Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: De Links Voor de Chat het Foto-Album en de Voorpagina. Staan vanaf heden gewoon zoals het hoort als knoppen in de menu balk. Ja je leest het goed er is ook een link naar de VoorPagina.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Juli 05, 2008, 06:15:33

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Vanaf wanneer mag een baby sinaasappel hebben?  (gelezen 123 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mamatorist
Super Mama

Lief: +8/-0

« Gepost op: April 11, 2008, 10:31:43 »

en hoe geef ik dat aan hem? Pureren lijkt me lastig, want dan zitten de spetters waarschijnlijk tegen het plafond aan. Stijn is geen rapley gewend. Gisteren gaf ik hem een stukje wortel, bloemkool en boccoli en hij heeft er heerlijk mee gespeeld en gesmeerd maar er is geen hap in zijn mond verdwenen.

groetjes van Marloes

Balletje
Global Moderator
Super Mama

Lief: +30/-4

Ik geef borstvoeding met hypoallergeen dieet

« Antwoord #1 Gepost op: April 11, 2008, 11:34:21 »

hmmm.... volgens introductieschema van Stefan Kleintjes mag sinaasappel vanaf negen maanden. Toen wij nog geen Rapley kenden, was ik van de potjes  bloost de pan uit jaja... toen pas kwam ik er veeeel later achter dat er een hoop andere dingen ook in die potjes zaten. Dus heb het zelf nooit klaargemaakt in prutjesvorm

Een sinaasappel zou in de blender of staafmixer kunnen, maar je kan Stijn ook de tijd geven om toch nog te wennen aan de Rapley manier. In het begin is dat ook alleen maar spelen, belandt niet veel in het mondje. Zodra ze de structuren met hun handen hebben leren kennen en gezien hebben hoe het op de grond stuitert... gaan ze het echt wel een keer met hun kaken onderzoeken... en belandt er af en toe een stukje in het maagje...

knuffel
« Laatste verandering: April 11, 2008, 11:36:52 door Balletje » Gelogd

Nynke Bal, Balletje en Nynke zijn allemaal één en dezelfde persoon! Kortom, de mama van Irene, Anne en Renée

mamatorist
Super Mama

« Antwoord #2 Gepost op: April 11, 2008, 11:55:58 »

Dank je Nynke,

ik ga het zometeen proberen en kijken of hij er net zo van kan smullen als dat ik doe. ik laat weten hoe het is afgelopen.

knuffel van Marloes

Jelief
hehe eindelijk een andere ticker ;)
Mama

Lief: +4/-0

Je kan ook niet alles weten...

« Antwoord #3 Gepost op: April 11, 2008, 12:33:37 »

Je kunt de velletjes er vanaf halen en dan á la rapley laten ontdekken.

mamatorist
Super Mama

« Antwoord #4 Gepost op: April 11, 2008, 13:20:51 »

Nou Stijn heeft net gesmuld van een sinaasappel hoor.Ik heb hem samen met anderhalve liga tweede stap gepureerd en hij heeft bijna alles op. En het was een flinke sinaasappel. Hij bleef happen. Stijneet heel goed maa zit dan ineens vol en dan moet ik de rest maar opeten.  das fijn Vond ik geen straf. Wat een heerlijke zoete sinaasappelen zijn er momenteel.

groetjes van Marloes en een nog nagenietende Stijn

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: