Forum @ Borstvoeden.info, dé plek om je ervaringen te delen!
borstvoeden.info Tickers
Nieuws: Vanaf heden is het ook mogelijk om in het forum direct filmpjes van Youtube af te spelen. Gebruik het youtube-icoontje in het post-formulier. Plaats daarin de directe link naar het filmpje en kijken maar!

*
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren. September 07, 2008, 12:47:05

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: wanneer afvallen  (gelezen 138 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
anouk
Zuigeling
*

Lief: +0/-0

« Gepost op: Februari 15, 2008, 11:51:56 »

Hoi
ik ben heel benieuwd wanneer jullie weer terug waren op je oude gewicht? Ik weet dat je niet heel streng mag lijnen maar wel wat. Ons mannetje is nu 11 weken en ik zou zo graag de laatste vijf kilo eraf willen maar ik ben nog niet stabiel genoeg emotioneel. Ik heb zo'n giga zin in chocolade en koekjes en als ik dat eet kan ik gene mata houden en als ik het niet eet wordt ik snel emotioneel en depri. Voor de bevalling had ik er gene last van dus denk dat dat een kombi is van moeheid en nog niet in balans zijn. Wannere kregen jullie de kilo's eraf en wie heeft er nog tips?
groetjes anouk
Ageeth
Moderator
Super Mama

Lief: +26/-0

« Antwoord #1 Gepost op: Februari 15, 2008, 12:09:17 »

Hier heeft het een jaar geduurd voor ik weer op het oude gewicht was.
Was ook wel veel aangekomen, ongeveer 28 kg ofzo (ben gestopt met wegen toen de 100 kg in beeld kwam  Knipoog)
Je mag wel wat afvallen als je borstvoeding geeft, maar niet te snel.
Snel is natuurlijk nooit goed, maar met borstvoeding zorgt het ervoor dat de afvallen stoffen via je borstvoeding worden door gegeven aan je kindje en dat lijkt me niet de bedoeling.
Ga uit van maximaal een pond per week wat je veilig af kan vallen.
Dat kan je waarschijnlijk ook wel bereiken door alleen meer te bewegen, lekker wandelen met de kinderwagen.
Hoef je niet zo veel voor te doen qua eten.
En langzaam gaat het er wel af, maar dat kan nog even duren.

Groet Ageeth
« Laatste verandering: Februari 15, 2008, 12:56:07 door Balletje » Gelogd

Nynke Bal
Office iets¿
Administrator
Super Mama

Lief: +21/-0

Nynke Bal, Balletje en Nynke ben ik allemaal!

« Antwoord #2 Gepost op: Februari 15, 2008, 17:29:18 »

Hey Anouk,

Tja een pond per week is max om af te vallen. Vijf kilo is gelukkig niet al te veel... en waarschijnlijk ga je in de komende periode vanzelf nog wel wat kwijt raken. Je bent negen maanden zwanger en je hebt gemiddeld ongeveer negen maanden nodig om te ontzwangeren. Dus of je nou borst of fles geeft... de hormonale ups en downs zijn meer aanwezig (al blijven ze bij borstvoeding vaak iets gematigder de downs), de moeheid blijft nog een tijd parten spelen... dus om nu te gaan lijnen, is misschien wel een beetje veel gevraagd van je lichaam.

Kijk gewoon of je wat kan matigen in je voedsel, vaak zijn het de combinaties van voedingsmiddelen die het doen. Misschien wat minder kaas/melk/eieren... merkte namelijk bij mijn hypoallergene dieet dat vooral die producten bij mij snel in gewicht aanzetten.

Het mooie weer komt er weer aan, je zult waarschijnlijk vaker gaan wandelen met je kleine mannetje en dan zal het ook wel beter gaan, lichaamsbeweging en frisse lucht zijn altijd wel goede combinaties!

Succes, groetjes Nynke

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: