Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.nl Tickers
Nieuws: Wie heeft er zin in een forumuitje? Waar zullen we heen en wanneer???
Kijk in verhalen van ouders voor het topic.

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. Februari 10, 2012, 04:58:22

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Waarom beginnen met groente?  (gelezen 1605 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Suus
BallenBak
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Gepost op: Oktober 06, 2009, 20:34:01 »

Hai hai
Oke, de kogel is door de kerk, ik ga beginnen met bijvoeden van Dominic. Nu weet ik dat je het best kunt beginnen met groente, maar ik kan nergens vinden waarom dat is. Waarom nu eerst groente en dan pas fruit ipv andersom???
Dank jullie wel!
liefs Suus
Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
« Gepost op: Oktober 06, 2009, 20:34:01 »

Ageeth
Super Mama

Lief: +37/-0

Have a nice day, unless you made other plans

« Antwoord #1 Gepost op: Oktober 06, 2009, 20:43:23 »

Hey Suus!

Leuk weer een stapje verder!
Het is het beste om met groente te starten omdat fruit vaak zoet is.
Zoet is vaak niet zo lastig om te laten eten, het is daarom beter om te starten met andere smaken omdat als je het anders om doet het vaak moeilijker is om na zoet een andere smaak te introduceren.
Tuurlijk lukt het anders om ook wel, het is alleen een stukje makkelijker als je starts met groente!

Succes enne we zien graag de 1e eet (plet, gooi, kneet) foto's!
Groet Ageeth

Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl

dana-dune
Global Moderator
Super Mama

Lief: +750/-1

TROTSE MAMA VAN DANA-DUNE, EN BODI-SKY

« Antwoord #2 Gepost op: Oktober 06, 2009, 20:50:31 »

Hoi Suus,

Leuk hoor dat je gaat beginnen met bijvoeden, is weer een stapje dichterbij het groter worden.. Hoe oud is Dominic nu?

Dat ze aanraden om eerst met groente te beginnen ipv fruit komt omdat de meeste kindjes de smaak van fruit iets lekkerder vinden, is vaak ook iets zoeter.
Als je eerst fruit geeft kan het zijn dat ze dan de smaak van de groente niet zo kunnen waarderen.

knuffel joyce

Ik zie nu dat Ageeth me al voor was, maar plaats hem toch maar..  Knipoog

Ageeth
Super Mama

Lief: +37/-0

Have a nice day, unless you made other plans

« Antwoord #3 Gepost op: Oktober 06, 2009, 20:56:51 »

Ik zie nu dat Ageeth me al voor was, maar plaats hem toch maar..  Knipoog

We zijn het wel eens! HIhi

Ontmoetingsdag wbw zaterdag 2 oktober! Kijk op wbwnederland.nl

Suus
BallenBak
Zuigeling
*

« Antwoord #4 Gepost op: Oktober 06, 2009, 21:14:31 »

hai hai
Dank je wel!
ik dacht al zoiets, hoewel ik de darmen ook in mijn verklaring mee nam ( smile)
De wortels had hij na 1 hap genoeg van, zijn kaakjes bleven op elkaar en er kwam geen wortel meer in! Helaas dus geen leuke bekliederende foto van zijn eerste hapje maar een keurig smoeltje. Zal eens kijken hoe ik die hier kan plaatsen (en waar) hoewel ik denk dat er nog wel meer met gezichten vol zullen volgen tongflipper
Wortel was uit een potje, en morgen ook want dat is beter uiteraard. Na wortel gaat de broccoli volgen maar dat wel in raply vorm. Ik ga raply-en in deeltijd ! Dit ivm mijn hele drukke dag (Dominic is het 3e kindje en is overigens bijna 8 maand!) en de troep die raply geeft
tot snel!
liefs Suus
Suus
BallenBak
Zuigeling
*

« Antwoord #5 Gepost op: Oktober 06, 2009, 21:21:32 »

even proberen hoor,
Dit is mijn lekkere ventje! (zonder gegeten te hebben, die foto's moet ik nog importeren op de pc..)
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

Lief: +51/-3

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #6 Gepost op: Oktober 06, 2009, 21:26:25 »

hahahaa ook potjes kunnen behoorlijk troep geven en het nadeel van potjes is, is dat er nooit alleen die groente of fruit in zit die je voor ogen hebt, het is meestal gemaakt met behulp van andere voedingsmiddelen. Drukte hoeft niet uit te maken hoor meis! Je geeft hem zijn bijvoeding op het moment dat je zelf (of je kinderen) ook een hapje krijgen. Opruimen moet je daarna toch wel (mijn drie kids kunnen er iig wat van met kruimelen en knoeien)

Groente is iets minder allergeen dan fruit, daarom is het ook wijs om met groente te beginnen. Liefst drie dagen geven, dan twee dagen rust en dan nogmaals geven zodat je zeker weet dat het goed gaat (ivm allergie mogelijkheid)

Waarom is het beter om morgen weer potje te geven?? Wel beter om morgen weer hetzelfde te geven, dat wel. En liefst nog een dag, voordat je twee dagen rust in acht neemt.

Ga zo je foto's even bekijken, had al op antwoorden gedrukt toen ik zag dat je een nieuw antwoord had geplaatst...

knuffel Nynke

Zin in forumuitje? We zijn weer aan het plannen!!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #7 Gepost op: Oktober 06, 2009, 21:27:03 »

even proberen hoor,
Dit is mijn lekkere ventje! (zonder gegeten te hebben, die foto's moet ik nog importeren op de pc..)

WOW wat een heerlijk ventje is dat zeg!!! Mag je trots op zijn!!!

Probeer eens buiten de hokjes te denken voordat je oordeelt. Ieder mens is uniek!

Ik ben moeder van drie heerlijke dochters, Irene geb. 03-08-99, Anne geb. 09-08-02 en Renée geb. 30-06-05. Drie keer borstvoeding met uitgebreid hypo-allergeen dieet, Renée heeft na 4,5 jaar zelf besloten te stoppen.
Suus
BallenBak
Zuigeling
*

« Antwoord #8 Gepost op: Oktober 06, 2009, 21:30:07 »

Jaaaa dat ben ik ook!

Ik wil hem inderdaad morgen weer geven omdat hij dan hetzelfde krijgt, voor de continuiteit! Potjes geven troep maar niet op de grond, over de tafel enz enz.
Maar die methode ga ik inderdaad ook zo vaak mogelijk doen!

(helemaal of topic,,, maar vandaag weer naar de uroloog geweest en hij moet weer geopereerd worden helaas. Ze willen weten hoe het komt dat hij nog geen straal heeft bij het plassen en weer die blaasontsteking heeft gehad..... binnen een maand moet hij geopereerd worden.)
doei doei
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #9 Gepost op: Oktober 06, 2009, 22:23:19 »

he jakkie weer een operatie.... gatverdarrie! Hopelijk is hij snel aan de beurt en kan hij daarna echt gaan herstellen!

Probeer wel de juiste potjes te pakken te krijgen, met zo min mogelijk extra troep erbij! Of kook groente zelf tot pulp en geef hem dat! Hij weet nog niet hoe het er uit zien moet, of smaken moet... dus je kan nog heel makkelijk zelf wat in elkaar frustelen!

knuffel Nynke

Anneke mv 3
Super Mama

Lief: +2/-0

« Antwoord #10 Gepost op: Oktober 30, 2009, 18:22:45 »

Ik wist dat helemall niet van groente voor fruit...haha weer wat nieuws geleerd (zou het daardoor komen dat mijn kids geen grote groente fans zijn  tongflipper)?
Nynke Bal-Dekker
Office iets?¿
Administrator
Super Mama

« Antwoord #11 Gepost op: Oktober 30, 2009, 19:23:36 »

hahaha hangt ook wel van leeftijd af hoor Anneke!!! Maar smaakgewenning is het makkelijkst voor het eerste jaar of begin eerste jaar, daarna begint willetje echt boven tafel te komen en is introductie van nieuwe/andere smaakjes lang niet altijd makkelijk.

knuffel Nynke

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: