrator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: September 17, 2008, 18:35:43 » |
|
Hey Joyce, Eng dan he? Hou alsjeblieft in gedachten dat Lynn en Liam twee verschillende kinderen zijn!!! Ga zo ontspannen mogelijk aan de bijvoeding beginnen, als jij gespannen bent, breng je dat ook over en zal hij zich misschien juist eerder verslikken... of gaan weigeren... Komt echt allemaal wel goed! Doe alleen wel gewoon één ding tegelijk, een paar dagen achter elkaar. Gelijk maar voorzichtig aanpakken die bijvoeding... Bij Lynn immers pas later achter de KMA gekomen. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ageeth
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: September 17, 2008, 21:07:47 » |
|
Hey Joyce,
Spannend beginnen met bijvoeding. Elk kind zal zich "verslikken" in het begin, de kokhals reflex ligt met 6 maanden nog erg voor in de mond. Dus schrik niet en kijk zonder te panieken wat hij ermee doet. Had nog een oud filmpje waar in Kyan (toen 7 maand) wat zit te eten en gaat hoesten en zich verslikt en daar zie je heel mooi dat hij het zelf ook kan oplossen....maar kan hem niet vinden. Mocht ik hem nog vinden dan zal ik hem voor je plaatsen.
Groet Ageeth
|
|
|
|
|
|
|
|
|
antoinettez
Moderator
Super Mama

Lief: +14/-0
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: September 18, 2008, 09:25:29 » |
|
Hey mam, ik ben een tijdje uit de roulatie geweest en lees nu jou berichten. Als je dochtertje zo gevoelig is met de lactose, zou ik eerst proberen eenevenwichtig dieet te krijgen, dat ze daar geen last meer van heeft en dat onder controle is (geen krampen meer enz.) Anders zie je ook niet hoe ze reageert op de bijvoeding. Het maakt ook niet uit als je een maandje later begint, als ze maar eerst lekker in haar vel zit.
Groetjes Antoinette
|
|
|
|
|
|
Antoinette m.v. Marjolein die 13 mnd BV heeft gehad en Sofie die 21 mnd hypoallergene BV heeft gehad 
|
|
|
superlynn
Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 01, 2008, 14:43:20 » |
|
Hi,
Heb nu al paar keer banaan geprobeerd, vindt ie wel leuk, dan eten ze samen, om en om een hapje, ik houd het wel vast, want Lynn gooit er nog steeds mee, en heb nu even geen zin dat Liam dat ook gaat doen. Af en toe mag ie het wel zelf, ik laat hem wel happen als hij dat wilt, dus hij moet wel een beetje voorover komen om het te pakken, ik ga het er niet in proppen. Dus is maar beetje zelluf doen.
Ga straks eens kijken wat hij van kiwi vindt. Ik ga Liam sowieso geen koezooi geven, is helemaal niet nodig, straks bedoel ik dan hè?! Als ie groot is, hihihihi. X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Myrthe
Peuter

|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 01, 2008, 15:21:52 » |
|
Hoi Joyce
Volgens mij mag kiwi pas vanaf 12 maanden!
Verder veel plezier met de hapjes
Greetzz
|
|
|
|
|
|
|
|
|
superlynn
Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: Oktober 02, 2008, 09:37:08 » |
|
Oh, dan zal ik wel iets anders geven. Dank dank Misschien dat ie vanavond met ons zalm gaat eten, is ook wel gezellig. X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
superlynn
Moderator
Super Mama

|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: Oktober 20, 2008, 14:53:37 » |
|
Hi,
Uhm ja, banaan is heul lekker vindt ie. Worteltjes gaan wel, hihihi sperziebonen zijn meer om te gooien. Aardappeltjes hmmm net als broccoli nog niet heel erg boeiend. En dan heb je nog mango, wow wat is dat lekker zeg, smul smul smul.
Zalm was niet echt een succes, stikt ie bijna in, klippelke. Oh zal van de week eens tilapia proberen, misschien dat ie dat wel gezellig vindt. Vlees is tot een jaar sowieso een big no-no, daarna heel rustig en langzaam aan. X
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|